2022-03-05, 11:25
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Mnjae, det är väl tvärtom. Det är ju att dra grisen ur säcken och visa upp den i all sin prakt. Att låta grisen beskådas och nagelfaras. Man kan se det som att tränga sig före i kön men det gynnar ju dig lika mycket.

Det kan ju vara så att du ser någon som trist eller korkad, när han egentligen bara är dålig på att uttrycka sig i skrift. Men å andra sidan kanske han ändå inte är något att ha då.

För mig är det av avgörande betydelse att han kan uttrycka sig i skrift. Den förmågan är betydligt svårare att utvärdera på en irl dejt.

Grisen har jag ju köpt när jag utsätter mig för risken och besväret av en dejt. Vilket man självklart måste göra för att träffa någon, men det borde vara rimligt att spara det till personer man ser någon sorts potential med.
Citera
2022-03-05, 11:34
Medlem
jjujjus avatar
Det är ju klassiska ”fotbollskillar” eller maniska gymkillar (blä) som suger på att snacka! Dom kan se bra ut men när dom öppnar munnen så vill man bara gå därifrån. You know, the kind without brain.. mentalt outvecklad and stuff..

Eller den socialt handikappade autisten som knappt har några vänner. Isolerad, ensam och deppig! Han behöver inte nödvändigtvis vara autist men han är varken intelligent eller rolig så han är i princip väldigt ensam.

Och så har vi dom normala som vi snackar med och tycker om dom som förstår hur människor fungerar och har sunt förnuft, IQ, respekt och all that..människor som lever sunt och har sitt jobb och sina vänner, not in hurry, han bryr sig och vill lära känna dig och respekterar dina outtalade gränser, eftersom att han inte föddes igår!
Citera
2022-03-05, 11:36
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Fast om han är så himla dålig på att uttrycka sig i skrift så är det ju en lågbegåvad idiot man har att göra med och en sådan vill man definitvt inte gå på en dejt med.

Kom igen. Man är ju ändå ganska handikappad om man inte kan uttrycka sig bra i skrift.

Katzyn har helt rätt i det hon säger och det är precis så andra (majoriteten) av kvinnor känner.
Det behöver ju inte vara en lågbegåvad idiot. Det beror väl lite på vad som skrivs, och hur. Men som jag sa så kanske han ändå inte är något att ha i så fall.

Men jag noterar att det uppskattas att man kan uttrycka sig bra i skrift. Jag säger absolut inte att det är ett orimligt krav. Definitivt inte.
Citera
2022-03-05, 11:40
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
För mig är det av avgörande betydelse att han kan uttrycka sig i skrift. Den förmågan är betydligt svårare att utvärdera på en irl dejt.

Grisen har jag ju köpt när jag utsätter mig för risken och besväret av en dejt. Vilket man självklart måste göra för att träffa någon, men det borde vara rimligt att spara det till personer man ser någon sorts potential med.
Skrivsätt är en dealbreaker alltså. Ja, den förmågan är svår att utvärdera på en dejt. Då får det bli det brevväxling. Lite old school kanske men var och en blir salig på sin fason.
Citera
2022-03-05, 11:43
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Det behöver ju inte vara en lågbegåvad idiot. Det beror väl lite på vad som skrivs, och hur. Men som jag sa så kanske han ändå inte är något att ha i så fall.

Men jag noterar att det uppskattas att man kan uttrycka sig bra i skrift. Jag säger absolut inte att det är ett orimligt krav. Definitivt inte.
Fast jag kan bara finna dessa anledningarna till att man inte ska kunna uttrycka sig bra i skrift

1. Svagbegåvad och seg hjärna
2. Brist på självkännedom
3. Antisocial/narcissist/autism eller annan diagnos (psykiskt sjuk)
4. Analfabet
5. Väldigt blyg (då blir det nog värre med en dejt).
6. En jävla bonde som aldrig kommit i närheten av en kvinna och kör EPA-traktor på fritiden.

Finns det en intelligent individ med alla hästar hemma och ett fungerande socialt liv som inte kan uttrycka sig bra skriftligt?

Slutsats: Kvinnor är intresserade av intelligenta, charmiga och roliga män.
Citera
2022-03-05, 11:44
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Skrivsätt är en dealbreaker alltså. Ja, den förmågan är svår att utvärdera på en dejt. Då får det bli det brevväxling. Lite old school kanske men var och en blir salig på sin fason.
Gud JA!

Om någon skriver dej, mej, tja, oxå osv så säger jag farväl. Det där är en vuxen fjortis
Citera
2022-03-05, 11:45
Medlem
Katzyns avatar
Citat:

Tja mannens verbala förmåga är min nummer 1 turnon. Det slår allt annat. Gäller visserligen muntligt också, men det är bättre möjligheter att verkligen suga på karamellen i skrift. Tyvärr är väl ribban hög där och tror inte att jag kommer hitta så många som matchar den på tinder
Citera
2022-03-05, 14:25
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
snarare mer värdelöst lägga tid på en främmande människa flera veckor och sen spricker det, då är det bara dumt. man får prioritera vad man tycker är viktigt i livet helt enkelt annars ska man inte dejta då.
Exakt. Och är du högutbildad med ett krävande jobb så är det ju bara att glömma.
Citera
2022-03-05, 14:30
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Jag vill inte sitta och fika med en främling jag inte vet ett skit om eller inte har hunnit bli genuint intresserad av. Utseendet räcker inte långt för alla! Det kanske det gör för vissa män, men absolut inte för kvinnor över 23.

Fika kan jag liksom göra med mina vänner eller kollegor, behöver inte Tinder för det. Så därför fikar jag inte med totala främlingar och kommer nog aldrig göra. Det är inte min grej! Likställer det med en ”blind date” och sådana överraskningar är jag inte så pepp på!
Med din approach, hur ska du träffa någon på Tinder? Verkar ju som att du antingen bör avinstallera appen eller ha den som rent tidsfördriv.
Citera
2022-03-05, 16:56
Bannlyst
Jag vill inte heller ses direkt. Blir stressad och det gör att intresset svalnar.

Berättade det för senaste killen. Ändå gick han på för mycket om träff nu på en gång vilket gjorde att det inte blev något…

Det verkar alltså som att många av oss tjejer tänker lika. Ni killar som knappt får ihop någon träff kanske ska sluta ifrågasätta hur vi tänker och istället försöka anpassa er.

Nu blev det ju inget för den där killen. Han verkade ju onekligen intresserad men klarade ju inte av att vara lyhörd och respektera att jag inte vill bli pushad om träff direkt. Tar denna snubbe som exempel bara.
Citera
2022-03-05, 17:15
Medlem
Tinder är ju inte en chat-app.
Jag är ändå en av de då mer "normala" killarna. Jag tjatar inte om dejter utan låter det ta tid då jag inte har bråttom. Men det är ju sånt sjukt tidsslöseri att sitta och prata i flera veckor utan att det ska leda till nånting.
Nästan varenda kvinna skriver "Slösa inte min tid" på sina profiler men slösar all vår tid. Kvinnor som aldrig vill ses blir sjukt ointressanta. Vill jag chatta så har jag massor av vänner att göra det med. Så säg inte att det bara är vi män som ser allt fel. Det är väl så att vi alla har väldigt olika syn på vad vi vill ha ut av Tinder.
Citera
2022-03-05, 17:16
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Exakt. Och är du högutbildad med ett krävande jobb så är det ju bara att glömma.

Men den som är högutbildad och har ett krävande jobb har tid att springa på hundra livedejter med personer som det troligtvis saknas potential med? Som högutbildad med krävande jobb tycker jag det är lättare att hitta lite tid på tåget till och från jobbet att skriva och försöka få en känsla för om det är en intressant person, än att direkt plocka ut ett antal timmar ur schemat för en IRL dejt baserat på inget
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in