Citat:
Ursprungligen postat av
Sandy7
Största etikettsbrottet här det står väl kassörskan för? Hen ska inte lägga sig i ( om ingen annan verkar bry sig ) Jag hade troligen reagerat likadant som TS. Lämnat varorna och gått därifrån.
Ja precis jag håller med. Eftersom det inte finns några lagar eller regler kring detta så ska de ge fan i hur vi löser detta. Jag blev ganska irriterad och lär inte gå tillbaka till den butiken igen än på ett tag. Någon snackade om att de borde porta mig som lämnade varorna. Det får det gärna göra haha, för de har förlorat respekten och en kund
Som jag skrev i ett tidigare inlägg anser jag att om något annat än att det bildas en ny random kö så får kassabiträdet helt enkelt säga att HÄR bryter vi kön, du står kvar och ni kommer till mig.
Man kan inte bara öppna en ny kassa, inte säga ett ord sedan be folk som kommer dit att ställa sig längst bak i andra kön. Vissa vill stå kvar, andra märker inte ens att det öppnas en ny kassa, det är inte min uppgift som kund att se till att allt går rätt till i turordning. I så fall får man helt enkelt ha ett kösystem med lapp som en annan påpekade i tråden.