2021-12-24, 16:03
Medlem
OliverCromwells avatar
Nu inför Stockholm vaxpass på 20+ evenemang. På eget bevåg. Får de ens göra så, utan mandat från regeringen/myndigheter?

https://sverigesradio.se/artikel/nu-kan-aven-mindre-evenemang-krava-vaccinbevis-sa-gar-det-till
Citera
2021-12-24, 16:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Nu inför Stockholm vaxpass på 20+ evenemang. På eget bevåg. Får de ens göra så, utan mandat från regeringen/myndigheter?

https://sverigesradio.se/artikel/nu-kan-aven-mindre-evenemang-krava-vaccinbevis-sa-gar-det-till

Det gäller att börja agera juridiskt mot detta. Att införa vaccinpass för ett vaccin som inte ens funkar är solklart fall av diskriminering. Såhär får det inte gå till.
Citera
2021-12-24, 16:38
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell

Nej det är inte på eget bevåg utan har flaggats för:

https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2021/december/flera-nya-atgarder-vidtas-den-23-december-nar-smittspridningen-vantas-oka/
Citera
2021-12-24, 18:08
Medlem
Politice-Rectams avatar
Jag har Covid-19 just nu enligt ett hemtest och EU har beslutat att vaccinpasset är giltigt i 9 månader efter den senaste vaccindosen. Förlängs passets giltighetstid om jag går och tar ett PCR-test eller måste jag ändå ta ett vaccin efter 9 månader för att passet inte skall bli rött?

Det känns ytterst dumt om man behöver ta ytterligare vaccindoser trots att man har bättre immunitet än de som är endast vaccinerade men inget förvånar mig längre vad kommer till dessa regler.
Citera
2021-12-24, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Det gäller att börja agera juridiskt mot detta. Att införa vaccinpass för ett vaccin som inte ens funkar är solklart fall av diskriminering. Såhär får det inte gå till.

Gör det. Men, lycka till.

Det är lite gulligt med folk som tror att det ändå finns någon ansvarig och rättrådig makt, någonstans där uppe, som man kan vända sig till och som trots allt som händer och har hänt kan ingripa och ställa saker till rätta. Någon som kan rädda oss. Det finns det inte.

Det finns bara en väg ut och den är inte bekväm, ofarlig, respektabel och anständig.

God jul!
Citera
2021-12-24, 18:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda

Det är lite gulligt med folk som tror att det ändå finns någon ansvarig och rättrådig makt, någonstans där uppe, som man kan vända sig till och som trots allt som händer och har hänt kan ingripa och ställa saker till rätta. Någon som kan rädda oss. Det finns det inte.

Det finns bara en väg ut och den är inte bekväm, ofarlig, respektabel och anständig.

God jul!

Om tillräckligt många agerar så kommer rättvisa skipas. Med din defaitism kommer det dock inte ske.

God jul !
Citera
2021-12-24, 18:18
Medlem
Politice-Rectams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elgrego
Vistelsen på kåken är till självkostnadspris, till du vaccinerat dig

Har du en pålitlig källa på detta?
Citera
2021-12-24, 18:42
Medlem
Citat:

God jul!
Om vi inte bara ska skjuta landsförrädarna efter segern så kan anmälningar vara bra för det rättsliga efterspelet.
Citera
2021-12-24, 19:26
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Politice-Rectam
Har du en pålitlig källa på detta?

https://exxpress.at/alle-details-zum-gesetz-gegen-impfgegner-bis-zu-einem-jahr-beugehaft/

bedöm själv trovärdigheten på dokumentet och siten.
Citera
2021-12-24, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Om inte annat bör den våren 2020 så omhuldade "försiktighetsprincipen" anammas även här. Den här gången vet vi ju dock med säkerhet att vaccinen och världsomspännande vaccination av alla människor är en jude- och globalistgrej, rakt igenom. Man kan hoppas att det är en symbolisk/rituell sak som genomförs, någon slags bisarr akt i syfte att bekräfta sin egen globala makt, men sanningen kan vara mycket mer sinister än så. Förmodligen är den det. Vad är Ockhams rakkniv här egentligen?...

Med det sagt, god jul på er.

Jo, försiktighetsprincipen är en sund grundprincip som borde tillämpas oftare. Nu vet vi ju dock helt säkert, precis som du skriver, att det är nåt djävulskap på gång med tanke på vilka de är som drar i trådarna.

Ockhams rakkniv säger nog tyvärr att det är nåt riktigt otäckt i "vaccinen". Det är långsökt och krystat att spekulera/hoppas att sprutorna är i princip harmlösa och att det handlar om nån slags goj-dressyr, eller att de är harmlösa i dagsläget men att de tänker byta till nåt mer potent innehåll i booster-sprutorna längre fram.

Jag vet inte, vi vet inte, men med tanke på allt så fruktar jag att det är riktigt illa. Jag har ju som alla andra anhöriga som har tagit skiten, så för deras skull och för alla andra så hoppas jag att det inte är nån fara. Logiken säger dock att det är nåt riktigt dåligt på gång.

Hur som helst så tillönskar jag er alla en god jul och jag hoppas att vi får spendera fler fridfulla jular med våra familjer.
Citera
2021-12-25, 00:01
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Jo, försiktighetsprincipen är en sund grundprincip som borde tillämpas oftare. Nu vet vi ju dock helt säkert, precis som du skriver, att det är nåt djävulskap på gång med tanke på vilka de är som drar i trådarna.

Ockhams rakkniv säger nog tyvärr att det är nåt riktigt otäckt i "vaccinen". Det är långsökt och krystat att spekulera/hoppas att sprutorna är i princip harmlösa och att det handlar om nån slags goj-dressyr, eller att de är harmlösa i dagsläget men att de tänker byta till nåt mer potent innehåll i booster-sprutorna längre fram.

Jag vet inte, vi vet inte, men med tanke på allt så fruktar jag att det är riktigt illa. Jag har ju som alla andra anhöriga som har tagit skiten, så för deras skull och för alla andra så hoppas jag att det inte är nån fara. Logiken säger dock att det är nåt riktigt dåligt på gång.

Hur som helst så tillönskar jag er alla en god jul och jag hoppas att vi får spendera fler fridfulla jular med våra familjer.

Jag vet inte riktigt. Jag håller givetvis med om att det som pågår är helt sjukt (ganska slitet uttryck för övrigt vid det här laget, vad är inte sjukt idag? ) och djupt skrämmande, men en del av de här hypoteserna känns lite långsökta...

Vi är ju redan vaccinerade sedan vi var barn, och även senare i livet, för allt möjligt. Vad har hindrat judarna från att sterilisera oss allihop redan då enligt din mening? Hade inte det varit ännu enklare i så fall? Eller med något i t.ex. huvudvärktabletter? Om de nu har förmågan. Jag tvivlar personligen på att det ens är möjligt att sterilisera någon med en injektion. Det låter långt bort.

God jul gott folk!
Citera
2021-12-25, 00:11
Medlem
HappySadHarrys avatar
Slusken som i senast pressträffen började yra om att omikron var ett alternativ till vaccination gav verkligen det vita slöddret som är emot vaccinering ett ansikte.

Som ett alternativ till vaccinpass kunde idioterna till antivaxxare stämplad i pannan med ordet IDIOT. På så sätt kan man släppa in dem på evenemang samtidigt som vettigt folk kan hålla avstånd ifrån dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in