2021-11-22, 18:10
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Dagens avsnitt är bra, men jag undrar om inte detta är ett misstag i manusförfattandet:

Senast redigerad av BaronVonHelsing 2021-11-22 kl. 18:58.
Citera
2021-11-22, 21:18
Medlem
moonclimbers avatar
Asså den här Patrik och Elin grejen, är inte Lisa lite väl tolerant när Patrik drar iväg en hel dag och hänger på Skansen tillsammans med en snygg singelkvinna, må vara att ungarna är med.
Jag hade definitivt inte uppskattat liknande upplägg om min fru plötsligt blev bästis med någon singelpappa hon plockat upp i parken.
Har folk inga gränser längre?
Med det sagt så hoppas jag såklart att Patrik skärper till sig och sätter på henne ordentligt, hon har ju uppenbarligen inte fått nåt på länge.
Citera
2021-11-22, 21:19
Medlem
moonclimbers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Dagens avsnitt är bra, men jag undrar om inte detta är ett misstag i manusförfattandet:

Nej precis, det var ju Henrik som började bitcha och prata om att han skulle ställa in resan, Patrik var ju tydlig med att han inte tyckte det var aktuellt.
Citera
2021-11-22, 22:13
Medlem
Citat:

Undertonen i Patriks samtal var att Henrik skulle ställa in resan. Så känslomässigt så var det vad Patrik sa. Han känner ju dessutom Henrik och vet att han är en mes.
Citera
2021-11-22, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
William och Henrik (bonusfarsan) är ju mer byggda för varandra och deras Londonresa lär ju ge effekt för att bygga en relation. Henrik är en mycket bra pappaförebild, faktiskt en pappa som många vill ha förutsatt man är teoretiskt lagd.

Henrik är så snäll att han inte känns äkta. Finns det så snälla människor som inte spelar? Jag tvivlar på det.

I verkligheten ser jag alltid upp med den typen av individer. Man har ingen aning var man har dem.
Citera
2021-11-22, 22:51
Medlem
Schnyggves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moonclimber
Asså den här Patrik och Elin grejen, är inte Lisa lite väl tolerant när Patrik drar iväg en hel dag och hänger på Skansen tillsammans med en snygg singelkvinna, må vara att ungarna är med.
Jag hade definitivt inte uppskattat liknande upplägg om min fru plötsligt blev bästis med någon singelpappa hon plockat upp i parken.
Har folk inga gränser längre?
Med det sagt så hoppas jag såklart att Patrik skärper till sig och sätter på henne ordentligt, hon har ju uppenbarligen inte fått nåt på länge.

Haha hon är ju gränslös åt alla håll och kanter....go Elin säger jag!
Citera
2021-11-22, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Henrik är så snäll att han inte känns äkta. Finns det så snälla människor som inte spelar? Jag tvivlar på det.

I verkligheten ser jag alltid upp med den typen av individer. Man har ingen aning var man har dem.

Jag har stött på sådana som Henrik i verkligheten, det är oftast sådana personer som ibland "glömmer att höra av sig" eller "det är fel på min telefon" då man försöker ringa dem, så det kan vara väldigt falska också dessvärre.
Citera
2021-11-22, 23:39
Medlem
Hur blev Henrik helt plötsligt så självsäker, bestämd och drivande? Han var ju den som sopade upp efter de andra och nöjde sig med smulorna han eventuellt fick.
Citera
2021-11-23, 00:10
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Hur blev Henrik helt plötsligt så självsäker, bestämd och drivande? Han var ju den som sopade upp efter de andra och nöjde sig med smulorna han eventuellt fick.
Hans karaktär utvecklades förvisso åt det mer respektabla hållet när han gick igenom allt kärlekstrassel med Katja och Camilla, men jag tycker fortfarande inte att han är så pass självsäker som du påstår. Han var ju nära att ställa in resan för att han tog åt sig så mycket när Patrik sa ifrån gällande hans undermåliga kommunikation. Sen visst, han ändrade sig i sista minuten, men han gjorde något liknande i en tidigare säsong när han skulle rädda Wille från en tråkig övernattning.

Han är helt enkelt mer bekväm i sig själv nu när han landat kärleksmässigt. Det märks att det är just rollen som familjefader han alltid drömt om. Sen är han inte alltid trygg, men oftast, och han var väl en förhållandevis trygg punkt redan från början av serien.
Citera
2021-11-23, 00:15
Medlem
Får känslan av att nåt kommer hända under resan. Kanske en flygolycka eller bilolycka på väg till flygplatsen? Det ligger som gjort för det.
Citera
2021-11-23, 00:31
Medlem
Citat:
Hans karaktär utvecklades förvisso åt det mer respektabla hållet när han gick igenom allt kärlekstrassel med Katja och Camilla, men jag tycker fortfarande inte att han är så pass självsäker som du påstår. Han var ju nära att ställa in resan för att han tog åt sig så mycket när Patrik sa ifrån gällande hans undermåliga kommunikation. Sen visst, han ändrade sig i sista minuten, men han gjorde något liknande i en tidigare säsong när han skulle rädda Wille från en tråkig övernattning.

Han är helt enkelt mer bekväm i sig själv nu när han landat kärleksmässigt. Det märks att det är just rollen som familjefader han alltid drömt om. Sen är han inte alltid trygg, men oftast, och han var väl en förhållandevis trygg punkt redan från början av serien.
Trygg punkt ja, men inte drivande tidigare. Mer osäker och som nöjde sig med vad han fick. Han var den som alla grät ut hos efter att andra varit stygga mot dem. Den som kom in och ordnade upp saker och sen blev lämnad igen. Reserven helt enkelt.

När han fäst sig vid barnet så lämnade kvinnan honom. Sen kom de igen när han kunde fått en egen familj. Var lite i otakt med livet. Nu tyckte jag att han var väldigt bestämd plötsligt mot Patrik, men visst sen svängde han och blev osäker. Ja, att han vill vara pappa är helt klart!
Citera
2021-11-23, 00:48
Medlem
Blir påmind om ens åldrande när Inger ”Pippi” Nilsson börjat bli väldigt gammal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in