2021-11-03, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Öresundsbron har väl dessutom vägtullar? Han lär inte använt sig egen bil iså fall.

Jag tänker om det finns platser längs sundet där han skulle kunna åka ut i båt (kanske långsökt) och använda havet som gömma.
Citera
2021-11-03, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
8 timmar enligt den tidslinje jag återpostade ovan som en annan användare gjort.

Eftersom polisen fokuserat så mycket på vart hans bil befunnit sig, antar jag att dom tror att hon färdats i den, levande eller död timmarna efter promenaden. Det mest logiska vore då att leta efter lämpliga dumpningsplatser med max 2 timmars körväg enkelväg.

Om gärningsmannagruppens slutsats är att det är planerat kan kroppen vara mycket svår att hitta. En egenföretagare inom bygg har säkert möjlighet att gömma en kropp på mycket svårhittade ställen.
Citera
2021-11-03, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Ser du skriver Östersund i ett annat inlägg men det måste ju vara en felskrivning. Leker man lite med ruttberäknande kartfunktioner så verkar ju nästan allt söder om Vättern vara möjligt om MGM hade 8 timmar på sig och beroende på om Ystad var "på vägen" eller en vilseledande manöver.

Förhoppningsvis har väl polisen kunnat läsa ut vilka master en eventuell mobil kopplat upp sig mot. Finns det något annat i historien som kan begränsa MGMs möjliga rörlighet, något som kortar intervallet?

Fanns det medhjälpare, eller om det nu inte så skulle vara MGM som sitter i förvar, så faller ju alla teorier om distans.

Ja, sorry, jag menar Öresund förstås. Oj, väldigt stort område.

Man får hoppas på att han hade telefonen med sig.

Tänker du att det skulle kunna finnas med någon medhjälpare? Eller att det är någon annan som kan ha med försvinnandet att göra?
Citera
2021-11-03, 21:59
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Om gärningsmannagruppens slutsats är att det är planerat kan kroppen vara mycket svår att hitta. En egenföretagare inom bygg har säkert möjlighet att gömma en kropp på mycket svårhittade ställen.

Hoppas/förutsätter att dom kontrollerar hans senaste arbetsplatser.
Citera
2021-11-03, 22:03
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Tänker du att det skulle kunna finnas med någon medhjälpare? Eller att det är någon annan som kan ha med försvinnandet att göra?

Det är ju dumt att utesluta. Har svårt att se själv hur någon skulle ställa upp som medhjälpare men med tanke på vilken hejarklack C fått i tråden blir man ju både fundersam och mörkrädd. Har ännu svårare att se att hon skulle ha stuckit från golfbanan till någon eventuell älskare och denne skulle ha mördat henne.
Citera
2021-11-03, 22:05
Medlem
En variant…
Dom stannar vid golfbanan och gräl uppstår.
Han lämnar henne där i affekt.
Hennes väska med mobil ligger kvar i hans bil.
Han lämnar sonen, åker tillbaka mot golfbanan, tänker kanske bara lämna tillbaka hennes väska. Hon är strandad utan mobil men kan ju ha börjat gå mot stan. Han hittar henne längs vägen. Det brinner till och han slår ihjäl henne.
In i bilen, dumpar henne på lämplig plats. Ser att han måste tanka och närmaste mack är Ystad. Väl där upptäcker han väskan och dumpar även den.
Åker mot Malmö, parkerar bilen något gömd en bit från bostaden tänker återvända och städa bilen senare men hinner inte innan polisen dyker upp.
Citera
2021-11-03, 22:13
Medlem
Citat:
Jag tänker om det finns platser längs sundet där han skulle kunna åka ut i båt (kanske långsökt) och använda havet som gömma.

Inte omöjligt. Det bör iaf vara ett alternativ polisen tittat på. Tyvärr verkar hunden Ben som hjälpte till i sökandet efter Kim Wall vara ur tjänst.
Citera
2021-11-03, 22:14
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
En variant…
Han lämnar sonen, åker tillbaka mot golfbanan, tänker kanske bara lämna tillbaka hennes väska. Hon är strandad utan mobil men kan ju ha börjat gå mot stan. Han hittar henne längs vägen. Det brinner till och han slår ihjäl henne.
In i bilen, dumpar henne på lämplig plats. Ser att han måste tanka och närmaste mack är Ystad. Väl där upptäcker han väskan och dumpar även den.
Åker mot Malmö, parkerar bilen något gömd en bit från bostaden tänker återvända och städa bilen senare men hinner inte innan polisen dyker upp.

Jag tänkte också på sånt. Han upptäcker väskan och tänker att hon har varken mobil eller bankkort för att komma hem så han åker tillbaks.
Det är möjlig scenario.
Till Ystad åker han för att dumpa väskan så alla tror att hon stack till Polen. Telefonen blev stängd i Oxie.
Senast redigerad av ursalund 2021-11-03 kl. 22:17.
Citera
2021-11-03, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Jag tänkte också på sånt. Han upptäcker väskan och tänker att hon har varken mobil eller bankkort för att komma hem så han åker tillbaks.
Det är möjlig scenario.
Ja precis. Har hon börjat gå och han har plockat upp henne längst vägen är ju den ev mordplatsen inte golfbanan därav inga spår och sonen har han ju redan lämnat.
Citera
2021-11-03, 22:19
Medlem
sybels avatar
Citat:
Vart hinner man åka kring Malmö och Ystad och sedan till den plats där polisen fann honom under 8 timmar? Har du koll på de omgivningarna?
Det var någon tidigare i tråden som räknade på körtid och handlingstid och kom fram till att den senare kunde vara ca 1-2 timmar (tror jag det var). Då förutsattes att väskan slängts av samma person som hanterat försvinnandet.
Citera
2021-11-03, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
En variant…

En polsk tidning uppgav att dom hittade hennes mobil i en damm i Oxie samt ett blodigt klädesplagg. Stämmer detta har nånting hänt där.

Var det oplanerat kan jag tänka mig att man slänger telefonen i ren panik för att man tror att den kan spåras.
Citera
2021-11-03, 22:26
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
En polsk tidning uppgav att dom hittade hennes mobil i en damm i Oxie samt ett blodigt klädesplagg. Stämmer detta har nånting hänt där.

Var det oplanerat kan jag tänka mig att man slänger telefonen i ren panik för att man tror att den kan spåras.

Sånt snack var det på FB på början i polska grupper. Inget att bry sig tror jag.
Infon från Ystads Allehanda är trovärdig då en förälder lämnade ifrån sig information. Den som kollade upp innehåll i väskan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in