2022-01-05, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pro-vaxx
Finns ingen sådan studie. Helt korrekt där. Vaccinen förhindrar ej död. De förhindrar svåra symptom at best. Men är inte utan biverkningar. Faktum är att vissa menar biverkningarna är i paritet med covid-19 i många kategorier.

Aspirin är bättre på att förhindra död än vaccin. Ska man förhindra död är tidig behandling med ivermektin , HCQ , monoklonala antikroppar de bästa alternativen. Ska man bevisa att ivermektin inte fungerar vilket många är intresserade av ska man ge ivermektin sent i sjukdomsförloppet.

Så mr PRO-vaxx, du kunde inte ens svara på den enkla frågan. Du argumenterar ju hela tiden utan belägg för det du tror på. Sektvarning på dig och många med dig.
Citera
2022-01-05, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrightFuture
Så mr PRO-vaxx, du kunde inte ens svara på den enkla frågan. Du argumenterar ju hela tiden utan belägg för det du tror på. Sektvarning på dig och många med dig.

Är du sinnesförvirrad. Tror du likt en Nordkorean att alla som kritiserar Kim-Il-Jong(Vaccinet) är med i en tokig sekt?

Japp vaccinet är förträffligt , ofarligt och välgörenhet. Kim-Il-Jong är världsmästare i Golf och en helt ofarlig filantrop.
Citera
2022-01-05, 20:17
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av summerbursten
Dessutom så får inte matbutiker och apotek omfattas av vaxxpass. Hur ska det gå till i praktiken för de matbutiker och apotek som ligger i handelsplatser?

Ja det blir ju tydligen frivilligt att be besökare om vaccinpass... Så med det sagt så lär det bli ytterst få företagare som kommer att försöka kontrollera några kunder. Och dom få som väljer att köra vaccinpass förtjänar inga kunder, dom förtjänar bara konkurs.

Jag skulle bara gå förbi om det stod någon i dörröppningen och frågade mig om min medicinska status... Vad ska dom göra? Ringa polisen och säga att en kund nonchalerade våran frivilliga regel.

Nä vaccinpasset är bara ett spel för galleriet.

Dags nu att plocka bort skiten och öppna upp överallt.
Oerhört få bryr sig om denna fars numera.
Jag bryr mig noll!
Citera
2022-01-05, 20:24
Medlem
Citat:
Dessutom så får inte matbutiker och apotek omfattas av vaxxpass. Hur ska det gå till i praktiken för de matbutiker och apotek som ligger i handelsplatser?

Många Apotek finns inne i matbutiker och övriga är fristående. En handelsplats är just en butik av olika slag. Inte ett shoppingcenter.
Citera
2022-01-05, 20:32
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razz3l
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Missade du de tabellens fotnoter?
Förändrar fotnoten statistiken? Nej.

Fotnoterna:

Citat:
Comparing case rates among vaccinated and unvaccinated populations should not be used to estimate vaccine effectiveness against COVID-19 infection.

Vaccine effectiveness has been formally estimated from a number of different sources and is summarised on pages 5 to 15 in this report. ...

Unadjusted case rates among persons vaccinated have been formatted in grey to further emphasise the caution to be employed when interpreting these data.

Om det *uttryckligen* står, att statistiken inte kan användas som du vill använda den, så kan man givetvis inte bortse från det.

I oktober fanns en betalartikel i Financial Times: "The head of the UK statistics regulator has chastised England's public health body for publishing “misleading” Covid-19 vaccination data"

Citat:
Dr. Mary Ramsey, Head of Immunization at UKHSA, admitted that there were “some misunderstandings and sometimes deliberate manipulation of the data presented” in the report. “We have changed the way the data is displayed for clarity to make it harder to expose the data to intentional misunderstandings.”

https://californianewstimes.com/uk-statistics-tsar-rebukes-health-security-agency-over-flawed-jabs-data/574749/

Det handlar väl om en annan rapport men rör samma sak, nämligen att någon som vill tro, om att vaccinet är verkningslöst kommer att bortse från fotnoter och välja "intentional misunderstandings".
Citera
2022-01-05, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mike-F
Många Apotek finns inne i matbutiker och övriga är fristående. En handelsplats är just en butik av olika slag. Inte ett shoppingcenter.

Hmm OK? Förväxlar jag en handelsplats med köpcentrum/gallerior då?
Kan du ge exempel på några handelsplatser?
Citera
2022-01-05, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Fotnoterna:

Om det *uttryckligen* står, att statistiken inte kan användas som du vill använda den, så kan man givetvis inte bortse från det.

I oktober fanns en betalartikel i Financial Times: "The head of the UK statistics regulator has chastised England's public health body for publishing “misleading” Covid-19 vaccination data"

https://californianewstimes.com/uk-statistics-tsar-rebukes-health-security-agency-over-flawed-jabs-data/574749/

Det handlar väl om en annan rapport men rör samma sak, nämligen att någon som vill tro, om att vaccinet är verkningslöst kommer att bortse från fotnoter och välja "intentional misunderstandings".
Har du ens läst sidan 5? Om du ska spela dum orkar jag inte diskutera vidare.

Antal infekterade per 100 000
vaccinerade (ovaccinerade)

18-29 år: 2,809 (1,603)
30-39 år: 2,985 (1,510)
40-49 år: 3,049 (1,320)
50-59 år: 1,768 (983)
60-69 år: 863 (683)

Faktan kvarstår. Vad du än säger förändrar inte statistiken.

Om du har några antaganden till varför statistiken ser ut som den gör så ser jag fram mot att resonera med dig.
Citera
2022-01-05, 20:43
Medlem
Citat:

Handelsplats : Kungens kurva / Barkarby
Köpcentrum : Heron City / Flottiljens köpkvarter.
Citera
2022-01-05, 20:46
Medlem
Jag har en rolig idé. Kan vi inte lista alla ställen som kräver vaccinpass och sedan kan den som har tid gå och försöka ta sig in där om det exempelvis är ett café, nattklubb, systemet eller vad det nu kan vara. Om systemet inför vaccinpass så kan alla som inte har vaccinpass gå in på systemet varje gång systemet passeras på gatan. Det är det minsta man kan göra och åtminstone hålla dem upptagna. Det blir lite som en irl dos-attack. Iallafall om många gör det och så länge det inte sköts digitalt med någon skanner t.ex. då får vi komma på något nytt
Citera
2022-01-05, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pro-vaxx
Handelsplats : Kungens kurva / Barkarby
Köpcentrum : Heron City / Flottiljens köpkvarter.

Så hela kungens kurva skulle kunna kräva vaccinpass då?
Citera
2022-01-05, 20:48
Medlem
Citat:

En handelsplats är just en butik såsom Ica, HM, Kjell&Co osv, men Ica är en matbutik och omfattas inte kring covidpass. Men på HM kan de kräva covidpass. Det är skillnaden. Även matställen som Max, Espresso House, McDonalds är även handelsplatser, även dem omfattas av covidpass. Detta är min tolkning.
Citera
2022-01-05, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mike-F
En handelsplats är just en butik såsom Ica, HM, Kjell&Co osv, men Ica är en matbutik och omfattas inte kring covidpass. Men på HM kan de kräva covidpass. Det är skillnaden. Även matställen som Max, Espresso House, McDonalds är även handelsplatser, även dem omfattas av covidpass. Detta är min tolkning.

Märkligt ordval i så fall. Istället för att bara använda ordet butik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in