Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-01-15, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Vad har det med Palmemordet att göra?
CP var nära att erkänna.
Oavsett så är det en sevärd serie.
https://viaplay.se/serier/palme-trasket-och-mordrattegangarna
Citera
2022-01-15, 22:19
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kompostnord
CP var nära att erkänna.
Sevärd, det tror jag säkert, men jag undrar vad som framkom i den som gjorde att du ändrade uppfattning. Nära att erkänna? Hur kan man veta att någon är nära att erkänna?
Citera
2022-01-15, 22:26
Medlem
p.norths avatar
Glöm C. P
Både media och C. P tjänade på såpan, sen att C. P gick för långe och drevet blev allt för hårdare så han målade in sig i ett hörn. Det som var osanning började nästan bli sanning till sist, Christer började bli osäker hur det egentligen låg till. Klart som fan att dom drev han till att det var han som var mördaren, hjärntvättad.
Citat:
CP var nära att erkänna.
Citera
2022-01-15, 22:28
Medlem
Citat:
Sevärd, det tror jag säkert, men jag undrar vad som framkom i den som gjorde att du ändrade uppfattning. Nära att erkänna? Hur kan man veta att någon är nära att erkänna?
Givetvis mycket känslor.
Jag öppnade upp för CP som Gm inan jag så denna dokumentär, ibland är den simplaste lösningen den rätta.
Som bekant är ren fakta frånvarande i Palmemordet, om det funnits hade mordet varit löst redan.
Sen att Fylking som verkade ha en nära relation till CP.
Jag har absolut inte som som enda teori att CP är Gm.
Jag är öppen för alla teorier, däremot har jag svårt att tro att ”Skandiamannen” är gm.
Citera
2022-01-15, 22:37
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Givetvis mycket känslor.
Jag öppnade upp för CP som Gm inan jag så denna dokumentär, ibland är den simplaste lösningen den rätta.
Som bekant är ren fakta frånvarande i Palmemordet, om det funnits hade mordet varit löst redan.
Sen att Fylking som verkade ha en nära relation till CP.
Jag har absolut inte som som enda teori att CP är Gm.
Jag är öppen för alla teorier, däremot har jag svårt att tro att ”Skandiamannen” är gm.
Det finns mycket fakta kring Palmemordet, men det finns inte tillräckligt för att bevisa någons skuld. Du verkar inte kunna hänvisa till något konkret överhuvudtaget som pekar på att CP är skyldig. Det tyder väl snarare på att han inte är skyldig?
Citera
2022-01-15, 22:44
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p.north
Glöm C. P
Både media och C. P tjänade på såpan, sen att C. P gick för långe och drevet blev allt för hårdare så han målade in sig i ett hörn. Det som var osanning började nästan bli sanning till sist, Christer började bli osäker hur det egentligen låg till. Klart som fan att dom drev han till att det var han som var mördaren, hjärntvättad.
Vad får dig att tro att han blev osäker på hur det låg till? För mig är det uppenbart att det är en del av spelet.
Citera
2022-01-15, 22:52
Medlem
p.norths avatar
Jo, hans hälsa blev allt mer försämrad och han orkade inte vara med i leken längre men massmedia tuggade på allt intensivare så han började bli lite likgiltig, less på allt.
Citat:
Vad får dig att tro att han blev osäker på hur det låg till? För mig är det uppenbart att det är en del av spelet.
Citera
2022-01-15, 22:57
Medlem
Citat:
Är detta personer som bodde på missbruksboendet?
Inte säker. HAARP sa det.
Citera
2022-01-15, 23:08
Medlem
Citat:
Var någonstans ungefär skulle det kunna vara? AB säger ju att han bara har gått några meter när skotten faller och NF säger att han är långt därifrån. Om NF såg AB bakom LOP har någon av dem, eller båda, helt fel uppfattning om hur de rörde sig och/eller var de befann sig. AB var förvisso full, men han säger att han minns och han är inte full när han säger det, han säger det till polisen och i rätten under ed. En blå jacka. Eller kanske rättare sagt ett blått ytterplagg. Det är allt. Blått är väldigt vanligt på jackor, och det finns vittnesuppgifter att GM hade blå jacka. Det är även troligt att GM förföljde LOP från Grand, och om han gjorde det, och NF såg AB, då har NF passerat GM utan att se honom.

NF befinner sig längre söderut än vad han sjäv påstår. Han ser AB bakom LOP och är inte särskilt långt borta från mordplatsen när skotten faller. Han behöver rättfärdiga att han inte söker upp den efteråt. Vet ju att statsministern är skjuten. Det går så där. Efter att ha vallats runt på Sveavägen i en smärre evighet landar han i nåt som knappast motiverar hans knivskarpa betraktelser. Den efterföljande mannen som nu tittar ut från porten et c. Han vill hjäpa till men inte bli inbandad. En anti-Engström. Hans italienska bakgrund kan spela in. Har inte sagt ett knyst sens.
Citera
2022-01-15, 23:47
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
NF befinner sig längre söderut än vad han sjäv påstår. Han ser AB bakom LOP och är inte särskilt långt borta från mordplatsen när skotten faller. Han behöver rättfärdiga att han inte söker upp den efteråt. Vet ju att statsministern är skjuten. Det går så där. Efter att ha vallats runt på Sveavägen i en smärre evighet landar han i nåt som knappast motiverar hans knivskarpa betraktelser. Den efterföljande mannen som nu tittar ut från porten et c. Han vill hjäpa till men inte bli inbandad. En anti-Engström. Hans italienska bakgrund kan spela in. Har inte sagt ett knyst sens.
Var tror du att NF befann sig när han passerade LOP? Var tror du att GM befann sig i den stunden?
Citera
2022-01-15, 23:54
Medlem
På temat självmord så tog väl polismannen Bror Perä självmord.
Kollade lite i tråden , han ska haft alibi , ska ha varit på dans i Norrtälje.
.
Såg i tråden att han eventuellt skulle ha känt Victor Gunnarsson.
Bror Perä och Lasse Lundberg var tillsammans på en omtalad fylleresa till Köpenhamn efter mop.

Någon som vet mera om detta som vill fylla på lite info?

https://wpu.nu/wiki/UppslagGB15298-00

https://wpu.nu/wiki/Lasse_Lundberg

Benämns som polisman L.
Senast redigerad av Sumer 2022-01-16 kl. 00:04.
Citera
2022-01-15, 23:56
Medlem
OPK123s avatar
Citat:
Varför tror du det? Vad talar emot att den personen gick ikapp LOP vid Dekorima och sköt?

Eftersom jag tycker att beskrivningen av denne man och GM inte överensstämmer med varandra.

De flesta i samband med skotten säger man med mörk rock. Och de flesta säger ålder mellan 35-40 år.

Mannen med blå täckjacka känns äldre, minst 45 år.

I första rikslarmet som gick ut talades det om två GM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in