2021-10-25, 19:55
Medlem
fattakanets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Kan ju också vara så att han mördat henne, letat efter ett sätta att dumpa kroppen och gjort det någonstans strax innan Ystad, sedan behövt tanka vid Preem och har då fått syn på väskan och bara slängt ut den för att inte lämna spår i bilen.

Det hela låter logiskt förutom en grej som stör mig. Preem ligger på andra sidan Ystad, om man kommer från Malmö. Precis vid infarten till Ystad från Malmö (kvittar om man tar e65 eller väg 101, man kommer fram vid samma rondell) ligger en Cirkle K mack. 2 minuter därifrån ligger INGO. Varför åka genom hela Ystad om man bara skulle tanka lite flyktigt?
Jag tror mer på att väskan placerats där av antingen CR eller någon han känner (kanske en lastbilschaufför som skulle ta färjan till Polen?) för att skapa ett villospår som indikerar att BR skulle ha flytt till Polen.
Citera
2021-10-25, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fattakanet
Det hela låter logiskt förutom en grej som stör mig. Preem ligger på andra sidan Ystad, om man kommer från Malmö. Precis vid infarten till Ystad från Malmö (kvittar om man tar e65 eller väg 101, man kommer fram vid samma rondell) ligger en Cirkle K mack. 2 minuter därifrån ligger INGO. Varför åka genom hela Ystad om man bara skulle tanka lite flyktigt?
Jag tror mer på att väskan placerats där av antingen CR eller någon han känner (kanske en lastbilschaufför som skulle ta färjan till Polen?) för att skapa ett villospår som indikerar att BR skulle ha flytt till Polen.

Jag tror också att den är placerad där. Stället känns uttänkt, även innehållet. Men är tveksam till att gm tagit hjälp av en lastbilschaffis enbart för att dumpa väskan. Alldeles för stor risk att blanda in fler enbart för detta uppdrag. Har han tagit hjälp tror jag det främst är för att få bort kroppen och väskan följde med på köpet.
Citera
2021-10-25, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
https://www.expressen.se/kvallsposte...t-efter-beata/
Låter som om de planerar husisar.
Citera
2021-10-25, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fattakanet
Kan vara så att någon kollat igenom bilen en sista gång så där inte skulle finnas något synligt innan man tog färjan över till polen. Jag tro maken haft hjälp att frakta bort kroppen efter han slagit ihjäl henne, sen har medhjälparen åkt och dumpat bilen i polen för att gömma eventuella spår. Preem macken ligger precis där man svänger ner till färjan, så det passar bra in. Sen kan man bolla med frågan, skulle man slänga väskan om kroppen låg i bilen? Känns onödigt i min mening, så jag tror hon dumpats i sverige.
Senast redigerad av Airoi 2021-10-25 kl. 20:16.
Citera
2021-10-25, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Låter som om de planerar husisar.
Kan undra varför dom planerar husisar? Kan de vara så att alla tips polisen fått in från allmänheten leder till Beatas gömställe???
Citera
2021-10-25, 20:57
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Efter 7 års äktenskap.
Barnen var 6 respektive 4 år och tvillingarna var två 2 år när hon övergav dom. Hörde inte av sig ens på deras födelsedagar. Undrar vad Piotr svarade barnen när du undrade vad "mamma" var? Med vad som hitintills framkommit så är det Beata som bör sitta häktad för sitt svek av barnen..

Hallå, såklart att B måste få ta en lång skön paus från sin krävande make och inte minst sina jobbiga skrikiga småbarn som ska ha mat och omvårdnad.

Vad gör det om hon försvinner utan att säga något till familjen, alla unga kvinnor har självklart rätt att bara tänka på sig själva och strunta i plikterna som mamma och hustru.

När man begrundar den "försvunna polska kvinnans" bakgrundshistoria så är det ju inte alls orimligt att hon kan ha gjort exakt samma sak igen fast i Malmö?

Undrar förresten hur länge maken ska sitta häktad "misstänkt" för människorov?

Han förnekar dessutom brott.

Han kan faktiskt vara oskyldig, tänker trådens läsare överhuvudtaget på detta?
Citera
2021-10-25, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Kan undra varför dom planerar husisar? Kan de vara så att alla tips polisen fått in från allmänheten leder till Beatas gömställe???
OM det är husisar. Det är helt och hållet min tolkning. Jag tolkar också att dessa tips inte handlar direkt om Beatas "gömställe" utan något annat som kanske leder dom vidare.

Möjligen är det så att hon hålls fången nånstans. Men jag tror i så fall inte det är hennes eget påhitt att gömma sig. Personligen tror jag inte hon finns i livet, men jag hoppas hon är det.
Citera
2021-10-25, 21:17
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011

Han kan faktiskt vara oskyldig, tänker trådens läsare överhuvudtaget på detta?

Japp. De tänker.
Citera
2021-10-25, 21:22
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx

Jag har ingen aning om de juridiska praxis men borde de inte ha förhandling i morgon om fortsatt häktning?
Citera
2021-10-25, 21:28
Medlem
Citat:
OM det är husisar. Det är helt och hållet min tolkning. Jag tolkar också att dessa tips inte handlar direkt om Beatas "gömställe" utan något annat som kanske leder dom vidare.

Möjligen är det så att hon hålls fången nånstans. Men jag tror i så fall inte det är hennes eget påhitt att gömma sig. Personligen tror jag inte hon finns i livet, men jag hoppas hon är det.

Tror tyvärr att vi kan glömma att hon hålls fången nånstans. Polisen skulle aldrig gå ut med information om kommande sökinsats. Inte heller vänta en vecka. Tror det handlar om iakttagelser av hans bil. Tömning av mobilmaster.
Citera
2021-10-25, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Tror tyvärr att vi kan glömma att hon hålls fången nånstans. Polisen skulle aldrig gå ut med information om kommande sökinsats. Inte heller vänta en vecka. Tror det handlar om iakttagelser av hans bil. Tömning av mobilmaster.
Nja. De ska ha hundar med sig såg jag. Det behövs varken för masttömning eller biliakttagelser kan jag tycka. Sånt kan man göra vid skrivbordet. Nå, vi får se vad som händer.
Citera
2021-10-25, 21:38
Medlem
Citat:
Nja. De ska ha hundar med sig såg jag. Det behövs varken för masttömning eller biliakttagelser kan jag tycka. Sånt kan man göra vid skrivbordet. Nå, vi får se vad som händer.

Om dom har fått in vittnesuppgifter eller sett bilen på övervakningskameror att den silvriga bilen rört sig runt Havberg eller att masttömningen visar att hans mobil kopplats upp mot en mast i Sövde sent fredag kväll så är det förmodligen ett ganska stort område som är av intresse.
Senast redigerad av Heretic77 2021-10-25 kl. 21:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in