2022-02-13, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Ställ gärna frågan om var pengarna tar vägen rätt ut till Svt:s kundservice.

Vad kan man för övrigt förvänta sig av folk som RINGER IN OCH RÖSTAR I MELODIFESTIVALEN? Det är väl bättre att dessa dunderidioter bidrar lite extra, annars höjs ju bara skatten ännu mer för att bekosta samhällsviktiga funktioner som mello. Annars kanske barn har en chans att växa upp till någorlunda oförstörda och friska individer vilket inte går för sig.

Du kan vara helt lugn över att jag mejlat svt båden tre och fyra gånger med frågor, ALDRIG har dom återkommit med något som ens skulle kunna misstolkas för att vara något svar som stillar min undran!

Vilseledning är en paradgren man utvecklad till nästintill perfektion hos dessa jävla horor, som vi tvingas avlöna dessutom...
Citera
2022-02-13, 17:05
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vovloman
Du kan vara helt lugn över att jag mejlat svt båden tre och fyra gånger med frågor, ALDRIG har dom återkommit med något som ens skulle kunna misstolkas för att vara något svar som stillar min undran!

Vilseledning är en paradgren man utvecklad till nästintill perfektion hos dessa jävla horor, som vi tvingas avlöna dessutom...
Fint. Ja, man upphör ju aldrig att förvånas över Svt.
Citera
2022-02-13, 19:10
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TacitusC
Funderar starkt på att satsa pengar på att antingen John Lundvik eller Tone Sekelius vinner hela tävlingen. Afrikaner har ju visat sig gå hem hos den svenska publiken de senaste 3 åren. Frågan är om en transa (som dessutom är influencer!) är ett starkare kort?

Skadar ju inte att variera sig lite i PK-poolen. Så det är nog ett starkt kort.
Citera
2022-02-13, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Fick den känslan också. Får se om han får en sidekick även nästa lördag.
Alltså hur dålig var Zia egentligen? Det har varit många kommentarer om det. Synd att inte deltävling 1 ligger uppe så man kan se den. Eftersom tittarna såg en stor förbättring igår så var min tanke igår att han kan ha tagit hjälp av tex ångestdämpande för att lugna nerverna. Och att ha någon som Eva bredvid sig hjälpte förmodligen också.
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Det har säkert redan diskuterats här, men eftersom jag egentligen inte bryr mig tänker jag inte läsa 1500 inlägg.

Varför är åldersgrupperna olika stora?

Om det är olika många tittare i dom olika ålders-grupperna blir ju rösterna på ett odemokratiskt
sätt olika mycket värda beroende på vilken åldersgrupp man tillhör.

NAZIST-SVT STÅR INTE UPP FÖR DEMOKRATI OCH ALLA MÄNNISKOR LIKA VÄRDE

och bryter därmed mot Radio- och tv-lag (2010:696)

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/radio--och-tv-lag-2010696_sfs-2010-696

Därmed måste SVT:s sändningstillstånd dras tillbaka.
Dessutom måste Hanna Stjärte och Jan Vaselin måste få yrkesförbud
och göras mottagliga för svenska folkets ringaktning på ett lämpligt sätt.
Bryr mig inte så mycket om det där, tycker bara det är segt och totalt ointressant att redogöra för röstning i de olika åldersgrupperna. De borde ha fortsatt med sitt tidigare koncept, dessa går vidare pang boom och så uppträder finalisterna en andra gång.

Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Han verkar trevlig men får känslan att direkt kameran stängs av kan han bli riktigt otrevlig. Märkte tendenser av den biten när det inte gick så bra i ESC. Kanske blivit bättre med en familj att tänka på än sig själv varje dag.
Jag minns det där men ville ge honom "the benefit of the doubt". Kollade på vissa delar av deltävlingen en andra gång igår och när han inte ler och gör sig till för kameran så kan man ana en mörkare sida, men det är spekulation och mer utav en känsla och isf är han inte bättre än fullblodsrasisterna. Glad iaf att man inte röstade igår. Sedan kan ju många andra deltagare också vara otrevliga skithögar privat, det vet man aldrig. Robin Bengtsson kan tex vara en typisk kall/självgod stockholmare, fan vet. Liamoo verkar vara trevlig & en ödmjuk kille, en sådan man skulle kunna prata med privat, men återigen ser man dem bara framför kameran.

Man gjorde en fuling igår kväll och mejlade SVT om att Cornelias bidrag finns kvar på youtube. haha Om vissa finalisters bidrag är borta så ska alla vara borta annars blir det orättvist. Få se om de kommer att ta bort dem, men nu har de blivit informerade iaf.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2022-02-13 kl. 22:23.
Citera
2022-02-13, 22:10
Medlem
NukeTheWhaless avatar
Citat:
Det har säkert redan diskuterats här, men eftersom jag egentligen inte bryr mig tänker jag inte läsa 1500 inlägg.

Om det är olika många tittare i dom olika ålders-grupperna blir ju rösterna på ett odemokratiskt

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/radio--och-tv-lag-2010696_sfs-2010-696

Ja, systemet med röstning måste göras om från grunden.

Ge 1 röst till varje licensbetalare. Absurt att barn som inte ens betalar ska kunna sitta och rösta. Då får barnet överta en först från föräldrarna, som får avstå från att rösta själv.

Registrera så man får ut en kod per betalande kund, den läggs in i appen så det valideras att den som röstar är den som är betalande och röstberättigad.

Nu kan barn sitta och rösta fram rena tramsbidrag.

Citat:
Ursprungligen postat av SatGuru
Kreativt ska det stå och sedan lite talspråk.
Sitter med mobilen
Har en fil.kand för övrigt
Nej, det har du inte. För då hade du inte särskrivit och då hade du kunnat skilja på ordens genus.

Du kan omöjligen ha klarat gymnasiet.
Citera
2022-02-14, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NukeTheWhales
Ja, systemet med röstning måste göras om från grunden.

Ge 1 röst till varje licensbetalare. Absurt att barn som inte ens betalar ska kunna sitta och rösta. Då får barnet överta en först från föräldrarna, som får avstå från att rösta själv.

Registrera så man får ut en kod per betalande kund, den läggs in i appen så det valideras att den som röstar är den som är betalande och röstberättigad.

Nu kan barn sitta och rösta fram rena tramsbidrag.

Nej, det har du inte. För då hade du inte särskrivit och då hade du kunnat skilja på ordens genus.

Du kan omöjligen ha klarat gymnasiet.

Glömmer du inte att det är röstningsgrupper nu? Alltså barnen kan ju rösta en miljard gånger på tramsbidrag - Detta kommer ju ändå bara påverka just DERAS röstningsgrupper (dvs 3–9 år och 10–15 år). Kollar vi programmet i lördags så gav ju 3-9-åringarna sin 12-poängare till Alvaro Estrella och 10-15-åringarna gav sin till John Lundvik. Dessa två bidrag var ju långt ifrån trams och ser man till John Lundvik, så var det ju stor enighet bland alla åldersgrupper att han skulle gå till final.

Ser man till "första röstningsomgången" där den som får flest röster (oavsett ålder) går till final så har vi fått Cornelia Jakobs och Liamoo till final. Dessa två har ju varit favoriter i både publikundersökningar, på oddset och bland journalister/experter (dom har ju t.o.m varit tippade att gå till ESC), vilket visar att barnen nog legat ganska rätt även här. Nu har vi ju ingen aning om hur mycket barnen röstat på just dessa två, men rent statistiskt borde de två legat relativt högt även hos barnen. Så det jag försöker landa i är att barnen nog inte skiljer sig så mycket i röstningen som du tror. (med lite reservation för app-haveriet i första deltävlingen).
Citera
2022-02-14, 12:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RacerOne
Varför skriver folk i kommentarsfältet att de är en hon? 🤔

https://youtu.be/fAYGXJRiq-s

Det är en han.

Jag kan identifiera mig som en tiger. Operera mig till att likna en tiger men det gör mig aldrig till en tiger. Punkt slut.
Citera
2022-02-14, 12:15
Medlem
Citat:

Att åldersgrupperna inte är lika stora är ju för att det skall spegla målgruppen.
Tar man exemplet med åldersgruppen 3-9 år, så är det nog inte så stor skillnad på vad man röstar på när man 3, 5 eller 9 år. Eller åldersgruppen 75+ så är nog tycke och smak ungefär likadant, oavsett om man är 75, 80 eller 90 år. Samma sak gäller grupperna i medelåldern.

Av de 7 åldersgrupper som finns, så tycker jag att den enda som kan vara lite problematisk är åldersgruppen 10-15 år. Då jag kan tänka mig att det kan vara ganska stor skillnad mellan ett barn som precis börjat mellanstadiet och en ungdom som skall börja gymnasiet och har helt andra intressen och måttstockar. De andra åldersgrupperna tycker jag ändå matchar varandra ganska bra.
Citera
2022-02-14, 12:19
Avslutad
Något känns helt fel med den här appen. Vi vet att Björkman riggade resultaten av den så kallade internationella juryn för att få vinnaren SVT ville skicka till finalen. Jag litar inte på att röstningen är genuin.

Någon skrev att röstning borde ske mer kontrollerat och jag håller med. En röst per vuxen. Logga in med bank-ID.

Barnen kan fortfarande få hjärtrösta och det ska så klart redovisas men inte gälla.
Citera
2022-02-14, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Mycket som var underligt:
- De som går till final får inte längre framföra sina låtar igen, utan de bara glider runt bland publiken i 3 min och kramar nära och kära.
- 800 000 telefonröster generar lika många poäng som 1000st pensionärer över 75 år som röstar med appen.
- Fokus, som du säger, på finalisten med näst mest röster.
- 10 åringar gav en ballad kallad Änglavakt 12 poäng

Jag håller också med om att det blir mer fokus på 2:a-platsen än 1:a-platsen.
Jag tycker också att programmet saknar ett tydligt avslut. Fortsätter man kolla på SVT Play så är det i princip ingen skillnad på programmets avslutning och eftersnackets inledning.

Jag funderade över om man inte kunde göra så att vinnaren i första röstningsomgången (som då di facto fått flest faktiska röster) skulle få framföra låten igen, som en fördel och "förstapris".
En annan ide hade varit att inte utropa någon vinnare efter första röstningsomgången. Utan att istället ha kvar samtliga 7 bidrag och redovisa åldersgrupperna och då tillkännage plats 1-2 till final och plats 3-4 till semifinalen. Annars tycker jag att det nya upplägget med redovisning av åldersgrupperna är ganska bra - och deltävling 2 var 10 gånger bättre än deltävling 1.

"800 000 telefonröster generar lika många poäng som 1000st pensionärer över 75 år som röstar med appen" - Japp! Men vi vet ju heller inte hur många pensionärer som har telefonröstat, så det går kanske jämnt ut :-)
Citera
2022-02-14, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenshall
Hur fan kan SVT köra en 50 miljoners produktion utan en riktig programledare. Oskar Zia e ju en ung artist han är väl för fan ingen programledare. Alternativt skulle vara haft en riktig programledare vid hans sida. Detta liknar ju helt apa. Skandal avskeda ansvariga

Jo då! Förutom Melodifestivalen i år och ifjol har han varit programledare för både P3 Guld-galan, Rockbjörnen, Musikhjälpen och i massa radioprogram....
Citera
2022-02-14, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Bara märkligt. Lundvik verkar vara en trevlig kille och han sjunger bra, men herrejävlar vilken usel och tråkig låt. Och så röstar idioter i alla åldergrupper på sämsta låten! Bedrövligt, men till de röstande idioternas försvar skall väl sägas att motståndet var halvdant. Mest känd har alltid en klar fördel då folk i första hand röstar på artister och inte på låtar, så krävs något riktigt bra för att slå sig in före de som redan etablerat sig i stugorna.

Jasså? I deltävling 1 röstades en relativt okänd Cornelia Jakobs till final. Medans gamla FO&0-medlemmen, tidigare Mello-tävlanden och Netflix-kändisen Omar Rudberg OCH även Shirley Clamp, som bl a deltagit i Melodifestivalen 8 gånger, åkte ut. Hur förklarar du det då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in