2021-10-16, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det här är ett debattforum, när det gäller aktuella brott och kriminalfall som det i Malmö så är det tillåtet att spekulera.

Jag håller dessutom inte fast mig vid någon hypotes överhuvudtaget, jag var endast försökt belysa att den försvunna kvinnan kan ha haft en psykisk problematik i botten redan från sin tid i Polen och att det möjligen kan vara förklaringen till hennes försvinnande?

Det är inte heller förbjudet att spekulera i om även hon kan ha behandlat sin partner dåligt, du verkar ju bara vara intresserad av att demonisera hennes make?

Dom där sk. indikationerna som du pratar om ger jag inte mycket för.

Men visst, du medger att det hittills framkommit lite information om paret i Malmö men det betyder inte att andra skribenter inte får komma med teorier om parets förhållande och de bråk och osämja som kantat det.

Jag är inte intresserad av att "demonisera" någon, utan beskriver bara den lilla information som framkommit. Och det är att kvinnan har upplevt sig vara utsatt för våld från mannen. Något annat har inte framkommit. Men det du gör är att "demonisera" kvinnan, helt utifrån dina egna lösa spekulationer.
Citera
2021-10-16, 10:31
Medlem
sybels avatar
Citat:
...
Det viktiga och intressanta här är att varken du eller jag eller någon annan i tråden har en aning om hur det aktuella parets relation sett ut men det är inte förbjudet att spekulera och komma med olika teorier.

1.Var finns Beata?
2. Hur har hon hamnat där?
Citera
2021-10-16, 11:24
Medlem
Citat:
Tack men jag svarar på vad jag vill och när jag vill.

Om vi begrundar resultatet av dessa två svenska studier så borde sannolikheten öka för att även den häktade maken i Malmö kan ha blivit utsatt för våld och kränkningar samtidigt som den försvunna kvinnan också kan ha blivit det.

Anmälningsbenägenheten hos män är dessutom lägre än hos kvinnor vid relationsbråk. Vad den försvunna kvinnan sagt till ett par vänner och bekanta är i nuläget ointressant. Folk vinklar ofta sin story till sin egen fördel, speciellt när det gäller partnerbråk.

Det viktiga och intressanta här är att varken du eller jag eller någon annan i tråden har en aning om hur det aktuella parets relation sett ut men det är inte förbjudet att spekulera och komma med olika teorier.

Tips
https://bra.se/statistik/statistik-u...elationer.html
Om du inte förstår…. Läs igen
Citera
2021-10-16, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Igår var du här och postade felaktig information, så din trovärdighet står inte högt i kurs. Har du någon källa?
Felaktig information??
Citera
2021-10-16, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Mycket bra synpunkt. Det vore väldigt konstigt tidpunkt att försvinna av egen vilja.

Jag tycket också det. Hon borde valt ett annat tillfälle i så fall.
Citera
2021-10-16, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Felaktig information??

Du påstod att polisen inte gått ut med vilka områdesexperter inom noa dom begärt hjälp ifrån. Det är gärningsmannagruppen.

Sen påstod du att att det är åklagaren för internationell och organiserad brottslighet som har hand om fallet. En googling på hennes namn visar att hon jobbar med, rån, mord och våldtäktsmål.

Hade du en källa för ditt påstående att hon träffat en yngre kille?
Citera
2021-10-16, 13:47
Avstängd
Nu borde väl det här snart uppgraderas till mordmisstanke?
Citera
2021-10-16, 13:49
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77

Hade du en källa för ditt påstående att hon träffat en yngre kille?

Ditt svar är riktat till en annan skribent men jag vill ändå tillfoga att den försvunna kvinnan har ju helt uppenbart haft P-piller bland sina ägodelar och hon har ju knappast haft sex med sin make som hon är osams med men om hon nu har träffat en yngre kille och har kul med honom så kan kanske det vara förklaringen till att hon rymt ifrån maken och barnen?

Vad tror du om den hypotesen?
Citera
2021-10-16, 13:56
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jag är inte intresserad av att "demonisera" någon, utan beskriver bara den lilla information som framkommit. Och det är att kvinnan har upplevt sig vara utsatt för våld från mannen. Något annat har inte framkommit. Men det du gör är att "demonisera" kvinnan, helt utifrån dina egna lösa spekulationer.

Jag har inte demoniserat någon.

Däremot finns det ju anledning att misstänka att både maken och den försvunna kvinnan har varit delaktiga i de bråk som uppstått. Delad skuldbörda alltså.

Men visst, du har rätt.
Det är väldigt lite information som framkommit men det betyder inte att det är fel att spekulera som man ofta gör i aktuella kriminalfall.

Jag gissar att både den häktade maken och den försvunna kvinnan betett sig dåligt mot varandra som gifta par ofta gör när en skilsmässa är på gång.
Citera
2021-10-16, 14:07
Medlem
Citat:
Ditt svar är riktat till en annan skribent men jag vill ändå tillfoga att den försvunna kvinnan har ju helt uppenbart haft P-piller bland sina ägodelar och hon har ju knappast haft sex med sin make som hon är osams med men om hon nu har träffat en yngre kille och har kul med honom så kan kanske det vara förklaringen till att hon rymt ifrån maken och barnen?

Vad tror du om den hypotesen?
Min kärring åt P-piller för att det var en rubbning i hormonerna hos henne som gynnade av det på något sätt. (Överkurs hur) . P-piller är inte bara ett preventivmedel med andra ord.
Citera
2021-10-16, 15:06
Medlem
Citat:
Jag har inte demoniserat någon.

Däremot finns det ju anledning att misstänka att både maken och den försvunna kvinnan har varit delaktiga i de bråk som uppstått. Delad skuldbörda alltså.

Men visst, du har rätt.
Det är väldigt lite information som framkommit men det betyder inte att det är fel att spekulera som man ofta gör i aktuella kriminalfall.

Jag gissar att både den häktade maken och den försvunna kvinnan betett sig dåligt mot varandra som gifta par ofta gör när en skilsmässa är på gång.

Av den lilla information vi har, så sägs det att kvinnan har upplevt sig vara kontrollerad och misshandlad av mannen i flera år innan ansökan om skilsmässa. Så återigen: om den lilla information vi har i ärendet stämmer, så ter det sig som att mannen faktiskt har misshandlat kvinnan och att kvinnan är ett offer för våld i nära relation. Att då som offer ansöka om skilsmässa kan vara mycket farligt, eftersom förövaren förlorar makt och kontroll över sitt offer och kan komma att vilja ta tillbaka denna makt och kontroll med alla möjliga medel. Tex. genom att mörda offret för relationsvåldet. Därtill var mannen den sista som såg kvinnan. Om denna lilla information vi har om detta par stämmer och utifrån hur det statistiskt ser ut vad gäller mord vid våld i nära relationer, så misstänker jag att han har dödat kvinnan. Tyvärr.

Men jag har svårt att tro att han skulle ha mördat henne planlagt, med hennes son i närheten, väntades i bilen. Det hade varit lite väl magstarkt och krävs en riktigt extremt empatilös och manipulativ person för att kunna göra så. Så kanske var hans plan att försöka prata med henne, försöka bedja om ett nytt försök. Med löften om bot och bättring. Men att hon ändå stod på sig om att det nu får vara slut, efter att i flera år upplevt sig vara misshandlad och kontrollerad av honom. Så det slår slint för mannen, när han inser att hans makt och kontroll över kvinnan är till ända. Och gör något överilat.

Jag hoppas att jag har fel och att hon kommer tillrätta vid liv.
Citera
2021-10-16, 15:48
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bratis
Min kärring åt P-piller för att det var en rubbning i hormonerna hos henne som gynnade av det på något sätt. (Överkurs hur) . P-piller är inte bara ett preventivmedel med andra ord.

Jag tror vi att tjänar på att diskutera den försvunna kvinnans användning av P-piller. Din tants problem känns rätt ovidkommande.

Det huvudsakliga syftet med P-piller är att förhindra ägglossning.

Om hon inte hade sex med sin make så kan det ha funnits en annan man, kanske tillbringar hon sin tid hos honom efter att ha flytt maken och barnen?

Vad finns det som motsäger denna hypotes?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in