2022-01-25, 08:21
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Sverige var redan förändrat för alltid. Det började inte 2006. Det började 1980 eller ännu tidigare.

Jag är osäker på mig själv men dör mamma snart är jag mer fri att pröva möjligheterna utomlands, i protest mot allt som är skevt i detta perversa Sverige.

Det må ha börjat på 80-talet men det märktes knappt av i samhälle eller gatubilden på det sätt vi ser idag.

Då klagades det över att folk sjukskrev sig för mycket o norrlänningarna inte ville flytta dit jobben var.
Citera
2022-01-25, 08:36
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Det där är inte sant.

Kriminaliteten kan inte hanteras. Kommuner och landsting perioden 2015-2025 ökar sina skulder med 100%. Från 500 till 1000 miljarder (drygt). I äldrevården brister de anställda alltmer i svenska och i engagemang. På dagis är det alltfler MENA-anställda och alltfler MENA-barn. Svensken är nu trängd. Lägg till det evigt förekommande terrorhotet. Ett ord och det är: katastrof.

Och det där är enbart det invandrarrelaterade.

Du glömde den akuta bostadsbristen. Landets befolkning har ökat med 2 miljoner.

Problemet är att det inte är lönsamt att bygga hyreslägenheter i Sverige. Då väldigt få av den nya befolkningen har råd att bo i en nyproducerad hyreslägenhet. Detta då de inte uppnår självförsörjning.
Än mindre har dessa personer råd att köpa sig en bostadsrätt.
Citera
2022-01-25, 10:28
Medlem
Citat:
Det där är inte sant.

Kriminaliteten kan inte hanteras. Kommuner och landsting perioden 2015-2025 ökar sina skulder med 100%. Från 500 till 1000 miljarder (drygt). I äldrevården brister de anställda alltmer i svenska och i engagemang. På dagis är det alltfler MENA-anställda och alltfler MENA-barn. Svensken är nu trängd. Lägg till det evigt förekommande terrorhotet. Ett ord och det är: katastrof.

Och det där är enbart det invandrarrelaterade.

Men du tror du på fullt allvar att detta i hemlighet har med internationalla försäkringsbolag att göra på minsta lilla vis?

Snacka om att fly från verkligheten i så fall.
Citera
2022-01-25, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Situationen gick totalt över styr 2015. Kostnaden för de useless eaters som Sverige fått in kommer belasta skattebetalarna lång tid framöver. Något jag inte tänker bistå med.

Ha det så bra. O lycka till med att upprätthålla välfärdsstaten o ett anständigt skattetryck i framtiden :-)

Det har ingenting med Reinfeldt, Anders Borg eller några försäkringsbolag att göra.
Citera
2022-01-25, 10:31
Medlem
Citat:
Fast så är det men du håller fast vid hoppet att makten utgår från folket.

Folket manipuleras av massmedia som de ej kontrollerar. Politikerna umgås inte bara inbördes utan med mäktiga utlänningar, som lovar dem fina karriärer (stora mutor av att knappt göra någonting. Jobbet är redan gjort. Se Reinfelt, Lööf och nu Hallengren. Finns ju långt fler än den skaran).

Det här är fantasier vars enda syfte verkar att fly från verkligheten.
Citera
2022-01-25, 10:32
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Det har ingenting med Reinfeldt, Anders Borg eller några försäkringsbolag att göra.

Tror att du ska trolla i npgon annan tråd.
Citera
2022-01-25, 10:39
Medlem
Citat:
Tror att du ska trolla i npgon annan tråd.

Du är medveten om att Löfven var statsminister och Andersson var finansminister 2015? Inte Reinfeldt/Borg.
Citera
2022-01-25, 10:55
Medlem
Ovralls avatar
Citat:
Fast så är det men du håller fast vid hoppet att makten utgår från folket.

Folket manipuleras av massmedia som de ej kontrollerar. Politikerna umgås inte bara inbördes utan med mäktiga utlänningar, som lovar dem fina karriärer (stora mutor av att knappt göra någonting. Jobbet är redan gjort. Se Reinfelt, Lööf och nu Hallengren. Finns ju långt fler än den skaran).

Men det det där blir bara fantasier som används för att förklara sådant man inte förstår. Världen kan inte beskrivas så enkel som tunnelbanevagnen som Stenlund ofta pratar om. "Den globalistiska agendan" är en summa av otaliga politiker, finansmän, intresseorganisationer, NGO, opinionsbildare, lobbyister, fackföreningar etc och interaktionen dem emellan. Det går naturligtvis inte för någon att förstå hur alla dessa samverkar men att grovt förenklat ner det till en liten elit är bara fantasier. Det finns gott om problem att peka på i världen men jag köper inte det där narrativet då det är alldeles för förenklat, och påkommen av människor som inte ger något större sken av att ha koll och aldrig har jobbat med dessa frågor.
Citera
2022-01-25, 12:32
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Du är medveten om att Löfven var statsminister och Andersson var finansminister 2015? Inte Reinfeldt/Borg.

Augusti 2014 sa statsminister Reinfeldt: öppna er hjärtan.

” Jag vill påminna er om att vi är en nation som har stått upp och varit öppna förr i tider då människor har utstått svår prövning. Vi har nu människor som flyr i antal som liknar det vi hade under Balkankrisen i början av 1990-talet. Nu vädjar jag till svenska folket om tålamod, om att öppna era hjärtan för att se människor i stark stress med hot mot det egna livet som flyr, flyr mot Europa, flyr mot frihet, flyr mot bättre förhållanden”

Reinfeldt var också öppen med att kostnaden skulle inskränka på reformutrymmet.

Sverige, som tog emot drygt 81 000 asylsökande under 2014.
Året innan var det 54 000. O 2012 43 000 personer. Till det arbetskraftsinvandring og anhöriginvandring.

September 2015 sa statsminister Löfven:
”Miljoner människor är på flykt undan krig och fruktansvärd terror, människor som du och jag med drömmar och förhoppningar, men som tvingas fly undan bomber med sina barn i famnen.
På vägen riskerar de sina liv – i trånga lastutrymmen, i containrar, i sjöodugliga båtar.
Alla klarar sig inte. Alan, 3 år, sköljdes upp på stranden. Fasan, rädslan som denna lilla pojke upplevt, ska ingen någonsin behöva uppleva”

” Nu måste vi återigen bestämma vilket Europa vi ska vara. Mitt Europa tar emot människor som flyr från krig, solidariskt och gemensamt. Mitt Europa bygger inte murar, vi hjälps åt när nöden är stor”.

Sverige, som tog emot drygt 163 000 asylsökande under 2015. Till det arbetskraftsinvandring og anhöriginvandring. 2016 sänktes det till mer ”normala” nivåer av 30 000 personer.

Att Regeringarna inte såg det komma måste ses som en lögn.

Notan för det hela är astronomisk.
O den kostar än idag.
Citera
2022-01-25, 12:42
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovrall
Men det det där blir bara fantasier som används för att förklara sådant man inte förstår. Världen kan inte beskrivas så enkel som tunnelbanevagnen som Stenlund ofta pratar om. "Den globalistiska agendan" är en summa av otaliga politiker, finansmän, intresseorganisationer, NGO, opinionsbildare, lobbyister, fackföreningar etc och interaktionen dem emellan. Det går naturligtvis inte för någon att förstå hur alla dessa samverkar men att grovt förenklat ner det till en liten elit är bara fantasier. Det finns gott om problem att peka på i världen men jag köper inte det där narrativet då det är alldeles för förenklat, och påkommen av människor som inte ger något större sken av att ha koll och aldrig har jobbat med dessa frågor.

Du är naiv.

Ägande är en maktfaktor många underskattar.

O påverkan är mer sofistikerat än att skicka PM med en order. Kugghjulen är egennyttan, egot o flockinstinkt.
Citera
2022-01-25, 13:38
Medlem
Citat:
Augusti 2014 sa statsminister Reinfeldt: öppna er hjärtan.

” Jag vill påminna er om att vi är en nation som har stått upp och varit öppna förr i tider då människor har utstått svår prövning. Vi har nu människor som flyr i antal som liknar det vi hade under Balkankrisen i början av 1990-talet. Nu vädjar jag till svenska folket om tålamod, om att öppna era hjärtan för att se människor i stark stress med hot mot det egna livet som flyr, flyr mot Europa, flyr mot frihet, flyr mot bättre förhållanden”

Reinfeldt var också öppen med att kostnaden skulle inskränka på reformutrymmet.

Sverige, som tog emot drygt 81 000 asylsökande under 2014.
Året innan var det 54 000. O 2012 43 000 personer. Till det arbetskraftsinvandring og anhöriginvandring.

September 2015 sa statsminister Löfven:
”Miljoner människor är på flykt undan krig och fruktansvärd terror, människor som du och jag med drömmar och förhoppningar, men som tvingas fly undan bomber med sina barn i famnen.
På vägen riskerar de sina liv – i trånga lastutrymmen, i containrar, i sjöodugliga båtar.
Alla klarar sig inte. Alan, 3 år, sköljdes upp på stranden. Fasan, rädslan som denna lilla pojke upplevt, ska ingen någonsin behöva uppleva”

” Nu måste vi återigen bestämma vilket Europa vi ska vara. Mitt Europa tar emot människor som flyr från krig, solidariskt och gemensamt. Mitt Europa bygger inte murar, vi hjälps åt när nöden är stor”.

Sverige, som tog emot drygt 163 000 asylsökande under 2015. Till det arbetskraftsinvandring og anhöriginvandring. 2016 sänktes det till mer ”normala” nivåer av 30 000 personer.

Att Regeringarna inte såg det komma måste ses som en lögn.

Notan för det hela är astronomisk.
O den kostar än idag.

Det här har noll och intet med internationella finans- och försäkringsbolag att göra.
Citera
2022-01-25, 13:55
Medlem
Citat:
Du är naiv.

Ägande är en maktfaktor många underskattar.

O påverkan är mer sofistikerat än att skicka PM med en order. Kugghjulen är egennyttan, egot o flockinstinkt.

Du har själv ingen uppfattning om vad det är för "ägande" du pratar om.

Det som är intressant med det resonemang, om vi är snälla, som du och Bentzen ägnar er åt att det målar upp en värld där den politiska vänstern över huvud taget inte existerar. I stället är det företag, svenska eller utländska med "ägare" som det fantiseras om.

Att utgå från en världsbild där vänstern inte finns, i synnerhet i Sverige, är rent vansinne och den åsikten förkastas totalt. Så frågan måste ställas: är detta något ni fått från SwebbTV?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in