Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-11-01, 08:25
  #709
Medlem
fearreapers avatar
Det här avsnittet var mer pinsamt... & Oerhört tråkigt. Log inte en enda gång, Martin är ett klantarsledeluxé, Katjas mamma börjar bli senil, Nja det var bra i början av serien nu känns detta bara mer & mer trångt/vrångt & krystat. -1 utav 5 för mig. Ska nog vänta lite tills alla avsnitt är tillgängliga för att ge det en till chans. Kanske.
Citera
2021-11-01, 08:35
  #710
Medlem
fearreapers avatar
Samt att fan vad dryg skolan & alla andra är att det blir så här, Så här går det inte till alls. Herregud Alex familj/alex i sig är så oerhört jävla dryg. & Rektorn vill bara smälla till alla. Fy fan.
Citera
2021-11-01, 15:14
  #711
Medlem
frantiks avatar
Tror jag inte skrattat en enda gång till serien. Däremot har jag kollat på den.
Helt okej. Ångestframkallande och världens bästa preventivmedel.
Förstår verkligen inte folk som vill skaffa familj. Ser hemskt ut.
Citera
2021-11-01, 16:55
  #712
Medlem
Eckiumbums avatar
Skulle tro att kvinnorna som skrivit serien lekte mycket med dockor som barn, men att bygga upp trovärdiga karaktärer och berättelser med humor och värme är inte deras grej.
Citera
2021-11-01, 18:03
  #713
Medlem
Satan va Nour e kass som skådis. Vilket hon då inte är.
Citera
2021-11-01, 18:29
  #714
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Både Lisa och Patrik är ju tamejfan helt oresonliga. Man vill bara skaka vett i skallen på båda två när de grälar utan att kunna se saker och ting nyanserat, från fler än sina egna snäva perspektiv.
Citera
2021-11-01, 20:52
  #715
Medlem
Vad har hänt. Blir deprimerad av att se allt elände. Var det inte lite roligare och lättsamma förr. Sen tycker jag inte William ska va med så mycket som i senaste avsnittet.
Citera
2021-11-01, 20:53
  #716
Medlem
DerStiefelknechts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Del 1 hade inte ett enda skratt för mig. Ingenting var särskilt roligt, man har tappat bort humorn och istället finns bara bitterhet, elakhet, ondska, dumhet kvar. I första säsongen används elakhet för humor, och det är ju askul, men denna balans är helt borta. Otroligt roliga och bärande killarna Eddie Ville har växt upp till tonåringar och man förstår att de inte är skådisar, de bara triggades av en bra regissör att vara supercharmiga i tidigare säsonger. Mede och Lill-Babs bort och de saknas, men även alla andra saknar den varma fluffiga mänskliga känslan och kemin mellan varann och istället står alla bara stelt och säger tråkiga repliker. Tidigare kände jag igen mig från mitt eget liv, men nu finns ingen koppling till verkligheten längre. Vem målar en lägenhet röd. Världens vänligaste människa blir elak monster-lärare i skolan, hur kan man ens komma på något så dåligt. De som skrivit manus känner inte ens till sina egna karaktärer. Inga barn lägger f.ö. upp något på youtube, bara ett tips.

I 30 sekunder fanns den gamla känslan kvar, i slutscenen i sängen mellan de två huvudrollerna fanns lite mänsklig värme. Det hade alltså gått att få fart på serien med bra manus och bra regissör.

Hela S04E01 var för övrigt gjord av kvinnor: producent, regissör, manus, huvudförfattare. I helvetet står kvinnorna för humorn.

Känns logiskt att Mede som är smart hoppade av. Det går inte att se det här.
Haha, det enda jag själv inte retade mig på var att väggen blev röd. Äntligen nåt annat än vitbeigeljusgrå svennebananinredningssmak, tänkte jag för ett ögonblick. Men givetvis blev väggfan vit i alla fall. De ”rättade till” misstaget så allt blev normalt igen. Hatar normalt och när normala människor ska skriva serier där de skildrar psykisk ohälsa, utbrändhet, funktionshinder o.s.v. på sitt normala vis då det inte blir trovärdigt för fem öre. Håller med om att första avsnittet saknade själ i nån mening. Det hela blev bara så slätstruket och tillrättalagt, allt ifrån blick- och minspel till repliker och annat. Men mest av allt stör jag mig på Lisa-Vera eller vad tusan hon heter, och där får jag nästan lov att återkommande med en längre utläggning. Lätt att förtränga de olika turerna nu när lite tid hunnit passera sedan tidigare säsonger.
__________________
Senast redigerad av DerStiefelknecht 2021-11-01 kl. 20:56.
Citera
2021-11-01, 20:55
  #717
Medlem
DerStiefelknechts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Både Lisa och Patrik är ju tamejfan helt oresonliga. Man vill bara skaka vett i skallen på båda två när de grälar utan att kunna se saker och ting nyanserat, från fler än sina egna snäva perspektiv.
Handlar inte egentligen hela deras uppenbarelse om missförstånd, situationer där de båda med flit undanhåller saker för varandra och sedan ber om förlåtelse?! Gång efter annan. Undrar hur många gånger de uttalat detta ordet ”förlåt” nu sedan seriens början. Jisses.
__________________
Senast redigerad av DerStiefelknecht 2021-11-01 kl. 20:58.
Citera
2021-11-01, 20:57
  #718
Medlem
DerStiefelknechts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Bonusfamiljen har blivit en megafon för vad som är korrekt och inte korrekt. Flesta repliker är riktade mot tv-tittaren.
Håller med. Är det något särskilt du åsyftar? Kan nämligen inte komma på något själv så här på rak arm men det genomsyrar faktiskt hela känslan man får som tittare.
Citera
2021-11-01, 21:50
  #719
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DerStiefelknecht
Handlar inte egentligen hela deras uppenbarelse om missförstånd, situationer där de båda med flit undanhåller saker för varandra och sedan ber om förlåtelse?! Gång efter annan. Undrar hur många gånger de uttalat detta ordet ”förlåt” nu sedan seriens början. Jisses.
Jo. De trampar på samma ställe men lär sig aldrig av sina misstag. Börjar bli rejält tjatigt.
Citera
2021-11-01, 23:55
  #720
Medlem
GeleZachas avatar
Dagens avsnitt var ändå bättre än det förra. Man fick tillbaka lite av den gamla Bonusfamiljen-känslan Funkar dock inte med nya Katja, det går inte ens att låtsats att det är Petra Mede tyvärr (inget ont om nya skådisen utan bara ett irriterat konstaterande).

Bonusfamiljen var ju dock på topp när Martin Luuk, skolkuratorn, var med
Jävligt synd att han togs ut
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback