Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-11-03, 09:55
Medlem
weedman99s avatar
Hade 9 lax på fs.. fyfan va lack jag är alltså.. nån som har någon admins mail? Detta är fan inte klokt jävla horungar.. först va de köpstopp så tänkte aa men ok då, får väl vänta ett par dagar med att beställa.. Sen nästa gång jag går in någon dag efter så finns ej sidan kvar och dom har donerat våra pengar till "tor project" alltså rakt ner i sin egen ficka. Dags för någon smart datanörd att öppna en fs 4.0 för detta är knas fan..
Citera
2021-11-03, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weedman99
Hade 9 lax på fs.. fyfan va lack jag är alltså.. nån som har någon admins mail? Detta är fan inte klokt jävla horungar.. först va de köpstopp så tänkte aa men ok då, får väl vänta ett par dagar med att beställa.. Sen nästa gång jag går in någon dag efter så finns ej sidan kvar och dom har donerat våra pengar till "tor project" alltså rakt ner i sin egen ficka. Dags för någon smart datanörd att öppna en fs 4.0 för detta är knas fan..

Exakt samma sak hände mig. Tänkte ta ut, men var full när jag såg meddelandet så tänkte skit samma det är säkert inget. Men tji fick jag. Bra lack är jag, både på dom och mig själv.
Citera
2021-11-03, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cashew
Nej det tror inte jag heller, nästan alla som torskat i både sverige och utomlands för att ha haft marknader har stått utanför den traditionella kriminaliteten.Sen finns det säkerligen lite överlappande grejer mellan alla.
Har för mig att brå rapporten skrev det också.

Kan garantera dig att gängen i slutändan har ett eller annat finger med i spelet. Direkt eller indirekt. Dom har agerat någon slags leverantörer åt flera av de stora säljarna på sidan. Det var bara plöja forumet för att fatta.

Precis innan flugforumet la ner va det nån säljare som skrev att han nu satt i skuld på 100K+ till några otäcka typer pga att mycket tydligen var kritat. Flera av de kanske inte ens hade någon köpkraft utanför Fs! Men hur du valde att göra affärer va inte heller Fs ansvar.

Jag tycker det är genialiskt att samla en stor del av drogtrafiken under kontrollerade former så som sidan. Det gjorde klimatet som annars råder kring droghandel nästan lite rumsrent och civiliserad.
Nu kommer en stor en del av tomrummet fyllas av The cocaine cowboys vi har på våra gator. Det smällde utanför Helsingborg, och vet med att det pågår en fet konflikt i Landskrona delvis till följd av detta.

Folk ligger och vrider sig i smärtor och ångest pga avtändning. De kommer förhoppningsvis bli rena, men för vissa är det rena livsfaran att sluta utan nedtrappning. Andra kommer exponera sig på andra sätt i ren desperation. Allt detta tycker jag dock är eget ansvar, det är inte Fs uppgift att förse dig med droger. Hur du konsumerar droger är ingen annans fel än ditt. Där lägger jag absolut ingen skuld hos Fs. Men det är fortfarande en konskevens av att sidan la ner så abrupt

Det som däremot låg i Fs samvete/ansvar var handhavandet av kunder och säljare konton/escrow
Man hade kunnat runda av verksamheten med klass. Avvecklingen borde exempelvis ha tagit en hel escrow period, 7 dagar + för att säljare skulle få tillgång till pengarna. Insättningsfunktionen kunde dom ha tagit bort med god marginal inför påbörjad avvecklingen / eller med deras ord "uppdateringen"
Uppmanat kunderna att köpa upp sitt saldo eller skyll er själva. Meddelat något i stil med " vi kan inte garantera att saldona blir kvar efter uppdateringen" sen kört sina 7 dagar escrow.
Liksom hur fan kan man införa orderstopp utan att först ta bort möjligheten att sätta in pengar?

Det hade inte funnit så mycket pengar kvar i systemet med ett sånt utförande. Dom hade kunnat lämnat allt som riktiga Legender men valde att bli ihågkomna som ett gäng giriga grisar som trots sina tiotals miljoner ändå stal av vanligt folk.
Senast redigerad av dunderskuggan 2021-11-03 kl. 10:33.
Citera
2021-11-03, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Jag?
Det är fler än mig vilket du kan se i den här tråden? Men du är väl en av dem som kom springande till undsättning så fort någon etablerad säljare fick lite kritik på forumet..

Tycker du det är rimligt att radera kritik mot säljare på sitt forum? Då är administrationen inte objektiva och heller inte så i escrow systemet..

Men bli blåst du, det blir nog fint det.

När säljare kallar köpare för psykotiska fittor och köpare påvisar detta, då tar admin bort detta..för säljaren kunde ju få dåligt rykte.
Vad är det för mening att ens ha ett escrow system då? I 99 av 100 fall blir det ju fördel säljare?
Sedan finns det ju 1/100 som får rätt så det inte ska se helt sjukt ut, vem vet hur det varit bakom scenen där, har säljarna gett procent på dispyter också till admin?
Nä, mer sjukt system än den här sidan har jag faktiskt aldrig sett.

Förstår vad du menar, har aldrig sprungit till någons undsättning, jag kanske haft tur med säljare osv.

Oavsett så blir ju ett sånt här system bara så bra eller dåligt det blir pgav hur oparsitaka, ärliga mm de som driver det är. Ska man överhuvudtaget blanda in en tredje part blir det nog aldrig lättare än så här, lite samma irl där man kanske har Bengt som mellanhand då han känner många kranar och man inte pallar träffa säljaren direkt, hur pålitlig Bengt än verkar kan han ha egenintresse i allt han gör å sno åt sig en bit av kakan eller en dag plötsligt försvinna med mina cash.
Citera
2021-11-03, 10:39
Medlem
iPees avatar
Bara en tidsfråga tills 4.0 kommer... Tålamod är en dygd
Citera
2021-11-03, 10:41
Citat:
Ursprungligen postat av Kug
Är väl ingen exit scam?? De har ju minimerat förlusterna som nedstängningen resulterat i för köpare och säljare.

Hade admin meddelat en nedstängning i förväg hade helt säkert många säljare klippt sina utskick omedelbart.. Varför slutföra försäljningar på en marknad som inte kommer vara kvar??

+1

Och varför satte ni in pengar när det stod klart och tydligt på startsidan att det skulle ”ske uppdateringar” och att det var orderstopp, men att säljare fortfarande kunde ta ut pengar i vanlig ordning? Körde ni med samma adress varje gång eller?
Citera
2021-11-03, 10:44
Medlem
MakingteaattheBBCs avatar
Herregud Luffarn är fan Bagdad Bob för FS3

"Då plattformen Flugsvamp 3 saknade möjligheter till uttag av Bitcoin från köparkonton så förlorade några lite pengar på detta. För de flesta handlade det om mindre summor men några enstaka kan haft högre belopp på sina konton också.
FS3 admin meddelade genom ett PGP signerat meddelande att dessa pengar har donerats till TOR Foundation, vilket ändå är ganska fint och jag lyfter på hatten för männen och/eller kvinnorna bakom flugsvamp 3 och tackar för nästan 3 års service."

Ja gud vad fint

.
Citat:
Ursprungligen postat av dunderskuggan
Förutom det riksvidriga i att exit scamma hundratals kunder och säljare på sjuka summor stålar har man ännu värre skadad varumärket Fs för gott. Det är fan det värsta. Nu va det inget primärt tillhåll för egen del men man är ju efterbliven om man inte förstår vidden av vad dom gjort.

Det var väl ändå värre sist det begav sig och polisen fick tusentals kunders uppgifter?
Klart det är råttor som scammar men vad förväntar sig folk? Sånt jävla gnäll...
Alla FS har funkat jävligt mycket bättre för mig än på gatan. Om inte polisen har blivit mycket bättre kommer det dyka upp ett FS4 (möjligtvis under annat namn).
Senast redigerad av MakingteaattheBBC 2021-11-03 kl. 11:04.
Citera
2021-11-03, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djungle
Inga pengar har gått till TOR-project! Hur kan man ens tro en sekund på det?

Hehe oavsett vad hade jag skitit i om någon som snott mina pengar hade donerat dom till rädda barnen, till TOR eller hade stoppat dom i fickan, likväl hade de varit skyldig mig pengar, såklart svårt för de flesta att få tag ansvariga men blir jobbigt om de i efterhand torskar pgav att polisen redan nu har spår efter dom, då lär de i slutändan få många krav på sig. För oavsett om nu de lagt ner FS är deras brott inte förlåtna av Staten eller deras skulder till säljare/köpare bortglömda...

De ansvariga måste känna sig väldigt trygga med att de varit/är ospårbara altetnativt ha ett bra gäng bakom sig för att ens våga sig på en sån här scam.
Citera
2021-11-03, 10:53
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
I den bästa av världarna så fanns det ett objektivt forum som köparna gav betyg på säljarna.
Förr i tiden, minns inte när så såldes mycket droger på forum som man blev inbjuden till via PM här på Flashback.
Det slutade alltid illa, men man fick tag i kontakter som man kunde göra affärer med utan mellanhänder.

Nostalgi! Jag minns ett sånt forum tror det var runt 2008-2009 nånting. Minns en säljare som kallade sig Zlatan som sålde det bästa tjacket jag nånsin köpt över nätet!

Hade även en annan kontakt som hade så högpotent dos att man överdosera den .

Har aldrig varit i närheten av den kvaliteten på Flygsvamp!

(Sen fanns det de som sålde skräp också förstås)
Citera
2021-11-03, 11:00
Medlem
MakingteaattheBBCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
Vadå kräva, vem är du? Ska du sätta krav på för dig okända säljare som dagligen riskerar sin frihet att sälja på just det sättet du vill?

Personligen tycker jag snacker om FS är överdrivet från vissa. Visst hände det att man blev blåst på något sätt och ja, Admin backade säljaren. Men so what? Minst 9 av 10 ggr gick det helt utan problem.

Typ 99/100 för mig. Valde säljare med toppbetyg (fast det hade ju alla i princip) 0% i dispyter och snabb leveranstid. Gud vad svårt.
Citera
2021-11-03, 11:01
Medlem
[quote=Alcudia|77796631]+1

Och varför satte ni in pengar när det stod klart och tydligt på startsidan att det skulle ”ske uppdateringar” och att det var orderstopp, men att säljare fortfarande kunde ta ut pengar i vanlig ordning? Körde ni med samma adress varje gång eller?[/QUOTE

Endast insättningsstop och att man hade kunnat handla upp pengar man hade kvar hade jag köpt, om man bara låter säljare ta sina pengar misstänker jag att det är dom de är räddast att få efter sig när skulder ska drivas in,

Även om de ansvariga känner sig säkra så vem vet, polisen kanske är dom på spåret och lär knappast stryka ett streck över allt bara för att de stängt ner sidan, isåfall leder det i slutändan till att alla de snott pengar av kan få reda på vilka de är, vi får se....

Såklart får man räkna med större risker när man blandar in tredje part, gäller såväl som på nätet som irl, oftast sjukt mkt svårare bara att få tag på folk som blåser en på nätet om man jämför med någon hemma man haft som mellanhand då man inte orkat träffa säljaren själv.
Citera
2021-11-03, 11:12
Citat:
Ursprungligen postat av rk73
Endast insättningsstop och att man hade kunnat handla upp pengar man hade kvar hade jag köpt, om man bara låter säljare ta sina pengar misstänker jag att det är dom de är räddast att få efter sig när skulder ska drivas in,

Även om de ansvariga känner sig säkra så vem vet, polisen kanske är dom på spåret och lär knappast stryka ett streck över allt bara för att de stängt ner sidan, isåfall leder det i slutändan till att alla de snott pengar av kan få reda på vilka de är, vi får se....

Såklart får man räkna med större risker när man blandar in tredje part, gäller såväl som på nätet som irl, oftast sjukt mkt svårare bara att få tag på folk som blåser en på nätet om man jämför med någon hemma man haft som mellanhand då man inte orkat träffa säljaren själv.

Jag håller med i allt du skriver. Dom kunde skött det lite snyggare än dom gjorde, men varför sätter man in pengar när det står att det är orderstopp på sidan? Och förmodligen fick dom kalla fötter då nyheterna om alla tillslag kom och drog. Jag blev också av med pengar när dom stack. Men ingen är riktigt hederlig när det gäller denna bransch. Det måste man alltid ha i åtanke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in