2021-11-03, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Först och främst tror jag att ingen har rätt att kalla Lawnmoverman2011 för hora.

För det andra har alla rätt att dela den information som erhålls.

För det tredje sa jag inget dåligt om Beata. Jag pratade om vad hennes egen man hade sagt om henne.
Snälla nån, du har ju klart skrivit nedlåtande om henne, både som kvinna och som mamma.
Citera
2021-11-03, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Först och främst tror jag att ingen har rätt att kalla Lawnmoverman2011 för hora.

För det andra har alla rätt att dela den information som erhålls.

För det tredje sa jag inget dåligt om Beata. Jag pratade om vad hennes egen man hade sagt om henne.

För det första frågade jag frågade efter din åsikt om fallet, inte vad du tycker om vad andra skribenter skriver om varandra.

För det andra har din information ingen trovärdighet. Dom enda som köper dina lögner är redan troende, så du eldar för kråkorna.

För det tredje så ljuger du. Du har både glorifierat maken och smutskastat Beata.

Den här tråden har fyllts tillräckligt av skräp, och tagit upp tid och engagemang från folk som hade kunnat föra fallet framåt.
Citera
2021-11-03, 20:08
Medlem
https://nyheter24.se/nyheter/inrikes...orsvunna-beata

Vet inte om denna är länkad förut men här kan man läsa om man vill
Citera
2021-11-03, 20:12
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaduvente
https://nyheter24.se/nyheter/inrikes...orsvunna-beata

Vet inte om denna är länkad förut men här kan man läsa om man vill

Det är som många av oss tror:

"– Vi har ingen misstanke om att hon är utomlands och ingenting gör att vi tror att hon håller sig borta frivilligt. Vi misstänker att mannen varit inblandad i hennes försvinnande, säger Norling."
Citera
2021-11-03, 20:17
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Vilken typ av pappa är hennes båda ex?
Är det inte alla föräldrars ansvar att skydda sina barn?
Att hon ville ge sina barn ett bättre liv i Sverige är väl gott, att ex maken i polen är kriminell är en trådsanning men i a f är det väl inte konstigt om hon ville ordna ett annat liv i Sverige för barnen.
Inte ett dugg konstigt om man bortser från att hon glömde dom.
Senast redigerad av Taggad 2021-11-03 kl. 20:31.
Citera
2021-11-03, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
För det första frågade jag frågade efter din åsikt om fallet, inte vad du tycker om vad andra skribenter skriver om varandra.

För det andra har din information ingen trovärdighet. Dom enda som köper dina lögner är redan troende, så du eldar för kråkorna.

För det tredje så ljuger du. Du har både glorifierat maken och smutskastat Beata.

Den här tråden har fyllts tillräckligt av skräp, och tagit upp tid och engagemang från folk som hade kunnat föra fallet framåt.
Det enda hen försöker säga är att det finns en särbehandling när det gäller brottsutredningar mellan kvinnor och män.
Vilket är iofs sant.
Om det uppstår konflikter i samband med skilsmässa och mannen gör nåt dumt exempelvis åker till exet och ger henne en örfil framför barnet och polisen kommer då sitter säkringen mannen i häktet.
Om kvinnan gör samma sak och mannen anmäler henne för hemfridsbrott, misshandel och barnfridsbrott då läggs säkerligen anmälan ner i brist av bevisning, framförallt att det saknas vittne.
Särbehandlingen är välkänd och inte många lägger märke till när det gäller mindre brott.
När det kommer till allvarligare brott som mord och människorov då måste man akta sig väldigt noga så att såna särbehandlingar inte tillämpas.
Det enda sättet att göra det är att se på händelseförloppet på ett neutralt sätt.
Bedömningen ska vara utom rimligt tvivel.
Gissningar, spekulationer och önsketänkande har ingen plats här.
Citera
2021-11-03, 20:29
Medlem
Sockerhalss avatar
Om merparten av er som skriver i tråden är representativa för Sveriges medborgare så blir jag rädd. Så enfaldigt naiva ni är. Inte konstigt att regering och kriminella lyckas grundlura er. Hur dum får man vara, på en skala? Självklart har Beata stuckit självmant. Jisses... Godtroget gäng i tråden. Jag skäms för er tamej fan.
Citera
2021-11-03, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Det är som många av oss tror:

"– Vi har ingen misstanke om att hon är utomlands och ingenting gör att vi tror att hon håller sig borta frivilligt. Vi misstänker att mannen varit inblandad i hennes försvinnande, säger Norling."

Precis. Polisen utesluter att hon försvunnit av egen vilja. Klickar man vidare där i andra artiklar verkar det som att bilen varit på vift. Att de inte hittat den i allra första skedet. Jag uppfattar det som att någon lånat den alternativt att C inte avslöjat var den var i början.
Citera
2021-11-03, 20:45
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Precis. Polisen utesluter att hon försvunnit av egen vilja. Klickar man vidare där i andra artiklar verkar det som att bilen varit på vift. Att de inte hittat den i allra första skedet. Jag uppfattar det som att någon lånat den alternativt att C inte avslöjat var den var i början.

Yes. Kommer ihåg att jag läste att han vägrade säga var fanns bilen när han blev anhållen.
Citera
2021-11-03, 20:46
Medlem
Citat:
Jag måste bara säga att med dagens teknik är det väldigt svårt att mörda en människa och lyckas gömma kroppen utan att lämna några spår efter sig.
Om det fanns tekniska bevisningar då skulle brottsrubriceringen ändrats.
Så har det inte varit då handlar det inte om mord. Om MGM gömmer henne nånstans då kan det knappast hålla så här länge.
Ni behöver börja tänka på tredje alternativ.
Citera
Medlem
Citat:

Jag uppfattade också det som att bilen var på vift inledningsvis.
Försökt leta upp hur många timmar som förflutit mellan försvinnandet och häktning men hittar inte rätt uppgifter för tillfället.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Det enda hen försöker säga är att det finns en särbehandling när det gäller brottsutredningar mellan kvinnor och män.
Vilket är iofs sant.
Om det uppstår konflikter i samband med skilsmässa och mannen gör nåt dumt exempelvis åker till exet och ger henne en örfil framför barnet och polisen kommer då sitter säkringen mannen i häktet.
Om kvinnan gör samma sak och mannen anmäler henne för hemfridsbrott, misshandel och barnfridsbrott då läggs säkerligen anmälan ner i brist av bevisning, framförallt att det saknas vittne.
Särbehandlingen är välkänd och inte många lägger märke till när det gäller mindre brott.
När det kommer till allvarligare brott som mord och människorov då måste man akta sig väldigt noga så att såna särbehandlingar inte tillämpas.
Det enda sättet att göra det är att se på händelseförloppet på ett neutralt sätt.
Bedömningen ska vara utom rimligt tvivel.
Gissningar, spekulationer och önsketänkande har ingen plats här.

Det enda personen försöker säga är att Beata är en egoistisk häxa som inte köpte godis till sitt yngsta barn och att mgm borde få priset som årets pappa. Det är så uppenbart uppdiktat att det blir larvigt.

På vilket sätt skulle mgm kunnat särbehandlats negativt i detta fall menar du? Tror du han är häktad enbart för att han är man och offret kvinna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in