2022-02-22, 11:48
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbolina
Jag har ingen anledning att fråga någon annan, eftersom jag vet hur det ligger till. Vad jag försöker förklara för dig är att du gör en feltolkning av det svar du fått i en annan tråd, troligen pga bristande insikt om det fält du gör sannolikhetsbedömningar på. Men jag tänker inte lägga mer krut på att försöka övertyga någon som hårdnackat vill ha fel.
Jag vill inte ha fel, jag får väl kolla med Gordon Blixt. Dig litar jag definitivt inte på, eller har du frågat din advokat?
Citera
2022-02-22, 11:54
Medlem
Bimbolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag vill inte ha fel, jag får väl kolla med Gordon Blixt. Dig litar jag definitivt inte på, eller har du frågat din advokat?
Jag behöver ingen advokat. Tack för omtanken.
Citera
2022-02-22, 11:59
Medlem
basistensbass avatar
Citat:
Men den tidigare domen har väl inte vunnit laga kraft? Jag hänger inte med i alla turer.

Eftersom domen överklagades till HR och beviljades prövning vann den inte laga kraft. Blir mycket förvånad om det visar sig att jag haft fel på den punkten.
Citera
2022-02-24, 00:22
Så här är det. Cissi Wallin dömdes till villkorlig dom för grovt förtal i Tingsrätten i December 2019. Förtalet skedde på Instagram. Domen överklagades och i Hovrätten var det tänkt att det skulle vara rättegång 15-16 Februari 2022. Men den blev inställd på grund av att någon blev sjuk. Hon är dessutom åtalad på nytt av Justitiekanslern ,JK, för grovt förtal av FV på grund av boken hon skrev och gav ut på eget förlag, Allt som var mitt, heter den boken. Efter att Rättegången i Hovrätten är avklarad kommer en ny rättsprocess inledas mot Wallin i Tingsrätten angående boken hon gav ut.
Citera
2022-02-24, 12:05
Medlem
Dofternas avatar
Gästar senaste avsnittet av Sista Måltiden.
Citera
2022-02-24, 14:01
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Gästar senaste avsnittet av Sista Måltiden.
Intressant hur hon medvetet försöker bryta från sitt tidigare jag. I avsnittet kallar hon tex woke-rörelsen för en sekt.
Citera
2022-02-24, 14:07
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Intressant hur hon medvetet försöker bryta från sitt tidigare jag. I avsnittet kallar hon tex woke-rörelsen för en sekt.

Hon gör så här i perioder. I vanlig CW-stil kommer hon att tröttna och hoppa på ett annat tåg och förkasta det hon säger nu.
Citera
2022-02-24, 14:10
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Hon gör så här i perioder. I vanlig CW-stil kommer hon att tröttna och hoppa på ett annat tåg och förkasta det hon säger nu.
Kan det vara så att flytten från Stockholm är ett led i en "avprogrammering" som beordrats av Daddy Blomberg?
Citera
2022-02-24, 14:15
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst

Givetvis gör hon då hon vet att hon blir dömd till fängelse. Men då kan hon säga att hon har förändrats och tagit avstånd. Då slipper hon fängelse.
Citera
2022-02-25, 11:49
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMH
Så här är det. Cissi Wallin dömdes till villkorlig dom för grovt förtal i Tingsrätten i December 2019. Förtalet skedde på Instagram. Domen överklagades och i Hovrätten var det tänkt att det skulle vara rättegång 15-16 Februari 2022. Men den blev inställd på grund av att någon blev sjuk. Hon är dessutom åtalad på nytt av Justitiekanslern ,JK, för grovt förtal av FV på grund av boken hon skrev och gav ut på eget förlag, Allt som var mitt, heter den boken. Efter att Rättegången i Hovrätten är avklarad kommer en ny rättsprocess inledas mot Wallin i Tingsrätten angående boken hon gav ut.
Är det normalt att ett överklagande tar sådan tid? Hon har fått 2 år och 3 månaders "frist" på grund av överklagandet och kunnat leva loppan och förtala mera som om inget hänt. Det verkar vara CW som tjänar på att det skjutits på framtiden, vilket blir ett svek mot alla hon förtalat. Det är som om det inte går att göra något åt hennes vilda framfart, rikemansfrun klarar sig alltid. Tänk om hon slipper fängelse bara för att det tog sån tid för domen att få laga kraft? Då undrar man ju vad det är för rättsväsende man har.
Citera
2022-02-25, 13:01
Medlem
Bimbolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Är det normalt att ett överklagande tar sådan tid? Hon har fått 2 år och 3 månaders "frist" på grund av överklagandet och kunnat leva loppan och förtala mera som om inget hänt. Det verkar vara CW som tjänar på att det skjutits på framtiden, vilket blir ett svek mot alla hon förtalat. Det är som om det inte går att göra något åt hennes vilda framfart, rikemansfrun klarar sig alltid. Tänk om hon slipper fängelse bara för att det tog sån tid för domen att få laga kraft? Då undrar man ju vad det är för rättsväsende man har.
Hur menar du med ”slipper” fängelse? När, i den här processen, har hon enligt dig riskerat det?
Citera
2022-02-25, 14:29
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Hur menar du med ”slipper” fängelse? När, i den här processen, har hon enligt dig riskerat det?
Hon har en villkorlig dom sedan 2019, som enligt ovanstående diskussion ännu efter över 2 år inte vunnit laga kraft. Hade domen vunnit laga kraft tidigare är det väl möjligt att hennes senare bravader skulle ha skickat henne i fängelse, för det är väl så en villkorlig dom fungerar, dvs hon slipper fängelse men bara så länge hon sköter sig. Genom att överklagandet tagit 2 år och 3 månader har hon liksom fått frikort att missköta sig, och tycks ha utnyttjat detta. Man kan väl gissa att hon har dyra advokater som förklarat det för henne. Hon tycks hal som en ål, går inte få fast. Synd för hennes offer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in