Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-12-17, 10:03
Medlem
Sezlows avatar
Tänk att vara så kontroversiell även efter +35 år.
OP märktes medan han levde och han skaffade sig fler fiender än vänner.
Citera
2021-12-17, 10:08
Medlem
"PODD | SvD har avslöjat ett nytt spår i den gigantiska Palmeutredningen som aldrig utretts – trots att flera intressanta pusselbitar funnits på plats. Nu höjs flera röster om att utredningen bör öppnas igen."

https://www.svd.se/oppnas-palme-utredningen-igen
Citera
2021-12-17, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
När jag gjorde lumpen var det flera i kompaniet som var 20+. Inget konstigt alls.

Lite konstigare med gymnasiet kanske. På hans LinkedIn framgår det att han började gymnasiet samma år som han fyllde 20. Hur vanligt är det?

"Gymnasieingenjör Maskinlinjen 1966–1968"
Citera
2021-12-17, 10:23
Medlem
Sezlows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medlem001
Lite konstigare med gymnasiet kanske. På hans LinkedIn framgår det att han började gymnasiet samma år som han fyllde 20. Hur vanligt är det?

"Gymnasieingenjör Maskinlinjen 1966–1968"

Det var mindre konstigt på 60 talet att man var över 20 på gymnasiet.
På en tiden var gymnasiet med examen och värt något, idag är det bara som en förlängd grundskola.
Själv började jag strax efter när den nya "reformen" kom.
Citera
2021-12-17, 10:24
Medlem
wpus avatar
Han lade upp sin vapenlicens på aktuell S&W på twitter igår. Där framgår vapennummer och personnummer. Rota fram alla era gamla revolvrar och kolla om det är Bengts gamla. Det ökar nog värdet en del - fin proveniens.

Vapenlicensen
Citera
2021-12-17, 10:57
Medlem
Alltid spännande med nya uppslag i palmemordet. Men detta med B.J var ingenting jag gick igång på. Känns troligare med 33-åringen, skandiamannen eller C.A. Tycker vi ska lägga fokus där istället och låta B.J vara ifred.
Citera
2021-12-17, 11:55
Medlem
Mja, jag tror nog inte att denne BJ är någon typ som går ut och mördar människor men en udda personlighet är han onekligen.

En sak som jag funderar över är hans intresse för pistolskytte och vilka personer han möjligen kom i kontakt med under tävlingar och möten. Stockholms Försvarsskytteförening var intressant under en period med kopplingar till polisspåret och delar av den s.k basebolligan. Sverige är ett litet land så möjligheten torde vara ganska stor att BJ har haft kontakt med någon från Stockholms Försvarsskytteförening. Det är kanske inget konstigt i sig och behöver inte innebära just någonting.
Citera
2021-12-17, 12:02
Medlem
wpus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Mja, jag tror nog inte att denne BJ är någon typ som går ut och mördar människor men en udda personlighet är han onekligen.

En sak som jag funderar över är hans intresse för pistolskytte och vilka personer han möjligen kom i kontakt med under tävlingar och möten. Stockholms Försvarsskytteförening var intressant under en period med kopplingar till polisspåret och delar av den s.k basebolligan. Sverige är ett litet land så möjligheten torde vara ganska stor att BJ har haft kontakt med någon från Stockholms Försvarsskytteförening. Det är kanske inget konstigt i sig och behöver inte innebära just någonting.

Det fanns säkert någon form av "community" mellan dem som var delaktiga i skyttet. Iaf de som var verksamma inom dynamiskt skytte eftersom det inte riktigt ansågs vara helt PK då. Ingenjören var med i Revolversällskapet (som bytte namn till Alliansen). Jag har inte kunnat hitta några namn på andra medlemmar tyvärr.
Citera
2021-12-17, 12:42
Medlem
dannbaggens avatar
Ingenjören BJ är ytterst intressant att kolla upp tycker jag. Definitivt någon form av grav personlighetsstörning och följer denna tråd noga.

Har sedan igår gått banans på Twitter och sputar ur sig galenskaper. I ett av inläggen får han frågan om han är mördaren, och svaret är:

Nej, för tusan. Jag är ju civilingenjör, samhällets viktigaste tillgång när det gäller att utveckla vårt samhälle och skapa välfärd. Jag kan inte begå brott. Jag kan bara göra gott. Jag var hos min fästmö den kvällen i Finspång där jag också var boende samt arbetade på ABB.

Lite tveksamt med "jag kan bara göra gott" när han dödshotar och hatar mot folk decennium ut och decennium in. Detta är definitivt en person som inte har rätt färg, och inte har alla skruvar hemma. hmmm.... uummmm..

Han hävdar alibi genom att hans ska ha varit hos sin sk "fästmö" på Finspång på mordnatten, men hon bekräftar alltså inte detta. Galningen är högintressant.
Citera
2021-12-17, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30
Mycket möjligt... jag arbetade på
Ett ställe där VDN var född typ 1935 och han hatade också vägsalt vill jag minnas

Varför förstod jag aldrig men det kanske var många som var emot det ur denna generation ?
Ksnske lite OT, men i sammanhanget värt att nämna:
På 70, 80 och även under 90 talet var vägsaltet av en annan typ som klibbade igen ta mej sjutton allt! Bilarna var heller inte lika bra skyddade mot rost.
Och det saltades friskt på landets vägar, även om det många gånger aldrig behövdes. Det startades "uppror" mot detta, d.v.s namnlistor och insändare och T shirts med "vägsaltstryck" på..
Många "hatade" vägsaltet på den tiden,
så just det argumentet om att gubben är tokig känns lite overkill i sammanhanget..
Citera
2021-12-17, 13:12
Medlem
Suckmesidewayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Ingenjören BJ är ytterst intressant att kolla upp tycker jag. Definitivt någon form av grav personlighetsstörning och följer denna tråd noga.

Har sedan igår gått banans på Twitter och sputar ur sig galenskaper. I ett av inläggen får han frågan om han är mördaren, och svaret är:

Nej, för tusan. Jag är ju civilingenjör, samhällets viktigaste tillgång när det gäller att utveckla vårt samhälle och skapa välfärd. Jag kan inte begå brott. Jag kan bara göra gott. Jag var hos min fästmö den kvällen i Finspång där jag också var boende samt arbetade på ABB.

Lite tveksamt med "jag kan bara göra gott" när han dödshotar och hatar mot folk decennium ut och decennium in. Detta är definitivt en person som inte har rätt färg, och inte har alla skruvar hemma. hmmm.... uummmm..

Han hävdar alibi genom att hans ska ha varit hos sin sk "fästmö" på Finspång på mordnatten, men hon bekräftar alltså inte detta. Galningen är högintressant.
Kolla 14:16 in i denna video "kvinna" med päls https://www.youtube.com/watch?v=S7FyB249uUE&t=850s
Citera
2021-12-17, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suckmesideways
Kolla 14:16 in i denna video "kvinna" med päls https://www.youtube.com/watch?v=S7FyB249uUE&t=850s

Vad är det som är intressant med kvinnan med päls?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in