Citat:
Ursprungligen postat av
Cashew
Nej det tror inte jag heller, nästan alla som torskat i både sverige och utomlands för att ha haft marknader har stått utanför den traditionella kriminaliteten.Sen finns det säkerligen lite överlappande grejer mellan alla.
Har för mig att brå rapporten skrev det också.
Kan garantera dig att gängen i slutändan har ett eller annat finger med i spelet. Direkt eller indirekt. Dom har agerat någon slags leverantörer åt flera av de stora säljarna på sidan. Det var bara plöja forumet för att fatta.
Precis innan flugforumet la ner va det nån säljare som skrev att han nu satt i skuld på 100K+ till några otäcka typer pga att mycket tydligen var kritat. Flera av de kanske inte ens hade någon köpkraft utanför Fs! Men hur du valde att göra affärer va inte heller Fs ansvar.
Jag tycker det är genialiskt att samla en stor del av drogtrafiken under kontrollerade former så som sidan. Det gjorde klimatet som annars råder kring droghandel nästan lite rumsrent och civiliserad.
Nu kommer en stor en del av tomrummet fyllas av The cocaine cowboys vi har på våra gator. Det smällde utanför Helsingborg, och vet med att det pågår en fet konflikt i Landskrona delvis till följd av detta.
Folk ligger och vrider sig i smärtor och ångest pga avtändning. De kommer förhoppningsvis bli rena, men för vissa är det rena livsfaran att sluta utan nedtrappning. Andra kommer exponera sig på andra sätt i ren desperation. Allt detta tycker jag dock är eget ansvar, det är inte Fs uppgift att förse dig med droger. Hur du konsumerar droger är ingen annans fel än ditt. Där lägger jag absolut ingen skuld hos Fs. Men det är fortfarande en konskevens av att sidan la ner så abrupt
Det som däremot låg i Fs samvete/ansvar var handhavandet av kunder och säljare konton/escrow
Man hade kunnat runda av verksamheten med klass. Avvecklingen borde exempelvis ha tagit en hel escrow period, 7 dagar + för att säljare skulle få tillgång till pengarna. Insättningsfunktionen kunde dom ha tagit bort med god marginal inför påbörjad avvecklingen / eller med deras ord "uppdateringen"
Uppmanat kunderna att köpa upp sitt saldo eller skyll er själva. Meddelat något i stil med " vi kan inte garantera att saldona blir kvar efter uppdateringen" sen kört sina 7 dagar escrow.
Liksom hur fan kan man införa orderstopp utan att först ta bort möjligheten att sätta in pengar?
Det hade inte funnit så mycket pengar kvar i systemet med ett sånt utförande. Dom hade kunnat lämnat allt som riktiga Legender men valde att bli ihågkomna som ett gäng giriga grisar som trots sina tiotals miljoner ändå stal av vanligt folk.