2022-02-13, 12:57
Medlem
TacitusCs avatar
Funderar starkt på att satsa pengar på att antingen John Lundvik eller Tone Sekelius vinner hela tävlingen. Afrikaner har ju visat sig gå hem hos den svenska publiken de senaste 3 åren. Frågan är om en transa (som dessutom är influencer!) är ett starkare kort?
Citera
2022-02-13, 13:14
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StekplankAmbros
den första finalisten var solklar, dock John Lundvik, skulle hans låt verkligen gått till final om den framfördes av någon annan? Det var en trött och tråkig ballad. "Änglavakt"? vem fan använder ens det uttrycket!? Typ pensionärer och WT-lödder. Känns som att han namn är en stabilt i mello och han kommer vara med i några gånger till med mediokra låtar. Annars var det inga ögonbrynshöjare, möjligtvis Tone Sekelius, lite tråkig låt men bra och stark röst

Ja, det var en ganska svag deltävling i går. Man röstade på John Lundvik eftersom det inte fanns mycket alternativ. De andra kunde knappt sjunga, förutom Tone Sekelius då. Lisa Ajax bidrag var ett riktigt bottenmärke. Jag tror Cornelia Jakobs kommer att ta hem detta, som det ser ut just nu.
Citera
2022-02-13, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Eva Rydberg är väl 100 år och definitivt inte rolig.
Vad gjorde hon ens där? Melodifestivalens målgrupp är väl barn och inte 70-plusare? Hon var rolig på 1970-talet om man gillar buskis och ”lustiga” grimasher. Skämskudde 😵‍💫
Citera
2022-02-13, 13:23
Medlem
Placering Melodifestivalen 2022 – andra deltävlingen

Till final:
Liamoo - "Bluffin"
John Lundvik - "Änglavakt "

Till semifinal:
Alvaro Estrella - "Suave"
Tone Sekelius - "My way"

Utslagna:
Samira Manners - "I want to be loved"
Browsing Collection - "Face in the crowd"
Niello & Lisa Ajax - "Tror du att jag bryr mig"

Antal röstande: 541 541

Antal kronor samlades in till Radiohjälpen: 321 865 kronor
Citera
2022-02-13, 13:43
Medlem
Larasofts avatar
Vi kan skicka latinon, mer drinkar och sol till folket!
Citera
2022-02-13, 13:59
Medlem
calina85s avatar
Tyckte direkt att Lundviks låt liknade en Boyz 2 men låt men inte nån av de uppenbara. Efter väldigt mycket lyssnande på låtarna så hittade jag låten. "Amazed" med Boyz 2 men. Början är "spot on". Vill tillägga att jag gillade Lundviks låt☺️
Citera
2022-02-13, 14:08
Medlem
picapicans avatar
Lundviks låt hade aldrig gått vidare om någon annan sjungit den. Han är tydligen otroligt populär hos folket och de har halva makten i finalen. Jag tror han kommer vinna.
Citera
2022-02-13, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Majoriteten av alla röster kom in via appen och där är det gratis.

Absolut att det må vara på d viset, det vet inte jag, MEN att en ”produktion” som kostar miljoner endast ”skänker” drygt 300000kr till SIN EGNA ORGANISATION ”Radiohjälpen”.....

Konstigt då att man inte redovisar hur mycket pengar som faktiskt drogs in och inte bara ”antalet röstande”....men att redovisa 300’ kr är ju för fan ett jävla hån i jämförelse om man nu vill verka så ”godhjärtade” och spela på folks samveten till att hjälpa dom som verkligen skulle behöva den.

HYCKLERI OCH SKENHELIGHET är va d är och inget annat i mina ögon....

Sveriges VilseledningsTelevision är vad dom är men håller som bäst på att gräva sin egna grav, och dom gör det ordentligt måste jag säga!
Jag kommer med glädje hjälpa dom in det jävla kakel dom så gärna träffar i 200km/h näsan först....
Citera
2022-02-13, 15:38
Medlem
Kan någon länka till när man såg fikusens pung?
Citera
2022-02-13, 16:04
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StekplankAmbros
den första finalisten var solklar, dock John Lundvik, skulle hans låt verkligen gått till final om den framfördes av någon annan? Det var en trött och tråkig ballad. "Änglavakt"? vem fan använder ens det uttrycket!? Typ pensionärer och WT-lödder. Känns som att han namn är en stabilt i mello och han kommer vara med i några gånger till med mediokra låtar. Annars var det inga ögonbrynshöjare, möjligtvis Tone Sekelius, lite tråkig låt men bra och stark röst

"Änglavakt" är ett bildat uttryck.
Citera
2022-02-13, 16:40
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vovloman
Helt jävla makalöst att ingen reagerar på det som är väsentligt....
540000 röstande
300000kr drygt till Radiohjälpen, för övrigt kontrollerad av SVT.

Förutsatt att varje röstande ”bara” ringde en gång så går ju MINDRE än 10% till ”behövande”......resten tar SVT!

Jävla dunderidioter som inte begriper att denna ”produktion” betalats av tittarna EN GÅNG TILL!! Skämmes tamejfan alla intellektuella dvärgar som inte begriper att 100% av de inringandes avgifter går direkt in i SVT:s ”fickor” trots licensavgifterna....
Ställ gärna frågan om var pengarna tar vägen rätt ut till Svt:s kundservice.

Vad kan man för övrigt förvänta sig av folk som RINGER IN OCH RÖSTAR I MELODIFESTIVALEN? Det är väl bättre att dessa dunderidioter bidrar lite extra, annars höjs ju bara skatten ännu mer för att bekosta samhällsviktiga funktioner som mello. Annars kanske barn har en chans att växa upp till någorlunda oförstörda och friska individer vilket inte går för sig.
Citera
2022-02-13, 16:46
Medlem
Europa gillar utstickande shower och bra låtar med bra budskap, Till exempel Måns och Euphoria. Vi tog hem hela eurovision med dom låtarna??!! Snälla kan vi skicka nåt bra i år..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in