2021-12-09, 16:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Men du tycker det är okej att din mamma tvingas böja sig för tyrrani?
hon är 60+, och då kan jag förstå att hon tar vaccinet.
Citera
2021-12-09, 16:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av thebroffessor
Hoppas att folk börjar elda upp bilar och gör riot i Sverige, så som dom gjorde i Holland, det fungerade. Blev nej till vaccin pass i Holland.
Glömt att det sker här. Folk är så jävla fega. Kommer som högst bli lite sånger på scenen innan polisen sliter bort alla anordningar. Sen går alla hem för dagen.
Citera
2021-12-09, 16:20
Medlem
Nice, jag gillar restriktioner! Då kan mqn vara hemma med bra anledning
Citera
2021-12-09, 16:21
Medlem
Tråd finns.
(FB) Regeringen vill kunna införa vaccinbevis för butiker och privata sammankomster....
Citera
2021-12-09, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nionde
Nice, jag gillar restriktioner! Då kan mqn vara hemma med bra anledning

Regeringen vill införa hemmakontroller för att se till att områden inomhus också förblir en säker miljö
Citera
2021-12-09, 16:22
Medlem
holmiums avatar
Där fick vi ytterligare ett bra och hållbart argument för att undvika kollektivtrafik.

Det andra bra skälet är att kollektivtrafik alltid har varit en smittohärd för influensor, förkylningar och olika former av mag- och kräksjukor. Så fortsätt att undvika kollektivtrafik till varje pris.
Citera
2021-12-09, 16:22
Medlem
Herreminskapares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orcinus-orca
Uppmanar både vaccinerade och ovaccinerade som tycker det här är helt åt helvete att göra en JO-anmälan om ni inte redan gjort det.

Hjälper det? Har ju redan kommit in 10k, vad händer nu?

När ska detta vansinne ta slut? Min respekt för ALLA som förespråkar dessa diktaturfasoner är förbrukad för all framtid. Vidriga människor
Citera
2021-12-09, 16:23
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Styrbjorn-I
Tråd finns.
(FB) Regeringen vill kunna införa vaccinbevis för butiker och privata sammankomster....

Butiker och privata sammankoster är inte det samma som kollektivtrafiken
Eller är du en av de som åker runt på bussen i flera timmar på dagarna för att du inte hittar något härbärge nu i kylan?
Citera
2021-12-09, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orcinus-orca
Uppmanar både vaccinerade och ovaccinerade som tycker det här är helt åt helvete att göra en JO-anmälan om ni inte redan gjort det.

Det är även demonstration mot covidpass på Gustav adolfs torg i gbg på lördag kl 15:00.
Citera
2021-12-09, 16:24
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrick Bateman
Regeringen vill införa hemmakontroller för att se till att områden inomhus också förblir en säker miljö

Faan! Precis som i England och Australien.
De knackade på hos min bror flera ggre när han kom hem efter att varit här i Sverige förra veckan.

Har du länk till nyheten att de vill införa hembesök i Sverige?
Citera
2021-12-09, 16:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Technerder
Hur fungerar det med alla JO-anmälningar som har kommit in pga av vaccinpasset? Läste att det var uppe i 10 000 nu. Kan exempelvis vaccinpasset rivas upp om det visar sig att vaccinpasset bryter mot grundlagen om icke-vaccin tvång? Hur lång tid skulle det ta från att någon anmäler tills det att JO-beslut behöver verkställas?
Vi har inga domstolar som kan ogiltigförklara lagar, det vill säga vi har ingen abstrakt lagprövning. Endast konkret.

Det som måste ske är att en ovaccinerad privatperson som blivit nekad att komma in i en restaurang själv anmäler det till närmsta myndighet. Får du nobben där så får du överklaga till förvaltningsrätten som kan göra en konkret lagprövning och därmed ogiltigförklara lagen. Funkar inte det kan du överklaga till kammarrätten.

JO kan inte göra ett piss tyvärr då deras utfästelser inte är bindande.
Citera
2021-12-09, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Faan! Precis som i England och Australien.
De knackade på hos min bror flera ggre när han kom hem efter att varit här i Sverige förra veckan.

Har du länk till nyheten att de vill införa hembesök i Sverige?

Det var bara ett meddelanden från framtiden till personen jag citerade.. Eftersom han
verkade så himla nöjd över restriktionerna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in