2009-01-30, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Förbannad
Hade hon inte kommit tillbaka efter 7 minuter ens? Haha, du skulle samlat ihop lite folk ifrån kön och tillsammans gått och leta upp henne.

Du menar som ett uppbåd med skjutvapen och nu jävlar eller

Ärligt talat så kommer vi alla att bli gamla och virriga så det här med pensionärer som är jobbiga i kassor får man försöka ha överseende med eftersom man med all säkerhet själv kommer att bli en av dom nån gång
Citera
2009-01-30, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohansson
Så ni jämför alltså pussar i kön med att sätta sig och bajsa på stan bland folk?

Adekvat jämförelse.

Nu vet jag inte om du vet vad ordet "adekvat" betyder, eller om jag helt missat att det är tvärtom-fredag idag.

Det är en smått överdriven jämförelse, men dock en jämförelse som fungerar. Du tycker det är vansinnigt att runka bland folk, vi tycker det är ohyffsat att grovhångla bland folk. Men naturligtvis anser du dig vara den personen, som skall bestämma för alla var gränserna går. Löjligt.

Min första tanke när jag ser en vuxen hångla på stan är:
"Ojdå. Stackarn har precis skaffat sig sin första flickvän. Och dessutom i vuxen ålder. Och nu måste han stoltsera med hångel. Precis som fjortåringarna gör i högstadiet, när det är så viktigt att visa upp sitt första fylleragg. Stackarn. Måste haft ett svårt liv. "
Senast redigerad av Ceru 2009-01-30 kl. 18:39.
Citera
2009-01-30, 18:52
Medlem
mjohanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ceru
Nu vet jag inte om du vet vad ordet "adekvat" betyder, eller om jag helt missat att det är tvärtom-fredag idag.
Sarkasm och ironi är inte herrns starkaste sidor?
Citera
2009-01-30, 19:00
Medlem
Citat:
Sarkasm och ironi är inte herrns starkaste sidor?

Ironi och sarkasm är för mig inget nytt. Det var mer en pik att du var ganska dålig på det. Precis som på hyffs och sociala koder
Citera
2009-01-30, 19:13
Medlem
jenli89s avatar
Jobbar på ett stort Willys i kassan, visst fan är det pensionärer som är långsamma som sniglar, men tänkt själv när du är pensionär och inte har psyket och hälsan med dig, man får helt enkelt ha lite tålamod med dem.
Tycker alla nästan är jobbiga, kanske är trött på jobbet som kassör
Alla står ju som små poliser och noga granskar rad efter rad på kvittot som det nästan aldrig är fel på, tack vet jag byggarbetare och småglin som skiter i kvittot
Citera
2009-01-30, 19:18
Medlem
mjohanssons avatar
Citat:
Ironi och sarkasm är för mig inget nytt. Det var mer en pik att du var ganska dålig på det. Precis som på hyffs och sociala koder
Citat:
Men naturligtvis anser du dig vara den personen, som skall bestämma för alla var gränserna går. Löjligt.
1. Kasta inte sten i dårhus.
2. Jag har aldrig sagt att jag är brukare av detta beteende, jag finner det bara väldigt löjligt att människor i sin bitterhet står och muttrar över att folk pussas på offentlig plats. Riktiga käpp-hytte-fasoner. Men det är väl radhussvensken (med tillhörande matbordsrasism) i ett nötskal.
3. Du kallar (ny)kära människor "stackarn". Är det möjligtvis så att det är någon slags projicering? Att det är du som är "stackarn" som saknar kärlek i ditt liv? Isf ber jag om ursäkt ifall jag gick hårt åt på dig.
Citera
2009-01-30, 19:21
Medlem
Citat:
3. Du kallar (ny)kära människor "stackarn". Är det möjligtvis så att det är någon slags projicering? Att det är du som är "stackarn" som saknar kärlek i ditt liv? Isf ber jag om ursäkt ifall jag gick hårt åt på dig.

Du behöver inte be om ursäkt. Jag har så mycket kärlek i mitt liv att det bara skvätter om det.

Jag bara förklarar min syn på de stackars människor som brukar detta beteende. Tråkigt att du känner dig träffad
Citera
2009-01-30, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenli89
Jobbar på ett stort Willys i kassan, visst fan är det pensionärer som är långsamma som sniglar, men tänkt själv när du är pensionär och inte har psyket och hälsan med dig, man får helt enkelt ha lite tålamod med dem.
Tycker alla nästan är jobbiga, kanske är trött på jobbet som kassör
Alla står ju som små poliser och noga granskar rad efter rad på kvittot som det nästan aldrig är fel på, tack vet jag byggarbetare och småglin som skiter i kvittot

Det här med kvittot är faktiskt en sak som jag inte kan med heller att en del ska granska noga som en del gör sak efter sak som dom har handlat

Jag tillhör dom som säger kasta kvittot och tänker att blev det fel på några kronor så låt det vara, kunde inte bry mig mindre. Det är ju inte så att kassörskan skulle försöka blåsa en medvetet för det får dom ju inget för.
Citera
2009-01-30, 19:40
Medlem
Citat:
1. Kasta inte sten i dårhus.
2. Jag har aldrig sagt att jag är brukare av detta beteende, jag finner det bara väldigt löjligt att människor i sin bitterhet står och muttrar över att folk pussas på offentlig plats. Riktiga käpp-hytte-fasoner. Men det är väl radhussvensken (med tillhörande matbordsrasism) i ett nötskal.

Du fattar fortfarande inte att folk tycker att grovhångel hör till till privatlivet och ska inte göras i en kassakö ? Folk tycker inte att det är ok att andra ska hångla 30 centimeter framför deras ansikite i köer. Ja det finns alltid någon som står så nära er som hånglar i köer.

Kan du inte respektera att majoriteten inte vill se ert slaskande och slickande ? Ingen klagar över en snabb flyktig puss eller kram ute på stan utan nu snackar vi om hångel mitt framför ansitet på folk i köer vilket är äckligt.

Är det verkligen så svårt att hålla sig från varandra tills man kommer hem ?
Citera
2009-01-30, 23:02
Medlem
Catacomb Kittens avatar
jag bor själv med brukar oftast snarare ha brist på plastpåsar! jag borde tänka över vad jag slänger..

jag brukar däremot få kommentarer när jag köper papperspåsar när jag handlat lite, (jag brukar klippa upp dom och ha som omslag när jag postar paket). "behöver du verkligen en papperskasse för det där?" har man fått höra ett antal gånger, sedan kan jag varje gång räkna med att få ett par blickar som undrar vad man är för en.
Citera
2009-01-31, 01:50
Medlem
playmates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Är det "bättre" att ta med sig en tygpåse än en plastpåse i era ögon?

Min mamma brukade/brukar alltid ta med sig en tygpåse när hon handlar. Förut tyckte jag att det var "fett pinit" men nu när jag är äldre ser jag verkligen det vettiga i det. Varför skulle man köpa en ny påse varje gång när man kan använda något annat som en ryggsäck, väska eller tygpåse?
Citera
2009-01-31, 07:49
Medlem
Jag tycker det är en smula efterblivet att köpa ny plastpåse varje gång man handlar. Ibland gör jag också det, men det tar verkligen emot extremt mycket, men det blir väl när jag handlar på väg hem från jobbet eller liknande.

När jag vet att jag ska handla tar jag alltid med två tygkassar. De är snyggare, skönare att bära, riskerar inte att gå sönder på vägen hem... Vinnare i alla kategorier, helt enkelt. Och så bonusen såklart att hemmet (och/eller sopkorgen) inte översvämmas av reklamkassar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in