2024-02-20, 00:49
Cissi Wallin har väl aldrig varit framgångsrik på något sätt mer än att hon har haft en massa följare på Instagram. Hennes låtar som hon ger ut går det väl inget vidare med. Att vara så halvdan och ändå blir så omtalad, det är det enda som imponerar med henne
Citera
2024-03-30, 01:48
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Efter att musiksatsningen verkar ha floppat, vad tror vi blir nästa grej för Cissi?

Hon har redan provat/varit skådespelare, krönikör, författare, journalist, radiopratare, dokumentärfilmare, aktivist som driver rörelser och startar kampanjer (en hel hop, samtliga döda) och musiker.
Citera
2024-03-30, 08:48
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig1.2
Efter att musiksatsningen verkar ha floppat, vad tror vi blir nästa grej för Cissi?

Hon har redan provat/varit skådespelare, krönikör, författare, journalist, radiopratare, dokumentärfilmare, aktivist som driver rörelser och startar kampanjer (en hel hop, samtliga döda) och musiker.
Skulle hon inte läsa till socionom? Eller har hon lagt det på hyllan?
Citera
2024-03-30, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Så är det naturligtvis. Hon verkar ganska tillfreds där hon tuffar runt med sina musikprojekt. Hon kan definitivt sjunga, men hennes musik ger mig absolut ingenting. Ändå hoppas jag att det ska gå bra för henne och att hon får det liv hon vill ha.
Att hennes musik inte fungerar beror nog på att hennes dåliga personlighet är alltför känd och går igenom.
Det spelar ingen roll hur vackert hon sjunger och vilka ord hon än använder, det kommer aldrig att förenas med hennes vedervärdiga personlighet.

Jag kan varken se eller höra henne, och det är jag inte ensam om.
Citera
2024-03-30, 09:38
Medlem
moralhoras avatar
Citat:

Tekniskt sett behöver hon nog inte oroa sig för hur musiken egentligen går kommersiellt då allting är självsläppt och finansierat av maken, så det finns inget skivbolag som hon behöver oroa sig för. Så känner hon passion för musiken så kan hon antagligen fortsätta hur länge hon vill (eller ja, maken känner för att kasta pengar i sjön).

Med det sagt så vet jag inte om Cissi känner för att göra någonting som i slutändan ingen konsumerar.

Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl

Även om det är bra att skaffa sig en utbildning som back-up om äktenskapet skiter sig så är det rätt lönlöst om man inte gör någonting med den, åtminstone på någon slags deltidsbasis. Utbildningar blir ju gamla och med tiden värdelösa om man inte praktiserar.
Senast redigerad av moralhora 2024-03-30 kl. 09:40.
Citera
2024-03-30, 10:28
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Gick in och tittade på hennes Instagram. Hittade ett hyfsat nytt inlägg som gick ut på att det var samhällets fel att hon var dålig i skolan och hon nu skulle läsa komvux. Ingen aning om det är relaterat till att bli socionom. Kanske tänker hon sig en framtid som pratkvarnsakademiker, typ Arnstad.
Citera
2024-03-30, 10:33
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Tekniskt sett behöver hon nog inte oroa sig för hur musiken egentligen går kommersiellt då allting är självsläppt och finansierat av maken, så det finns inget skivbolag som hon behöver oroa sig för. Så känner hon passion för musiken så kan hon antagligen fortsätta hur länge hon vill (eller ja, maken känner för att kasta pengar i sjön).

Med det sagt så vet jag inte om Cissi känner för att göra någonting som i slutändan ingen konsumerar.
Nej precis, det måste ju vara ganska deppigt i längden att hålla på med något som är så publikt om ingen är intresserad. Som att ha en blogg utan läsare. Historiskt har hon ju övergivit det mesta hon startat så man kan anta att det snart är dags för något nytt.
Citera
2024-03-30, 11:18
Medlem
Citat:

Vi får inte glömma standup-karriären. Då hon lyckades stänga ned en existerande klubb (driven av två kvinnor), för att hon skulle ha sin egen i deras plats. För att genast överge hela idén och aldrig prata om igen.
Citera
2024-03-31, 21:54
Citat:
Gick in och tittade på hennes Instagram. Hittade ett hyfsat nytt inlägg som gick ut på att det var samhällets fel att hon var dålig i skolan och hon nu skulle läsa komvux. Ingen aning om det är relaterat till att bli socionom. Kanske tänker hon sig en framtid som pratkvarnsakademiker, typ Arnstad.

Citat:
Nej precis, det måste ju vara ganska deppigt i längden att hålla på med något som är så publikt om ingen är intresserad. Som att ha en blogg utan läsare. Historiskt har hon ju övergivit det mesta hon startat så man kan anta att det snart är dags för något nytt.

Någon skrev någonstans på forumet att hon har pengar nog att inte behöva bry sig och bara ägna sig åt det hon tycker är kul.

Hon kommer ur vänstersfären och alla vet att de är backstabbing bitches, it kind of goes with being commie. Hon har fått lära sig det den hårda vägen att det är som att försöka bygga på sand.

Vidare skrev någon homegrown spåkärring att hon kommer bli borgerlig till medelåldern, själv hoppas jag på en framtid där hon gör karriär som någon form av individualist och höger.

Combon individualist och vänster funkar inte, ety de är som krabbor i en hink.

Citat:
min yngste son heter Einar, inte efter rapparen (men RIP talangfulle kantstötta underbarn) utan efter skolk-fiket i centrala Uddevalla.

Hon döpte sin son efter skolkfiket. Hur kan man inte gilla henne?

Hon vill bilda sig. Det kan hända den bästa av oss.
Citera
2024-03-31, 22:08
Medlem
Rimberts avatar
Kul att gamla Cissi lever fortfarande, så att folk från Uddevalla har någonting att vara stolta över...
Citera
2024-03-31, 22:27
https://youtu.be/Ta54bVgW_xA?si=H0SHLdTYLVjo18h9 ( Genom Mörker )

Nej men det var en helt OK tolkning den hamnar nog på playlisten när jag ute och rullar imorgon. Svensk vispop. Såg att hon har releaseparty i slutet på april så jag tänker nog försöka hinna att gå dit och lyssna.

edit: 20 april är iofs Adolfs födelsedag kom jag på. Mycket att fira den dagen osv 420.
Senast redigerad av Interpersonal 2024-03-31 kl. 22:35.
Citera
2024-04-30, 17:34
Medlem
Back-Annas avatar
Vad spår ni blir hennes nya projekt när hon sakteliga kommer till insikt att hon näppeligen är medioker som artist betraktad?

Eftersom hon har en sugar daddy kan hon ju omdefiniera sig själv till leda för att täppa till sin jagiska brist.

Vad säger flashbacks gnistrande spåkula?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in