Citat:
Ursprungligen postat av
Sinestro
Jag lyssnade på avsnittet och anser också att vi är på väg i den riktning som Stenlund redogör för i avsnittet (är dock inte enig på alla punkter, jag är t ex vaccinerad).
Något jag inte fått ihop med mitt teoribygge är att pandemin/lock-down/vaccinpass är en global företeelse. Och när Stenlund resonerar så resonerar han som att de s k globalisterna redan styr världen från bakom kulisserna.
Stenlund förklarar dock aldrig hur detta hänger ihop med de ökande motsättningarna mellan Kina och USA. En gång (i ett tidigare avsnitt) sade han något om att USA hellre tar striden med Kina nu, än senare när Kina blivit större än USA. Men det förklarar inte att Kina (och även Ryssland) stängt ner för pandemin. Pandemin kommer ju t o m från kina.
Detta är iaf min fråga till Stenlund. Hur förklarar du att USA/Kina/Ryssland marscherar i takt avseende pandemin/lock-down/vaccinpass? Är deras konkurrens endast en kuliss? Det har iaf jag mycket svårt att tro.
Min teori är att Kinas nedstängning vintern 2019/2020 var en del av ett briljant propagandanummer.
Man stängde ned miljonstäder. Det ”smugglades ut videos” på hur sjuka svetsades in i sina hus. Folk dog o låg döda på gatorna.
Myndigheterna byggde sjukhus på några dagar.
Ser vi på utfallet så är det business as usual i China.
Även om de har en uppseglande fastighets/ekonomisk kris.
Så är kina fortfarande starkt.
Men det är förödande ekonomiskt kaos i USA. Med en extremt svag president. USA har inte råd med ett eller två krig till. Dollarn skulle kollapsa på någon/några veckor.
Ifall de hamnar i hett krig med Ryssland i Ukraina eller att försvara Taiwan.
Tucker tog upp frågan om Ukraina häromkvällen på Fox. Det blir svårt att få det amerikanska folket med sig nu. Det samma gäller Taiwan.
USA är kört i botten. Inflationen är galloperande. Medelklassen har växande ekonomiska problem.
Ryssarna tycks även de ha tagit det hela med ro. Nu har jag inte några kontakter med Ryssland men de tycks inte ha försvagats nämnbart av det som nu sker, tvärtom så ser de sin chans nu när USA o Europa är försvagat att skydda sina gränser.
Risken är dock överhängande att Ryssarna blir ordentligt järva om läget förvärras i Europa o USA.
O då kan vi få se Lettland og Litauern bli Ryskt. O blir det kaos i Sverige så lär de ju skicka in fredsbevarande trupper även här. O de lär sedan stanna.
Vaccinpassen o andra sidan är planerade sedan länge o tekniken förbereda för att tas i drift.
O de är som Stenlund antyder ett kontrollmedel från bigtech till västvärldens regeringar för kontroll av befolkningarna. Ett nödvändigt redskap när 60% av befolkningen blivit överflödiga av AI o automatisering. O Covid var möjligheten för globalisteliten att berika sig själva o införa omdaningar i demokrati o personlig frihet samt förbereda en total omstrukturering av västvärldens ekonomi. Det globalisterna missbedömt var uthålligheten hos Kina o Rysslands ekonomier.
Om Rysslan i vinter inte längre vill ha betalt i USD eller Euro utan i guld för gas o andra produkter. O även kina följer exemplet att rata USD o Euro. så riskerar väst att falla sönder. Kriget är förlorat utan ett skott har avlossats.