2022-02-12, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Läs detta istället:
Hon jobbade med både Ebba och Ebbas KDs vän, där får du veta hur Ebba jobbar.

https://catharina-drougge.blogspot.com/2018/12/sagan-om-ebba-busch-thor.html
Finns en tråd om Busch som politiker
(FB) Ebba Busch Thor, partiledare för KD
2022-02-13, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Men snälla människa! Bemöt vad någon säger istället för att omedelbart kasta dig över att gräva fram skit om dom. För vad ska du använda skiten till? Den bara skvätter ju tillbaka på dig själv och får dig att verka argumentslös.

Dock, det är så Ebbotarna gjort hela tiden. Man har aldrig argumenterar för vad som stödjer att Majkgård skulle ha planer på att ärva huset. Man har kastat så mycket skit på henne man kan. Man har aldrig tagit inlagor Esbjörn gjort på allvar. Men har kastat skit på hans juridiska ombud. Man har aldrig lyssnat på Esbjörn man har kastat skit på honom.

Du ser det givetvis inte själv. Men detta är ingen väg som ger en förtroende för något du säger.

Är ebbotarna de som sprider lögner om Busch, anklagar henne för begått åldringsbrott, hoppas på esb är dement, har svårt med förstå jordabalken, är kvinnohatare, tar upp saker som inte handlar om fastighetsaffären om de blogg inlägg du hänvisar, tror livets ord är inblandad i hindra media skriva om fastighetsaffären, tror livets ord tvinga Esb sälja och svårt att bemöta fakta?
2022-02-13, 00:04
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Ja jag har sagt det innan men är detta inte ett uppenbart fall av valpåverkan?
Nu skojar du allt!!! Skulle att diskutera en partiledare på Flashback vara valpåverkan.

För det första råder jag dig att kolla runt lite vilka trådar som finns här. Ebba är inte på något sätt utsatt här. Hon är en bland många som diskuteras.

För det andra. Bara för det pratas mycket om denna tråd i ditt umgänge betyder det inte att denna tråd läses av alla människor.

För det tredje. För att påverka något måste man synas. En påverkans kampanj kan således inte föras på Flashback. Här måste du aktiv gå in på ett forum och in i en tråd för att läsa. En påverkan kampanj förs på Facebook eller i kommentarerna under artiklar. Någonstans där människor som inte är intresserade ändå kan komma att läsa.

Förstår du?
2022-02-13, 00:06
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Är ebbotarna de som sprider lögner om Busch, anklagar henne för begått åldringsbrott, hoppas på esb är dement, har svårt med förstå jordabalken, är kvinnohatare, tar upp saker som inte handlar om fastighetsaffären om de blogg inlägg du hänvisar, tror livets ord är inblandad i hindra media skriva om fastighetsaffären, tror livets ord tvinga Esb sälja och svårt att bemöta fakta?
Vad oväntat att du skulle gå i försvar och kasta skit. Istället för att bemöta argument med motargument.
2022-02-13, 07:48
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Vill visa med detta att Ebba drar sej inte för att begå moraliska fel så länge det ger henne fördel. Visar att hon hela sitt yrkesliv går över lik för att få som hon vill.
Lika hon gjort mot Esbjörn, saker kommer i en ny dager och hör absolut hemma i denna tråd.

Jag orkar inte läsa det där, men funderar snarare på hur mycket bevis det är i fallet Esbjörn. Även om man yrkesmässigt går över lik för att få det man vill ha, så är det inte automatiskt samma sak som att det skett i fallet Esbjörn.

Det är naturligtvis något som kan användas tillsammans med andra bevis om det fanns. Man kan inte dra en linje med en prick och för att visa på en trend, behövs minst tre prickar.

Till exempel: Esbjörn oansvar vid trafikolyckan är i sig meningslöst, men tillsammans med hans smitning från sambon när hon blev sjuk och hans oansvar vid fastighetsaffären, bildar det ett mönster.

Sedan är bevisbarheten per punkt viktig. En enskild individ som påstår saker i en blogg, är inte lika mycket värd som Esbjörns egna ord i ett polisförhör. Bloggerskan kan vara visselblåsare, men också lika gärna avsky Ebba och hitta på allt.

Om Ebba har gått över lik i fallet Esbjörn, var är bevisen? Fram till röjningen då Esbjörn påstått att han ångrade sig, är allt frid och fröjd. Det är mycket som talar för att affären är legitim, men extremt lite som talar emot det. Esbjörnsidan har i efterhand kommit med en bred skur av bortförklaringar och påståenden som inte håller måttet om man jämför dessa med varandra och deras eget agerande. Man behöver inte ens blanda in Ebba för att se att det inte går ihop.
2022-02-13, 08:41
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Citat:
Nu skojar du allt!!! Skulle att diskutera en partiledare på Flashback vara valpåverkan.

För det första råder jag dig att kolla runt lite vilka trådar som finns här. Ebba är inte på något sätt utsatt här. Hon är en bland många som diskuteras.

För det andra. Bara för det pratas mycket om denna tråd i ditt umgänge betyder det inte att denna tråd läses av alla människor.

För det tredje. För att påverka något måste man synas. En påverkans kampanj kan således inte föras på Flashback. Här måste du aktiv gå in på ett forum och in i en tråd för att läsa. En påverkan kampanj förs på Facebook eller i kommentarerna under artiklar. Någonstans där människor som inte är intresserade ändå kan komma att läsa.

Förstår du?

Du tror alltså att jag syftar till diskussionen på Flashback? Ja det låter ju troligt.
2022-02-13, 08:50
Medlem
Citat:
Du tror alltså att jag syftar till diskussionen på Flashback? Ja det låter ju troligt.
Till försvar för Merryröv så måste jag få säga att jag inte tror att hon spelar dum. Jag misstänker att hon ärligt tror att du menar den här tråden på Flashback.
2022-02-13, 09:00
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ja jag har sagt det innan men är detta inte ett uppenbart fall av valpåverkan?

Ja.
2022-02-13, 09:01
Medlem
Citat:
Förminska henne hur mycket du/ni vill, hon har jobbat för KD, det är fakta, hon var personligen med om kuppen KD (Livets Ord falangen med Ebba) gjorde i Uppsala Stad, där visade Ebba sin rätta sida, ALLA I Esbjörns tråd borde läsa denna.

Den visa att Ebba inte har någon spärr när det kommer till Moral och Etik, vilket måste vara ytterst av värde I den här tråden, då just bristen på moral är vad alla som har invändningar mot Ebbas agerande här just påpekar brist på Moral.

Finns en tråd som handlar om Busch som politiker och person.
2022-02-13, 09:43
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Vad oväntat att du skulle gå i försvar och kasta skit. Istället för att bemöta argument med motargument.

Du har inte hunnit fråga ombud 1 om dom där försäkringsbolagen?
2022-02-13, 09:52
Medlem
Citat:
Men här diskuteras Ebbas brist på moral vid övertagandet av Esbjörns fastighet, förstår att det blir jobbigt med att se hur skrupelfri Ebba är, att ingen moral i världen stoppar henne om hon vill ha något.

Jaha!
Då förstår jag.
Kvinnor ska alltid gå med på när säljaren ångra sig för den vill ha mer pengar och inte dyker upp på tillträdesdagen.
Det är kvinnan som är omoralisk då för hon ville skaffa sig ett hem. Säljaren är alltid oskyldig. Alla fall när det är en man.

Låt oss diskutera säljarens bristande moral och etik, som han verkar sakna.

Hur går det med lägga fram bevis för dina påståenden om livets ord ska ha tvinga medier sluta skriva om fastighetsaffären?
2022-02-13, 09:55
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tänker exakt tvärtom.
sits.

Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Klokt och riktigt inlägg.
.

Citat:
Själ och hjärta...
...hade Ebba åtminstone h
.

Citat:
När då politiker som Ebba, som dessutom kuppat till sig makten inom KD. Först gör en husaffär på sättet hon gör och sedan grovt förtalar ett juridiskt ombud i en pågående juridisk tvist. Enbart i syfte att skapa missaktning för denne. Partiet Kristdemokraterna, som säger sig alltid stå på brottsoffrets sida. (Nej Ebba är inte brottsoffer i detta. Hon var misstänkt gärningman för att i och med strafföreläggande bli förövaren och den dömda). När då KD offentligt hänger ut brottsoffer och försvarar sin kriminellt belastade partiledare beteende. Då är mitt mått rågat för hur politiker och partier får och bör aggets.
Om ni var domare, i högsta domstolen, i ett land med lagar som ni tycker är bra.
Hur hade ni dömt i detta fall?
Hade Ebba varit rökt då?

Ni har uttryckt ganska klart vad ni anser om affären.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in