2012-04-14, 17:45
Medlem
eller folk inte som stänger frysdiskarna efter sig, jävla egoister förfan ! gör dem så hemma ? knappast
Citera
2012-04-14, 17:50
Medlem
KallePaHedens avatar
Jag stör mig på folk som stör sig på mina rutiner när jag handlar. Och så stör jag mig på folk som kan bli helt jävla upprörd över småsaker och inte förstår att saker går att lösa med enkel kommunikation, som "ursäkta, jag behöver ta en vara här, kan du bara flytta dig lite" eller "ursäkta, jag har bara en vara, kan jag gå före dig?"

TS: Det är väl inte upp till mig som kund med mycket varor att se till att de bakom med få varor ska få gå före och vara nöjda? De är väl snarare upp till dig/den kunden att fråga om det är lugnt att gå förbi med en vara? Och såklart släpper man före nån som frågar med trevlig ton!
Citera
2012-04-14, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallePaHeden
Jag stör mig på folk som stör sig på mina rutiner när jag handlar. Och så stör jag mig på folk som kan bli helt jävla upprörd över småsaker och inte förstår att saker går att lösa med enkel kommunikation, som "ursäkta, jag behöver ta en vara här, kan du bara flytta dig lite" eller "ursäkta, jag har bara en vara, kan jag gå före dig?"

TS: Det är väl inte upp till mig som kund med mycket varor att se till att de bakom med få varor ska få gå före och vara nöjda? De är väl snarare upp till dig/den kunden att fråga om det är lugnt att gå förbi med en vara? Och såklart släpper man före nån som frågar med trevlig ton!

nej för ifall personen framför säger nej, då blir det bara pinsamt, så mycket lättare att erbjuda sig att släppa förbi någon. eller har jag fel
Citera
2012-04-14, 17:59
Medlem
KallePaHedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mepore
nej för ifall personen framför säger nej, då blir det bara pinsamt, så mycket lättare att erbjuda sig att släppa förbi någon. eller har jag fel

Ja, i mina ögon har du iallafall fel.

Innebär din taktik att jag, som inte erbjuder att släppa förbi snubben bakom med bara en vara, då jag kanske inte ens tänkte på denna person, ska behöva känna mig som en idiot som inte släppte förbi honom? Man får väl se till att skapa sin egen tillfredsställelse och kan ju inte blaima alla andra.

Eller har jag fel?
Citera
2012-04-14, 18:00
Medlem
knekt sparvs avatar
Jag är inte typen som stör mig överdrivet på andra människor, jag plockar effektivt åt mig det jag ska ha i bärkorgen och går till kassan. Dock brukar det inte vara så mycket, så möjligtvis kan jag störa mig på idioter med massor av varor som envisas med att gå före mig som bara har ett fåtal saker. Fast egentligen skiter jag i vilket.
När jag bodde i stan störde jag mig ännu mindre, jag hade hörlurar med bra musik, gled runt med vagnen som en sparkcykel med en fot på underredet och en fot i golvet och sket fullständigt i alla andra.
Citera
2012-04-14, 18:15
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SevM
Stör mig på dem som inte lägger ut nästakund pinnen efter sig

Samma här. Jag brukar skita i dem och låtsas att jag inte ser när kassörskan börjar scanna mina varor. Ofta står den som ska betala och pladdrar i telefon eller glor på något annat. Sen rör jag inte en min när han/hon försöker reda upp vilka grejor som är mina, bara att stå i givakt typ. Ofta får man onda ögat men aldrig ett pip. Den dagen någon försöker få det till att det är mitt fel ska jag luta mig fram till personen i fråga och viska: "pinnen ska ligga efter varorna lilla damen, efter" och fortsätta titta på muuhhahahaha rock'n'roll
Citera
2012-04-14, 18:16
Medlem
KallePaHedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knekt sparv
Jag är inte typen som stör mig överdrivet på andra människor, jag plockar effektivt åt mig det jag ska ha i bärkorgen och går till kassan. Dock brukar det inte vara så mycket, så möjligtvis kan jag störa mig på idioter med massor av varor som envisas med att gå före mig som bara har ett fåtal saker. Fast egentligen skiter jag i vilket.
När jag bodde i stan störde jag mig ännu mindre, jag hade hörlurar med bra musik, gled runt med vagnen som en sparkcykel med en fot på underredet och en fot i golvet och sket fullständigt i alla andra.

Du verkar ha en sund inställning till matshoppingen!

Jag förstår inte varför man ska hålla på och störa sig på alla andra. (Och speciellt vad meningen med att diskutera detta i en tråd är?) Om man har problem med att nån beter sig eller gör något som inte är ok, så är det väl bara att prata med denna människan?
Senast redigerad av KallePaHeden 2012-04-14 kl. 18:21.
Citera
2012-04-14, 18:26
Medlem
KallePaHedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mepore

Hehe och varför skulle det vara pinsamt för dig om han/hon säger nej? Antingen blir det väl ett nej, med hänvisning till en bra anledning. Eller så är det ju den människan som ska skämmas och inte du!
Citera
2012-04-14, 19:06
Medlem
Nateriouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallePaHeden
Vilket inlägg som helst

Aw, vad tråkigt att du skulle dra ner stämningen så snabbt, kunde blivit en rolig tråd. Alla älskar att klaga på små saker i vardagslivet, mindre frustrationer som man utstår varje dag.

Man går inte alltid runt som en solstråle och "tar för sig" saker och ting, t.ex att man ber den andre i kön att få gå före p.g.a att man har enbart en vara. Alla funkar inte så, acceptera det bara och tänk ut något du själv har små stört dig på i mataffären.

OnT:

Kassörskor som ser ut som om de verkligen är trötta på livet, varenda gång jag handlar är jag otroligt trevlig och pratglad, skämtar ofta om saker som är relaterade till vad som är en "snackis" just nu via nyheterna bl.a. Men när en man eller kvinna sitter i kassan och ser ut som om denna bara vill ta livet av sig alternativt mörda någon och är otrevliga som fan, då dras ens humör ner.

Gör som vi andra som jobbar med mycket människor, gå in i pilot-läge och sätt ett leénde på läpparna.
Citera
2012-04-14, 19:10
Medlem
Noxids avatar
Jag stör mig så extremt mycket på folk som väntar med att dra alla sina kort innan h*n i kassan hunnit scanna in alla varor.

Varför kan ni inte bara dra era betalkort direkt efter första varan har blivit scannad?
Citera
2012-04-14, 19:49
Medlem
Sitter på jobbet nu(ICA) och det värsta är när det tar en livstid att packa, en ung kvinna tog sig 5min att packa 2mjölkpaket. Hatar verkligen flummiga människor som tror de kan göra vad de vill...

Det där med kort är också skit jobbigt. Oftast kvinnor, ja!
Citera
2012-04-14, 19:51
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinan
Sitter på jobbet nu(ICA) och det värsta är när det tar en livstid att packa, en ung kvinna tog sig 5min att packa 2mjölkpaket. Hatar verkligen flummiga människor som tror de kan göra vad de vill...

Det där med kort är också skit jobbigt. Oftast kvinnor, ja!

Brukar du säga till dom ska dra sitt kort direkt om de bara står och väntar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in