2021-12-27, 18:18
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeliciousUS
Störst går först..

Hahaha, förmodligen trådens bästa kommentar

Japp, bara att inse att vi inte lever i det gamla ärliga Sverige längre där ”här har du kardan-mentaliteten” rådde.

Nu är det noll hänsyn till sina medmänniskor och jag, jag, JAG, som gäller!
Citera
2021-12-27, 18:24
Medlem
Conams avatar
Som i en fyrvägskorsning med högerregeln, kolla lite, kör
Citera
2021-12-27, 18:25
Medlem
MuppSmurfs avatar
Öppnar det en ny kassa drar jag dit och fort går det. Skiter i om dom som va före mig i gamla kön kommer efter mig. Inte mitt fel att dom är långsamma och missar chansen.

En och annan sur blick har man fått men inte mer än så, de får vara snabbare nästa gång
Citera
2021-12-27, 18:40
Medlem
godboys avatar
Det beror ju lite på hur det ser ut, men att folk är ouppmärksamma är inte mitt problem. Sen brukar jag vara den jobbiga kunden som säger till om "en kassa till" och då anser jag mig ha fribiljett när de övriga är så korkade att de inte klagar om en kassa till.
Citera
2021-12-27, 18:42
Medlem
Jag väntar nog en sekund efter att jag upptäckt att kassan är ledig, och sen går dit. Ibland påpekar någon tjomme att man trängt sig och då är det bara att fråga ”varför gick du inte dit före då?”.

Pensionärer får man alltid skynda sig förbi dock, då dom är för långsamma.
Citera
2021-12-27, 19:13
Medlem
peder_asts avatar
Alltid först till kvarn, ser jag att en ny kassa är på väg att öppnas rusar jag dit för att slippa stå i kö. Är det är lång kö och de ringer efter personal flyttar jag mig direkt till den kassa som ska öppnas eller står helt sonika och väntar på att en ny kassa ska öppnas. Det är bara trams att påstå nåt annat
Senast redigerad av peder_ast 2021-12-27 kl. 19:18.
Citera
2021-12-27, 19:31
Medlem
Lönar sig inte att byta kassa, ja låter alla andra flytta sig så tar jag den kassan som jag stod i från början.
Citera
2021-12-27, 20:05
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Först till kvarn får först mala. Jag forcerar mig fram eller står kvar beroende på om jag har bråttom eller inte.

Detta vet alla. Du gjorde helt rätt.
This, samma här, med vassa armbågar o jobbig korg..
Citera
2021-12-27, 20:14
Medlem
Största etikettsbrottet här det står väl kassörskan för? Hen ska inte lägga sig i ( om ingen annan verkar bry sig ) Jag hade troligen reagerat likadant som TS. Lämnat varorna och gått därifrån.
Citera
2021-12-27, 20:32
Medlem
Har jag personer framför mig, så avvaktar jag om dom byter.
Brukar alltid låta dom som är före gå före till den nyöppnade kön.

Många gånger om man har jätte lite varor 2-3st, så brukar dom som är före i kön oftast säga att man får gå före i den nya kassan.
Vilket jag också gör, om man har en korg/vagn full.
Citera
2021-12-27, 20:38
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerflickan
Långt ifrån alla butiker har självscanning och jag skulle aldrig få för mig att låta någon annan person välja ut mina frukter på affären för hemleverans. Dessa väljs ut med kärlek.
Det stämmer väl inte, alla har självscanning utom Lidl?

Men bäst vore ett nummersystem likt apotekets, fast digitalt.
Citera
2021-12-27, 20:39
Medlem
Selfefficacys avatar
Självklart låter man dom som väntat längst gå först till den nya kassan. Har man blivit uppfostrad ordentligt så borde man inte behöva ställa sig själv frågan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in