Citat:
Det är uppenbart att du tillhör en liten minoritet i tråden som hellre ser att landet styrs av moralpoliser och -domstolar än av lagar och juridik. Det är i sådana summariska rättegångar med religiösa extremister som domare som dina pompösa inlägg om pandemier som brinner som moses buske och där stöveltrampande fiender kliver över de rättstrogna skulle göra succé.
För oss övriga är detta en tvist om en fastighet där en säljare sålde sitt hus och ångrade sig efteråt, sedan ångrade han sig tillbaka och sålde det igen innan han ångrade sig en tredje gång. Svea hovrätt tänker inte ens ta upp hans tredje ånger utan anser att hans två försäljningar får räcka.
För oss övriga är detta en tvist om en fastighet där en säljare sålde sitt hus och ångrade sig efteråt, sedan ångrade han sig tillbaka och sålde det igen innan han ångrade sig en tredje gång. Svea hovrätt tänker inte ens ta upp hans tredje ånger utan anser att hans två försäljningar får räcka.
Lagarna är ju komna ur de normer och den moral vi har i vårt land.
Jag kan bara prata för mig själv, men inte tror jag inte att det är någon här som tycker att " hellre ser att landet styrs av moralpoliser och -domstolar än av lagar och juridik.".
Det är väl inte en motsättning mellan moral och lagar?
Och sedan när blev det fult att ha "moral"?
Moralkärringar, och moralpoliser är skällsord här i tråden, vilket används som att det skulle innebära att man är emot att lagar följs, att man är pöbel som vill straffa Ebba genom en summarisk rättegång att man skulle vara en "religös extremist".
Hur har du kommit fram till denna slutsats?
För mig är det en extrem slutsats, som på inget sätt är förankrad i vare sig några bevis eller ens indicier.
Om man vill, kan man faktiskt känna som att det är tvärtom; du fäller en mycket summrisk dom, över de som inte tycker som du i den här husaffären.
Faktiskt är det ganska extremt att kalla någon som inte på något vis visat att man tycker att man ska bryta mot lagarna för att Esbjörn ska få sitt hus tillbaka, för "religiös extremist", "moralpolis" och typ pöbel som inte vill att landet ska styras av lagar.
Grejen är att jag tror att du blandar ihop äpplen med päron.
- Det ena handlar om juridiken, vilket inte är diskussionen. Vi diskuterar inte om det är fel på lagarna eller rättsystemet och inte heller att man inte bör följa lagen.
Den här biten hör inte hemma i den här tråden, och diskuteras ju inte heller, mer än som anklagelser mot "oss".
Om det är några som har gjort det verkar det vara mer på "er" sida, då det stönas om att den ena efter den andra myndigheten "obstruerar", "maskar" , "fegar", är lata, ointelligenta och annat som det har klagats på. Den biten står nog "din" sida mer på. Även kommentarer har ju gjorts från "ert" håll om att om det skulle ges prövningstillstånd till stadsfästelsen, då vara det typ fel på domstolen.
- Det andra handlar om hur personerna i akten handlar gentemot varandra. Hur de agerat både privat, via media och sociala media och hur de har använt sig av de rättsliga möjligheter som står dom till buds.
Såvitt jag minns, är det ingen som pratat om att man ska bryta lagen, iaf inte sedan jag kom in i tråden. Inte heller har jag uppfattat någon prata om religion på sådant sätt att man har någon som helst anledning att tro att de är religösa extremister.