2021-12-17, 12:05
Medlem
SETHRICHs avatar
Krävs det vaccinationspass i riksdagen? Behöver riksdagsledamöterna uppvisa passet också? Läste nyligen att vaccinationsstatus för inlagda på IVA inte redovisas i vissa fall, på grund av risk för röjande av uppgifter om enskild individ:

Citat:
* Den sammanlagda stapeln med vaccinerade (lila) och ovaccinerade (gröna) visar det totala antalet nya
intensivvårdade varje vecka. På grund av risk för röjande av uppgifter om enskild individ särredovisas inte
vaccinationsstatus för fallen de veckor när antalet vaccinerade är färre än tre.
De vaccinerade fallen ingår
då i stapeln med de ovaccinerade fallen som motsvarar det totala antalet nya intensivvårdade fall den
veckan. I figur 4A visas nya intensivvårdade patienter från vecka 1 2021 till och med vecka 48, totalt 3759
patienter med bekräftad covid-19, enligt Svenska intensivvårdsregistret. Av dessa var 123 vaccinerade,
varav 21 visas som ovaccinerade i figuren på grund av risk för röjande. Det totala rapporterade antalet för
de två senaste veckorna bedöms stiga något på grund av eftersläpande rapportering, särskilt vad gäller
aktuell rapportvecka.

Intensivvårdade fall, sidan 13.

Men ute i samhället och i samband med resor till andra länder är det tydligen helt ok att avkräva bevis om vaccination och kontrollera vaccinationsstatus, människor utanför vården som inte ens har tystnadsplikt kontrollerar vaccinationsbevis och ID.

Logiken?

(Har tidigare postat som Love.Thy.Neighbor)
Citera
2021-12-17, 12:10
Medlem
SETHRICHs avatar
Nya arbetstillfällen skapas, verkar vara planen att vaccinationsbevis ska behållas en längre period:

Entrevärd - covid-19 passkontrollant, Stockholm

https://arbetsformedlingen.se/platsbanken/annonser/25415110

Citat:
Omfattning: Deltid
Varaktighet: 6 månader eller längre

(Har tidigare postat som Love.Thy.Neighbor)
Citera
2021-12-17, 12:23
Medlem
hbtq4lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Det finns ingen överdödlighet och därmed ingen pandmi. Vaxxet fungerar inte. Men ändå anser du dig att vara ansvarsfull för att du går på den här bluffen?
Vi har öppna gränser och folk utan något vaccin från mena länderna valsar rakt in i samhället. Ingen kommer att våga stänga ute dem som bor i no-go zoner. Så förklara hur du tror ditt judepass kommer att stoppa något?

Du verkar inte förstå kommunistlogik. Det är endast vita män som smittar med COVID för att de är förtryckare.
Citera
2021-12-17, 12:24
Medlem
hbtq4lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IknowwhatIknow
Förstår inte var du vill komma...
Varför rabblar du upp random dumma företeelser i vår samtid? Vad i det du citerade, får dig att tro att jag skulle tycka att dina exempel är något bra?

Felet ligger i att du antar att jag bryr mig om din åsikt om vad jag skriver. Jag skriver för andra människor som läser.

Slutmålet är ju ett kontrollsamhälle. Tänk hur fantastisk det är för makthavare med covid-restriktioner. Folk kan inte samlas och kan inte protestera.
Citera
2021-12-17, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
3 månader kallar du ingen praktisk skillnad? Om vaccinationstakten varit hög så hade det väl ändå gjort en jävla skillnad?....
Men under dem 3 månader är skillnaden 10-15%, och slår man ut det så blir skillnaden inte så stor, och då har vi inte ens pratat om dem ovaccinerade som har haft Covid och har ett bättre skydd än vaccinerna. Nu med Omicron, verkar skillnaden vara ännu mindre. Hade myndigheterna och media varit ärliga, och sagt som det är så är jag tveksam till att majoriteten hade varit för ett vaccinpass (nu vet jag inte om du är för eller emot).
Senast redigerad av gunnar76 2021-12-17 kl. 12:56.
Citera
2021-12-17, 13:05
Medlem
Folketstempels avatar
Jag fick Moderna sedan i går Pfizer. Det är endast u-länder med vaccinbrist som blandar dos 1 och dos 2 med olika vaccin, enligt Google.
Är jag fullvaccinerad på riktigt och förtjänar ett vaccinpass?
Citera
2021-12-17, 13:10
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Jag fick Moderna sedan i går Pfizer. Det är endast u-länder med vaccinbrist som blandar dos 1 och dos 2 med olika vaccin, enligt Google.
Är jag fullvaccinerad på riktigt och förtjänar ett vaccinpass?
Du är aldrig fullvaccinerad. Nu väntar en livslång prenumeration med uppdatering var 6:e månad för att ditt pass ska fortsätta gälla
Säg hejdå till ditt naturliga immunförsvar, nu har du ett kommersiellt immunförsvar
Citera
2021-12-17, 13:12
Bannlyst
Citat:
Den 9 december utfärdade regeringen en promemoria på 103 sidor som innehåller direktiv för hur undantagslagarna med anledning av covid-19 ska förlängas och utökas med vaccinationsbeviskontroller inom alla möjliga områden av våra liv.
Säg nej till medicinsk apartheid
https://nejtillapartheid.nu/

/J
Citera
2021-12-17, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
God hälsa, yngre medelålder.
Vaccinen togs fram av världens mest framstående forskare och genomgick labbtester och kliniska studier, och passerade samtliga granskningar som krävs för att få ut ett vaccin.
Vaccinen togs fram med ett enda syfte - att stoppa covid. Dock tror en stor mängd puckon att det är en konspiration, men för oss klarsynta, så vet vi att så är fallet.
Jag tog vaccinet för att skydda personer i min närhet som befinner sig i riskgrupp och jag hade gjort det igen under samma förutsättningar.
Splittring är aldrig bra, men det är antivaxxare som väljer att polarisera. Ta vaccinet och håll käften, eller ta inte vaccinet och håll käften. Capice?

Vill tipsa om de här intressanta samtalen där bland annat Ann-Cathrine Engwall är med. Hon är fil.dr i molekylär cellbiologi med en specialitet i immunologi/virologi. Hon pratar bland annat om vaccinresistens och att det kan vara så att massvaccinering förkortar vaccinskyddet för sköra personer i riskgrupp. Det finns många kunniga personer som inte får höras i media vilket jag tycker är synd. Ann-Cathrine nämner också att massvaccinering inte är det klassiska sättet att hantera en pandemi. Liknande synsätt har förts fram av den tidigare nobelpristagaren Luc Montagnier.

https://www.youtube.com/watch?v=gDukRXMD5Oo&t=1784s

https://www.youtube.com/watch?v=6N_RA33BhZ0&t=677s
Citera
2021-12-17, 13:28
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Du är aldrig fullvaccinerad. Nu väntar en livslång prenumeration med uppdatering var 6:e månad för att ditt pass ska fortsätta gälla
Säg hejdå till ditt naturliga immunförsvar, nu har du ett kommersiellt immunförsvar

Jag har vaccinerat mig av feghet då jag av olika orsaker behöver ta mig in i samhället igen efter en paus utanför.
Vi får inte ens en booster-spruta i Sverige, vi är som kanske Zoomalia eftersom vi får olika sorters vaccin var gång, på min vårdcentral.

Inte enligt mitt samvete, intelligens eller försöket till förnekelse för att passa in kan motivera vaccinationen i den inre dialog som vägrar lyda samhällets inpiskade lögner.

Lite logik kanske det kunde funnits, men tyvärr, det är endast feghet som motiverar att ta vaccinet.
Jag heilar till Hitler i publiken, jag är ett kräk, jag har svikit mig själv.
Citera
2021-12-17, 14:04
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunnar76
Det som är problemet med det resonemanget är att det otroligt liten skillnad mellan hur mycket en vaccinerade och ovaccinerade person sprider smitta.

https://www.nature.com/articles/d41586-021-02689-y
Den icke granskade studien du hänvisar till granskar nära förhållande (sammanboende) där det förekommit genombrottssmitta och inte smittsamhet under förhållande där vaccinpass kan vara aktuella. Sedan var inte skillnaden otroligt liten utan högst signifikant.
Citera
2021-12-17, 15:28
Medlem
arbetets avatar
Hårda bud i New York (video):

Jewish Deplorable
@TrumpJew2
Multiple people arrested in NYC for trying to eat in Applebee’s without a vaccine pass
https://twitter.com/TrumpJew2/status/1471331510246686720?s=20

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in