2022-02-12, 23:44
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liten.igelkott
Av ren nyfikenhe måste jag fråga. Den här tråden har 1500+ inlägg och dyker upp på aktuella ämnen. För att vara en sida som är känd för att hata bögar har otippat många starka känslor för vinnaren och vilka som deltar. Hur och varför bryr ni er? Tror inte jag sett ett program sedan Lordi gick ut som segrare.

Ser inlägg här om att någon transa har gått vidare. Hur vet ni det? Att kolla på melodifestivalen överhuvudtaget är mera gay än att gå i pridetåget.

Har inget emot homosexuella för övrigt. Har träffat flera goa bögar och flator.
Umgås hellre med en bög som lyssnar på riktig musik än någon som följer melodifestivalen.

Det enkla svaret är att det är underhållande att följa det här spektaklet. Dels för att det både är extremt djupa dalar (väldigt ofta) men också en del toppar. Det spårar ur på alla möjliga sätt varje vecka och man kan aldrig veta vad som dyker upp.

Tänk dig en blandning av skönsång, falsksång, dålig humor, bögar, transor, mångkultur, SVT:s hopplösa försök att vara opartisk, PK-skämt, appstrul, glitter, sexskämt, kändisar som gör bort sig, halvnakna kroppar, dolda politiska budskap, ballonger och renar.

Kan inte bli annat än underhållande.
Citera
2022-02-12, 23:54
Medlem
Van Nostrands avatar
Svagare bidrag ikväll. Ingen av dessa lär bli topp tre i finalen.

Dock bättre produktion överlag och Zia gjorde riktigt bra ifrån sig. Funkade bra med Eva Rydberg som sidekick. Per Anderssons stissiga inhopp var en oväntad höjdpunkt.
Citera
2022-02-12, 23:58
Medlem
liten.igelkotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Det enkla svaret är att det är underhållande att följa det här spektaklet. Dels för att det både är extremt djupa dalar (väldigt ofta) men också en del toppar. Det spårar ur på alla möjliga sätt varje vecka och man kan aldrig veta vad som dyker upp.

Tänk dig en blandning av skönsång, falsksång, dålig humor, bögar, transor, mångkultur, SVT:s hopplösa försök att vara opartisk, PK-skämt, appstrul, glitter, sexskämt, kändisar som gör bort sig, halvnakna kroppar, dolda politiska budskap, ballonger och renar.

Kan inte bli annat än underhållande.

Att det finns musikaliska toppar har jag svårt att se. Tror inte att någon som är med i "mello" kommer att gå in som förband på en metal spelning direkt.

Bögar, transor, sexskämt, halvnakna kroppar och renar 🦌 kan jag ändå ställa mig bakom, har inget emot det men föredrar burlesque om jag ska se avklätt. Hopplösa försök att vara opartisk, PK-skämt och kändisar som gör bort sig kan vara sevärt ur ren ironiskt synvinkel men inte tillräckligt kul för att lida sig igenom hela melodifestivalen samt bry sig om vem som vinner.
Citera
2022-02-12, 23:59
Medlem
Snubchurps avatar
Bluffin (With My Muffin) var kvällens solklart bästa bidrag. Hotar dock inte Cornelia. Ska bli spännande att se om det dyker upp någon som kan konkurrera om förstaplatsen i finalen.
Citera
2022-02-13, 00:05
Medlem
Transbögen Tone sög, men det är klart nåt "hen" säkert är van vid att göra 😁
Citera
2022-02-13, 00:16
Medlem
tyckte dom skämten var roliga själv?
Citera
2022-02-13, 00:59
Avslutad
Varför skriver folk i kommentarsfältet att de är en hon? 🤔

https://youtu.be/fAYGXJRiq-s
Citera
2022-02-13, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Penisgreppet 3 gånger nu!

Äh lite skrevtagande i ett nummer har aldrig skadat någon. Så länge de inte börjar runka på scen så.

Det är nog hans bästa låt som han tävlat med. "Te amo, mi amor" hehe

Man får även tänka på att det är svårare för de artister som dansar och sjunger samtidigt, inte alla skulle fixa det.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2022-02-13 kl. 01:41.
Citera
2022-02-13, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RacerOne
Varför skriver folk i kommentarsfältet att de är en hon? 🤔

https://youtu.be/fAYGXJRiq-s

För att de är hjärntvättade?

Otroligt dåligt att den usla låten (och "artisten") gick vidare till andra chansen. Ja, ja, det var väl många som röstade för de tyckte synd om honom. Samt att det är vad man skall göra nuförtiden, det är inne. Suck.

Håller med om att Lundvik var toppen! Bra låt och skickligt framförd. Lysande!
Citera
2022-02-13, 03:42
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Varför i all sin dar redovisar de röstningen efter åldersgrupper? Snacka om att dra ut på det.

Det har säkert redan diskuterats här, men eftersom jag egentligen inte bryr mig tänker jag inte läsa 1500 inlägg.

Varför är åldersgrupperna olika stora?

Om det är olika många tittare i dom olika ålders-grupperna blir ju rösterna på ett odemokratiskt
sätt olika mycket värda beroende på vilken åldersgrupp man tillhör.

NAZIST-SVT STÅR INTE UPP FÖR DEMOKRATI OCH ALLA MÄNNISKOR LIKA VÄRDE

och bryter därmed mot Radio- och tv-lag (2010:696)

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/radio--och-tv-lag-2010696_sfs-2010-696
Citat:
5 kap. Innehållet i tv-sändningar, beställ-tv och sökbar text-tv

Allmänna krav

1 § En leverantör av medietjänster som tillhandahåller tv- sändning, beställ-tv eller sökbar text-tv ska se till att programverksamheten som helhet präglas av det demokratiska statsskickets grundidéer och principen om alla människors lika värde och den enskilda människans frihet och värdighet.

Därmed måste SVT:s sändningstillstånd dras tillbaka.
Dessutom måste Hanna Stjärte och Jan Vaselin måste få yrkesförbud
och göras mottagliga för svenska folkets ringaktning på ett lämpligt sätt.
Citera
2022-02-13, 06:18
Medlem
ziggarillens avatar
Ger mig fan på att negern vinner senare och då är det tredje året i rad som vi skickar någon från Afrika. I vilket fall förstår resten av Europa att svensken är ett utdöende släkte. Sen ser programledaren ut som han kom direkt från San Fransisco. Så tröttsamt och det hela går bara ut på vem som är mest neger och bög. Då blir personen en klar vinnare. Den sista sånglärkan smälte bra in också och visade var skåpet ska stå.
Citera
2022-02-13, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Det har säkert redan diskuterats här, men eftersom jag egentligen inte bryr mig tänker jag inte läsa 1500 inlägg.

Varför är åldersgrupperna olika stora?

Om det är olika många tittare i dom olika ålders-grupperna blir ju rösterna på ett odemokratiskt
sätt olika mycket värda beroende på vilken åldersgrupp man tillhör.

NAZIST-SVT STÅR INTE UPP FÖR DEMOKRATI OCH ALLA MÄNNISKOR LIKA VÄRDE

och bryter därmed mot Radio- och tv-lag (2010:696)

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/radio--och-tv-lag-2010696_sfs-2010-696

Därmed måste SVT:s sändningstillstånd dras tillbaka.
Dessutom måste Hanna Stjärte och Jan Vaselin måste få yrkesförbud
och göras mottagliga för svenska folkets ringaktning på ett lämpligt sätt.

Är ju en kul grej bara. Intressant dessutom.

Det strider inte mot allas lika värde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in