2021-09-21, 11:10
Medlem
2530 bidrag har skickats in och Oscar Zia kommer programleda ensam.

Är det nåt som ni ser fram emot eller hoppas på nästa år?

Nu när Björkman äntligen har slutat hoppas jag att dom låter fler ”out of the box-artister” få en chans som t.ex Smith & Thell, Agnes, Ghost, Victor Leksell mfl. Dom flesta tackar säkert nej men ändå

Även att alla möter alla i Andra Chansen istället för orättvisa dueller

Och inte samma låtskrivare på alla bidrag
Senast redigerad av erikpwb 2021-09-21 kl. 11:14.
Citera
2021-09-21, 11:12
Bannlyst
Lyssnar dom ens på alla bidrag tro eller går dom bara efter hur kända folk är eller etablerade låtskrivare
Citera
2021-09-21, 12:08
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maahes
Lyssnar dom ens på alla bidrag tro eller går dom bara efter hur kända folk är eller etablerade låtskrivare

SVT påstår at det en redaktion från Mello på 6-7 pers som lyssnar igenom alla 2500 bidrag, utan att veta vem/vilka som skrivit låtarna. När de valt ut ca 1000 låtar tar en jury över som kokar ner det till 28 bidrag. Källa

Tror dock inte en sekund på att så är fallet.

Sveriges största tönt Andreas Wjik postade det här klippet på sin TikTok för flera månader sedan: https://vm.tiktok.com/ZMRq7y3ro/ Där är han på ett "mello-camp" med en massa rutinerade mello-låtskrivare och skriver låtar inför mello 2022. Verkar även som att artisten för låten redan är bestämd - en tjej på 16 år vid namn Adrian. Han säger även att SVT kommer komma och lyssna. Om det visar sig att denna Adrian är med i mello 2022 så vet vi att låtarna handplockas och inte alls väljs ut bland över 2000 inskickade bidrag.
Citera
2021-09-21, 12:13
Medlem
Är det ens folk som fortfarande tittar på detta? Känns så hjärntvättat och falskt. En masspsykos som dödar lite av själen.

Kan förstå att barn kollar eftersom de inte vet bättre.
Citera
2021-09-21, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elmacolife
Är det ens folk som fortfarande tittar på detta? Känns så hjärntvättat och falskt. En masspsykos som dödar lite av själen.

Kan förstå att barn kollar eftersom de inte vet bättre.
Jag kanske inte heller gillar programmet men jag tittar för att se om det är några bra låtar
Citera
2021-09-21, 12:51
Medlem
Hihi okej. Jag kollar inte på programmet men dessa hemska låtar smyger sig ändå på lite vart som helst, affärer och i bilen, jag gillar det inte.

Om du vill hitta bra musik så är inte mello ett ställa att leta på, Kommersiell dynga enligt mig.

Men gör va du vill, blev bara så förundrad när jag såg trådstarten eftersom jag trodde det var ett barnprogram.
Citera
2021-09-21, 12:53
Bannlyst
Blir väl samma låtskrivare och artister som alltid. Bobby Ljunggren, Ingela Pling, Jimmy Jansson och Jessica Andersson är väl givna.
Citera
2021-09-21, 13:46
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agnesx
Blir väl samma låtskrivare och artister som alltid. Bobby Ljunggren, Ingela Pling, Jimmy Jansson och Jessica Andersson är väl givna.

Håller med om att man har uppfattningen att Ingela Pling fortfarande skriver många låtar till Mello, men hon har tydligen bara haft med 3 bidrag sedan 2009. Namnet har verkligen etsat sig fast i bakhuvudet. Storhetstiden var 00-talet https://en.wikipedia.org/wiki/Ingela_Forsman

Jimmy Jansson har haft med 22 bidrag sedan 2014. Så kul att andra låtskrivare får chansen.
Citera
2021-09-21, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Håller med om att man har uppfattningen att Ingela Pling fortfarande skriver många låtar till Mello, men hon har tydligen bara haft med 3 bidrag sedan 2009. Namnet har verkligen etsat sig fast i bakhuvudet. Storhetstiden var 00-talet https://en.wikipedia.org/wiki/Ingela_Forsman

Jimmy Jansson har haft med 22 bidrag sedan 2014. Så kul att andra låtskrivare får chansen.
I år skrev hon dock bara ett enda bidrag och Jimmy skrev bara 3. Och G:son skrev bara 2
Citera
2021-09-21, 15:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av erikpwb
I år skrev hon dock bara ett enda bidrag och Jimmy skrev bara 3. Och G:son skrev bara 2

G:son glömde jag. Skönt att Björkman är borta i alla fall.
Citera
2021-09-27, 14:34
Medlem
https://www.aftonbladet.se/a/0GLO3E

Hittade en lista längst ner i artikeln på de mest kända namnen som ska ha synts vid låtskrivarlägren till programmet under sommarn.

Hälften är ju som vanligt samma namn.

Men även Sibel och The Moniker står med. Dom var längesen man hörde nåt ifrån
Senast redigerad av erikpwb 2021-09-27 kl. 14:36.
Citera
2021-10-15, 18:16
Medlem
Är generelrepetitionen kvällen före final något att se på plats? Stor skillnad mot direktsända finalen på lördagen? Tänkte kanske gå med dottern på just general-rep och sen se finalen på tv dagen efter.

Vad säger ni?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in