Citat:
Ursprungligen postat av
Lars48.
Jag måste bara säga att med dagens teknik är det väldigt svårt att mörda en människa och lyckas gömma kroppen utan att lämna några spår efter sig.
Om det fanns tekniska bevisningar då skulle brottsrubriceringen ändrats.
Så har det inte varit då handlar det inte om mord. Om MGM gömmer henne nånstans då kan det knappast hålla så här länge.
Ni behöver börja tänka på tredje alternativ.
Mar*ina J. hittades nästan två år efter sitt försvinnande.
Mannen som blev styckmördad av sin son och dennes sambo var försvunnen ett bra tag innan sonens sambo till slut berättade vart kroppen fanns. Detta var nyligen och då hade polisen samma teknik som nu. Finns ännu fler mördade personer som det har tagit tid att finna.
Sedan har vi de personer som har varit försvunna och som ännu inte hittats. Vad har hänt med dem?
Så nej. Det är inte läge att börja tänka på "ett tredje alternativ". Polisen själv hävdar att det är uteslutet att B har försvunnit frivilligt. Utan det är läge att försöka lista ut vart hon/hennes kropp skulle kunna vara. Själv kan jag tyvärr inte trakterna mellan Malmö och Ystad så bra, men det finns säkert de i tråden som kan dessa trakter bra.
Samt börja tänka kring till vilka platser man hinner köra på inom en viss tidsperiod. Om man räknar bort tiden det tog för C att köra barnet dit barnet skulle och sedan tillbaka till golfbanan, hur lång tid tog det? 45 minuter? 60 minuter? Hur många timmar hade han då på sig från det fram till att han blev anhållen? Vart skulle han hinna köra då
och dessutom hinna köra till Ystad? Vad finns det för "gömmor" mellan Oxie och Ystad och krokarna däromkring? Jag vill inte skriva ut makabra saker jag tänker, med tanke på att anhöriga till B och C kanske läser tråden. Men det finns ju sätt som gör det svårt/nästan omöjligt att finna en kropp.
Jag hoppas att B lever. Och att vare sig hon lever eller inte, att hon kommer tillrätta. Så att anhöriga får frid i sina liv.