2019-12-29, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Då tycker jag omvänt. Jag gillar Carlqvist. Hon har på ett bra sätt vid ett flertals gånger belyst hur feminism, hedersförtryck och islamism förenas i likartad fanatism som uppmuntras av etablissemanget.

Carlqvist i Swebbtv vore bedrövligt.

Carlqvist är en opålitlig, narcissistiskt ljugande virrpanna till hycklare som alltid förskönar sig själv och sitt förflutna.
Hon växte upp med en mentalsjuk mor. En mor som flera gånger försökte ta livet av sig (Ingrid hittade henne).
Hennes svin till farsa lämnade familjen och skaffade ny fru och barn i hemlighet.

Morsan hamnade på mentalsjukhus långa perioder i sträck.

Ingrid växte upp med mormor, en tokkärring som bodde i ett spökhus och trodde på andar och demoner. Carlqvist gör det likväl..

Trots detta så framställer hon sig i sin bok Keith och jag, som ”den duktiga flickan med toppbetyg och det perfekta livet och idylliska uppväxten”

Ingrids yngre bror Thomas var rattfyllerist som körde ihjäl sig.
Carlqvists påstår galet nog att denna bror med 100% säkerhet skulle blivit Sveriges statsminister om han fått leva...😳

Carlqvist gifte sig med en muslimsk man från Marocko, en man som hon importerade till Sverige.
När det kom fram att Carlqvist var infertil och det inte blev några blandbarn så lämnade araben henne.

Carlqvists forsätter åka till Marocko varje år på semester...oftast ensam.

Hon har diagnostiserats med psykiatriska åkommor och ätit psykofarma i årtionden och gått i terapi.

Hon framhäver sig själv som enormt erfaren journalist, sanningen är att hon skrivit artiklar om bråk i tvättstugor och hur sperma är bra för huden
(i Aftonbladet så sent som 2006).
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...na-med--sperma

Denna människa är extremt destruktiv och självupptagen.
Tjatigt, gnällig, röst som naglar på svarta tavlan. Narcissistisk ut i fingerspetsarna.
En crazy cat lady, utan någon familj eller vänner. Noll lojalitet.

Hon var sur över att hon inte ens var med på listan över Sveriges mest inflytelserika kvinnor.
Hon borde givetvis vara på första plats säger kärringen helt seriöst.

Att göra henne till medarbetare på Swebbtv hade varit ett misstag av enorma proportioner.
Hennes resa började när SD kom in i riksdagen, ändå presenterar hon sig som ”första vågens dissident”.

Denna människa är en fullständig mardröm utan ett uns professionalism i kroppen.

Swebbtv, denna kvinna är ingenting annat en ett enormt sänke.
Swebbtv siktar på professionellt arbete och framtoning, då kan man inte ha en tokkärring som Ingrid Carlqvists med i organisationen.

Wilgert är en klippa, raka motsatsen till denna hispiga dåre!
Citera
2019-12-29, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasquit
Carlqvist i Swebbtv vore bedrövligt.

Tyvärr är hon redan med. Hon var ju "reporter" i det urusla programmet de kallade "Swebbtv nyheter", hon har även varit med som intervjuobjekt ett par gånger, bland annat vid ett tillfälle då hon tilläts svamla om sina "källor" som underrättat henne om att flera ministrar från flera olika departement skulle ha utövat påtryckningar mot youtube i syfte att få swebbtv nedstängt.

Citat:
Carlqvist gifte sig med en muslimsk man från Marocko, en man som hon importerade till Sverige.
När det kom fram att Carlqvist var infertil och det inte blev några blandbarn så lämnade araben henne.

Carlqvists forsätter åka till Marocko varje år på semester...oftast ensam.
Varje år var en grov underdrift. Hon satt ju full i direktsändning och berättade att hon åker till Marocko 5 gånger om året och hade varit där över 50 gånger. Men det beror ju säkert på det fina vädret eller något.

Citat:
(...)
Hon framhäver sig själv som enormt erfaren journalist, sanningen är att hon skrivit artiklar om bråk i tvättstugor och hur sperma är bra för huden
(i Aftonbladet så sent som 2006).
Det är värre än så. Det var HON som stod i centrum för tvättstugebråket genom att tvätta då det ej var tillåtet. Behovet av att få uppmärksamhet och synas trumfar tydligen allt.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-i-tvattstugan

Citat:

Denna människa är extremt destruktiv och självupptagen.
Tjatigt, gnällig, röst som naglar på svarta tavlan. Narcissistisk ut i fingerspetsarna.
En crazy cat lady, utan någon familj eller vänner. Noll lojalitet.

Ja hennes röst är förfärlig, det är som att någon håller på att skära sönder trumhinnan när man hör henne tala.

Andra projekt Ingrid Carlqvist har varit involverad i:
Tryckfrihetssällskapet
Dispatch International
Radio Länsman
Ingrid och Conrad
Gatestone Institute
Det Fria Sverige
Svegot

Ser ni vad som är gemensamt med dessa projekt? Jo, att Ingrid inte är involverad i något av dem längre.
Citera
2019-12-29, 23:14
Medlem
-GGs avatar
Jag tenderar att hålla med om IC:s medverkan, inte bra för kanalen. Det enda som hade varit värre, är om hennes viljelöse parhäst, Conrad, hade kommit in i projektet. Två människor som inte kan bestämma sig om någonting. Oseriösa och uppblåsta.
Citera
2019-12-30, 03:33
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Väntade också på scoopet. Det måste ju snart dyka upp nåt stort i denna märkliga dialog. En skrotbil. Några kylskåp. Besök av en man. Två män. Som hade "fått en flicka på en krog" eller hur det var. Jaha, är det pedofili som är ämnet? Häst. Kanin. Hm, får skärpa till mig, begriper ingenting men snart kommer det...

Satt sen och försökte visuellt texttolka programmet åt mig själv. Jäger har väl lagt ut sina erfarenheter på facebook, kanske gör hon sig bättre i skrift? Har Swebb-tv ingen researcher som efter samtal och koll av historien vänligt men bestämt avböjde hennes medverkan?

Det där tycks nu vara bortplockat.
O detta med rätta.

Det skulle vara bra om de fortsätter fokusera på det tittarna vill ha förståelse i.

Syftet med massinvandringen.
Konsekvens av massinvandringen.
Lögnerna o bedrägeriet.
Politisk oärlighet o inkompetens
Vårdkrisen o äldreomsorgen.
Kommunkrisen.
Brandskattningen av medelklassen (bensinskatter, flygskatter, vägtullar, plastpåsar etc).
Poliskrisen.
Ökade kriminaliteten.
Förnedrings brotten mot svenskar.
Yttrandefrihet.
Ut flyttningen från Sverige.
Konjunktur o världsekonomin.
Framtidens samhälle.
Industrialism.
Kina.
Ryssland.
Samtidskommentarer i stort.

Förståelsen för islam. Filosofi o tankemönster. Självbid, kultur o historia. Politiskt inflytande o mål.

Förståelsen av feminismen. Filosofi o tankemönster. Självbid, kultur o historia. Politiskt inflytande o mål.

Förståelsen av nationalism. Filosofi o tankemönster. Självbid, kultur o historia. Politiskt inflytande o mål.

Likaså Globalism som samhällskraft o dess roll i politiken.

Miljö o klimathysterin.

Mediabevakning av Svt, DN o Aftonbladet.

Stoppar man in alla typer av tokstollar så lär Willgert & Co få det svårt att få in kunniga o seriösa personer i Studion.
Citera
2019-12-30, 03:44
Medlem
Sam.Boyds avatar
Lägg ned nyheterna. De tillför inget. Det är bara som en plågsam parodi skapad av högstadie elever.

Det är bättre att ta ämnen ett i taget med någon som kan ämnet o skapa en förståelse bortom Svt snuttifikationer.

O som andra säger: håll Ingrid Carlqvist borta från kanalen. Hon tillför inget positivt.
Citera
2019-12-30, 03:52
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Har inte sett henne i Swebbtv, men hört henne i podden Ingrid och Conrad och där var hon väldigt tjatig, mot muslimer och för Israel, Contrajihadist ibland var hon borta från podden och ersattes då av andra personer, och jag blev alltid väldigt glad när hon inte var med...

Så om hon ska vara med i Swebbtv, så lär jag undvika de programmen...

Nån kommenterade Arnstberg, han hade ett sommarprogram hos Ingrid och Conrad, och där var han väldigt njutbar att höra tyckte jag! (Han talade då om när han som nyutbildad lärare fick hand om en klass bestående av zigenare)

Har inte hört honom i Swebbtv.

Arnstberg har sina kvaliteer.
Tycker dock han ibland blir väldigt ideologisk o tjatig.

Men att få höra honom berätta om sina erfarenheter med sin forskning om Romer o det han kom fram till vore intressant.

Han var med i en av de bästa programmen här i Swebbtv när han förklarade mekanismerna bakom värdegrundstänkandet.
En klassiker.
Citera
2019-12-30, 16:02
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Förstår inte hur du läser. Videon handlade om mammor och mormödrar (dvs kvinnor) som blev lurade. Det ligger i sakens natur, att det är den sortens kvinnor som är lite (eller rejält) bakom flötet, som är sårbara och lätta att lura.

Ok. Jag förstår vad du menar. Förstår att jag inte var i toppform avseende läsförståelse.
Citera
2019-12-30, 19:21
Medlem
FedupFlorences avatar
Skulle gärna se att Swebb-tv gjorde en intervju med och försökte involvera Eli Göndör.
Senast redigerad av FedupFlorence 2019-12-30 kl. 19:24.
Citera
2020-01-01, 03:44
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Ingen researcher, precis! No screening. First come first served. Naken journalistik. Totalt hederligt. Jag respekterar det! Filtret ska sitta mellan åskådarens ögon, inte framför dem.

Jag tror man skulle kunna driva med SwebbTV, men snälla, ge ingen något uppslag till det! Det skulle kunna bli deras stora genombrott för den breda publiken, med en gäst som säger att han är Elon Musk och kommer från Mars, t.ex. Eller intervjua Christofer Columbus när han återvänder från sin första resa till Indien nu på tisdag.
Wilgert den tålmodige:
"- Så du steg alltså just iland från Santa Maria här i Värtahamnen i Stockholm och har med dig en kakaoböna, en potatis och en indisk programmerare med arbetstillstånd i Sverige som bevis på att du verkligen är Christofer Columbus. Vad är det som gör dig så säker på att du var i Indien och inte, till exempel, råkade upptäcka en ny kontinent på vägen?"

Ole dole doff, nästa gång telefonen ringer, den blir nästa lördagsgäst, oavsett vad!

Underbart. Tack för ett bra skratt. Jag håller också med om hela ditt inlägg.
Willgert måste ha Sveriges snällaste ögon och tålmodigaste ansikte. En genuin figur som vill veta och gå till botten med saker och tillstånd. Det är en personlighet och egenskaper jag finner som en röd tråd hos alla "dissidenter".

Jag hoppas att du själv får vara lika Fri kommande år.
Citera
2020-01-01, 04:20
Willgert är den nyfikne, självmedvetne och frågvise, han är den som ringer till Lars Bern när han vill veta varför något sker och varför någon säger så.

Lars Bern är den som knyter ihop säcken, han vet exakt vilka datum som amerikanska företag gjorde på ett visst sätt eller kan tolka en händelse som vi andra kanske förbisåg eller inte såg helheten av. Så när Willgert frågar, svarar Lars Bern: Jo, det ska jag tala om för dig, Mikael.

Tullberg är datorn, mannen som kan få ett samtal klockan tre på natten och direkt börja prata om alla fel med EU, mångkulturen och invandringspolitiken. Hans hjärna tillåter inte att han svär trohet till en rå känsloidé som bortser från verklighet, ärlighet och fakta. Den skulle självantända då av brusten samhällslogik.

Arnstberg är den buttre "historikern", som kan hålla en utläggning som tvingar en till reflektion och egna tankar. Man måste tänka i närheten av honom, ingenting annat räknas.

Jensevik är mannen som har tabeller om allting, han vet exakt hur många par strumpor han hade år 1971. Med all den samhällskunskap han besitter, kan inte heller han svära trohet till den eroderande sten som Sverige är och blivit med massmigrationen från tredje världen.

Dr Jackson är vår ångest, vår ständige skugga, vårt samvete, vi slipper inte det hur mycket vi än vill. Efteråt behöver vi annan terapi för att hantera allt det vansinniga och absurda som Jackson öppnat våra ögon för, och den psykologiska mekaniken bakom det som sker i strid med allt förnuft och gränser. Han är beständig.

Citera
2020-01-01, 08:56
Medlem
Joe Blows avatar
Hade Willgert knaprat valium innan inspelningen av nyårshälsningen? Herregud så trött och oengagerat.

Men ändå: Gott Nytt År, SwebbTV! Låt oss hoppas att det lyfter i år, att nivån höjs på hobbyprojektet och att fler tunga röster etableras och engagerar sig i stort och smått.
Citera
2020-01-01, 10:03
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Hade Willgert knaprat valium innan inspelningen av nyårshälsningen? Herregud så trött och oengagerat.

Men ändå: Gott Nytt År, SwebbTV! Låt oss hoppas att det lyfter i år, att nivån höjs på hobbyprojektet och att fler tunga röster etableras och engagerar sig i stort och smått.

Hm. Även i den senaste intervjun tyckte jag att han hade växlat ner. Hade det bara varit för det här inslaget (Nyårshälsningen) hade jag trott att han tagit sig några glas; han är mer långsam, kompenserar med kroppen, sch:ar och slirar lätt. Men efter det här blev jag lite lätt orolig.

Hans ingång i och hur han tar sig an "uppgiften" är förträfflig och jag hoppas på god bättring och hälsa. Willgert är viktig; mycket sympatisk, har en angenäm ton och huvudet på skaft. Men även här får jag säga att vid tveksamhet bör man avstå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in