Flashback bygger pepparkakshus!
2021-11-21, 01:39
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Det där med pengarna är antagligen enbart en trådsanning. Cezary har inte tackat nej till svarta pengar förr. Sedan kanske de hade ett gemensamt konto.

Kan flika in, här, om nämnda bilder på en "blodig" skadad Cezary att han förr sett både blåslagen och annat ut efter suparkvällar med sina råbarkade baltiska kumpaner.

Du menar kanske att Cezary på nåt sätt förtjänade att bli slagen?

En fråga, varför tror du att skribenten Barby ljuger när han postat intressant information om en bild på skador på maken?

Det kan väl lika gärna vara du som far med trådosanning?
Citera
2021-11-21, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ribba-in
Nej jag undrade om du hade någon fakta till det. Allt över 1 dag betyder att han hunnit tänka över situation och inte agerat i affekt.
Om möte sedan sker och hon blir dödad så är det en tanke han har haft....
Nej, jag har varit rätt noga med att inte påstå något alls tycker jag. Har endast föreslagit olika möjligheter som jag anser rimliga.

Jag tror dock att det kan vara mer än en dag han kan ha funnit sig i ett ilsket tillstånd och hämnas. Inte sannolikt, men jag tror det är möjligt. Vissa människor är inte kloka, men inte heller så illa så de hamnar i psyket istället för fängelset. Dvs. Att de vet vad de gjort men de tyckte det va värt det och rätt i stunden.
Senast redigerad av HaxxBlaster 2021-11-21 kl. 01:46.
Citera
2021-11-21, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Nej man dödar inte någon för att den personen försöker blåsa en men man blåser inte heller sitt egna barns pappa. I slutändan blir ju barnet lidande?

Jag vet inte om skribenten Barby talar sanning om sin postade information om den häktade maken det lär nog framgå av kommande FUP?

(FB) Malmö 2021-09-25: Misstänkt människorov, Beata Ratzman hittad avliden 2021-11-20

Nä, där har du lite fel...
En kvinna blåser sin man även om de har barn tillsammans.
Det var ju det jag försökte tala om tidigare... Kanske inte polletten trillade ner?
Kvinnor kan vara ganska grymma men har man "rätten" på sin sida så får de lägga sig ner och slicka sina sår efter att rätten sagt sitt...
Citera
2021-11-21, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du menar kanske att Cezary på nåt sätt förtjänade att bli slagen?

En fråga, varför tror du att skribenten Barby ljuger när han postat intressant information om en bild på skador på maken?

Det kan väl lika gärna vara du som far med trådosanning?

Har jag ens uttalat mig om skador på någon person?
Finns det något inlägg där jag säger att någon ljuger?

Lägg dig ner och sov! Sista puffen fick dig att gå bananas...
Citera
2021-11-21, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaxxBlaster
Nej, jag har varit rätt noga med att inte påstå något alls tycker jag. Har endast föreslagit olika möjligheter som jag anser rimliga.

Jag tror dock att det kan vara mer än en dag han kan ha funnit sig i ett ilsket tillstånd och hämnas. Inte sannolikt, men jag tror det är möjligt. Vissa människor är inte kloka, men inte heller så illa så de hamnar i psyket istället för fängelset. Dvs. Att de vet vad de gjort men de tyckte det va värt det och rätt i stunden.

Ok. tack, ja jag vet inte... har det gått nån dag så blir det svårare att försvara som sinnesförvirring just vid händelse...
Tydligen kan vissa gå hur långt som helst för kärlek, detta var dock inte lösningen...
Citera
2021-11-21, 01:51
Medlem
MadZero99s avatar
Även om det skulle vara så att hon varigt en riktig satmara (vilken jag starkt tvivlar på) så är det inget som gör att människor mördar. Det som gör att människor mördar är deras egna problem, det ska inte spela någon roll hur provocerad du än är- en vanlig människa mördar inte.

Så man kan ta teorier hit och dit om motiv men det är viktigt att komma ihåg att det faktiskt inte går att lägga skulden på Beata här, för det är ändå han som gjort valet att begå brottet.
Citera
2021-11-21, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ribba-in
Ok. tack, ja jag vet inte... har det gått nån dag så blir det svårare att försvara som sinnesförvirring just vid händelse...
Tydligen kan vissa gå hur långt som helst för kärlek, detta var dock inte lösningen...

Ja du har rätt i att det blir svårare att försvara desto längre tid det går om det gäller en tillfällig psykos eller liknande. Men jag är rätt övertygad om att han kommer åka i finkan för detta. Alla bevis måste inte alltid va där, det kan räcka med att de tycker att den ända möjligheten är att han är gärningsmannen. Vet inte om det gäller mord men så kan de rationalisera i andra fall.

Ett tips är att inte snacka med Lawnmoverman, han kommer bara göra dig irriterad för han tänker inte utifrån vad som är sannolikt utan han rationaliserar utifrån sin agenda. Har försökt snacka med honom tidigare men det är som att snacka med en döv som dessutom kan prata
Citera
2021-11-21, 02:00
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Ljusskygga anledningar ja, som att man har drogat sitt barn och själv är hög som ett hus och därför inte vill ta sitt barn till sjukvård. Vilka ljusskygga anledningar tror du Cerzary kan ha haft?

Jag vill gärna läsa FUP först, sen går det att dra vissa slutsatser men om man får spekulera lite så kan han givetvis ha drabbats av panik efter att ett hetsigt gräl och bråk som gått alldeles för långt.
Citera
2021-11-21, 02:01
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Det spelar ingen roll om den MGM fick panik eller inte. Det räcker gott och väl med likgiltighetsuppsåt för att dömas till mord.

Eller dråp alternativt vållande till annans död? Vi vet ju inte ens vad dödsorsaken är?
Citera
2021-11-21, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadZero99
Även om det skulle vara så att hon varigt en riktig satmara (vilken jag starkt tvivlar på) så är det inget som gör att människor mördar. Det som gör att människor mördar är deras egna problem, det ska inte spela någon roll hur provocerad du än är- en vanlig människa mördar inte.

Så man kan ta teorier hit och dit om motiv men det är viktigt att komma ihåg att det faktiskt inte går att lägga skulden på Beata här, för det är ändå han som gjort valet att begå brottet.

Ja, man får var en hemsk människa, partner sambo, fru, man osv... Om ngt brottsligt skett så finns det stöd i försäkringar. Mår man dåligt finns det skydd och förhoppningsvis vänner.

Personen är nog inte "sjuk" han kunde inte hantera sin svartsjuka och insikten att barnen kanske hamnade hos modern... De lär ha varit i kontakt med SOC gissar jag.
Citera
2021-11-21, 02:04
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadZero99

Exakt!

Det gamla klassiska: Om inte JAG får dig så ska ingen annan få dig!

Vaddå FÅ! Hallå, eller.. Man ÄGER ingen!!! Ingen äger mig!
Citera
2021-11-21, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaxxBlaster
Ja du har rätt i att det blir svårare att försvara desto längre tid det går om det gäller en tillfällig psykos eller liknande. Men jag är rätt övertygad om att han kommer åka i finkan för detta. Alla bevis måste inte alltid va där, det kan räcka med att de tycker att den ända möjligheten är att han är gärningsmannen. Vet inte om det gäller mord men så kan de rationalisera i andra fall.

Ett tips är att inte snacka med Lawnmoverman, han kommer bara göra dig irriterad för han tänker inte utifrån vad som är sannolikt utan han rationaliserar utifrån sin agenda. Har försökt snacka med honom tidigare men det är som att snacka med en döv som dessutom kan prata

Jag hanterar alla lika....
Vi får se... om han blir skyldig och dömd till vård så är det fel enligt mig. I Sverige får dömda vård via kriminalvården. Psyk är ett sommarläger....

Minns min gamle far som stod vid ett klubbhus för lång golf. (eller vad ni kallar det :-) inte bangolf)
Då joggar två personer förbi och han hör "ska vi döda den jäveln".. nån sekund senare kommer två vårdare joggandes.... Vilken kul joggingrunda det vart...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in