2021-09-21, 11:10
Medlem
2530 bidrag har skickats in och Oscar Zia kommer programleda ensam.

r det nt som ni ser fram emot eller hoppas p nsta r?

Nu nr Bjrkman ntligen har slutat hoppas jag att dom lter fler out of the box-artister f en chans som t.ex Smith & Thell, Agnes, Ghost, Victor Leksell mfl. Dom flesta tackar skert nej men nd

ven att alla mter alla i Andra Chansen istllet fr orttvisa dueller

Och inte samma ltskrivare p alla bidrag
Senast redigerad av erikpwb 2021-09-21 kl. 11:14.
Citera
2021-09-21, 11:12
Bannlyst
Lyssnar dom ens p alla bidrag tro eller gr dom bara efter hur knda folk r eller etablerade ltskrivare
Citera
2021-09-21, 12:08
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maahes
Lyssnar dom ens p alla bidrag tro eller gr dom bara efter hur knda folk r eller etablerade ltskrivare

SVT pstr at det en redaktion frn Mello p 6-7 pers som lyssnar igenom alla 2500 bidrag, utan att veta vem/vilka som skrivit ltarna. Nr de valt ut ca 1000 ltar tar en jury ver som kokar ner det till 28 bidrag. Klla

Tror dock inte en sekund p att s r fallet.

Sveriges strsta tnt Andreas Wjik postade det hr klippet p sin TikTok fr flera mnader sedan: https://vm.tiktok.com/ZMRq7y3ro/ Dr r han p ett "mello-camp" med en massa rutinerade mello-ltskrivare och skriver ltar infr mello 2022. Verkar ven som att artisten fr lten redan r bestmd - en tjej p 16 r vid namn Adrian. Han sger ven att SVT kommer komma och lyssna. Om det visar sig att denna Adrian r med i mello 2022 s vet vi att ltarna handplockas och inte alls vljs ut bland ver 2000 inskickade bidrag.
Citera
2021-09-21, 12:13
Medlem
r det ens folk som fortfarande tittar p detta? Knns s hjrntvttat och falskt. En masspsykos som ddar lite av sjlen.

Kan frst att barn kollar eftersom de inte vet bttre.
Citera
2021-09-21, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elmacolife
r det ens folk som fortfarande tittar p detta? Knns s hjrntvttat och falskt. En masspsykos som ddar lite av sjlen.

Kan frst att barn kollar eftersom de inte vet bttre.
Jag kanske inte heller gillar programmet men jag tittar fr att se om det r ngra bra ltar
Citera
2021-09-21, 12:51
Medlem
Hihi okej. Jag kollar inte p programmet men dessa hemska ltar smyger sig nd p lite vart som helst, affrer och i bilen, jag gillar det inte.

Om du vill hitta bra musik s r inte mello ett stlla att leta p, Kommersiell dynga enligt mig.

Men gr va du vill, blev bara s frundrad nr jag sg trdstarten eftersom jag trodde det var ett barnprogram.
Citera
2021-09-21, 12:53
Bannlyst
Blir vl samma ltskrivare och artister som alltid. Bobby Ljunggren, Ingela Pling, Jimmy Jansson och Jessica Andersson r vl givna.
Citera
2021-09-21, 13:46
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agnesx
Blir vl samma ltskrivare och artister som alltid. Bobby Ljunggren, Ingela Pling, Jimmy Jansson och Jessica Andersson r vl givna.

Hller med om att man har uppfattningen att Ingela Pling fortfarande skriver mnga ltar till Mello, men hon har tydligen bara haft med 3 bidrag sedan 2009. Namnet har verkligen etsat sig fast i bakhuvudet. Storhetstiden var 00-talet https://en.wikipedia.org/wiki/Ingela_Forsman

Jimmy Jansson har haft med 22 bidrag sedan 2014. S kul att andra ltskrivare fr chansen.
Citera
2021-09-21, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Hller med om att man har uppfattningen att Ingela Pling fortfarande skriver mnga ltar till Mello, men hon har tydligen bara haft med 3 bidrag sedan 2009. Namnet har verkligen etsat sig fast i bakhuvudet. Storhetstiden var 00-talet https://en.wikipedia.org/wiki/Ingela_Forsman

Jimmy Jansson har haft med 22 bidrag sedan 2014. S kul att andra ltskrivare fr chansen.
I r skrev hon dock bara ett enda bidrag och Jimmy skrev bara 3. Och G:son skrev bara 2
Citera
2021-09-21, 15:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av erikpwb
I r skrev hon dock bara ett enda bidrag och Jimmy skrev bara 3. Och G:son skrev bara 2

G:son glmde jag. Sknt att Bjrkman r borta i alla fall.
Citera
2021-09-27, 14:34
Medlem
https://www.aftonbladet.se/a/0GLO3E

Hittade en lista lngst ner i artikeln p de mest knda namnen som ska ha synts vid ltskrivarlgren till programmet under sommarn.

Hlften r ju som vanligt samma namn.

Men ven Sibel och The Moniker str med. Dom var lngesen man hrde nt ifrn
Senast redigerad av erikpwb 2021-09-27 kl. 14:36.
Citera
2021-10-15, 18:16
Medlem
r generelrepetitionen kvllen fre final ngot att se p plats? Stor skillnad mot direktsnda finalen p lrdagen? Tnkte kanske g med dottern p just general-rep och sen se finalen p tv dagen efter.

Vad sger ni?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in