Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-28, 11:35
  #1
Medlem
Fridfullts avatar
På måndag är det premiär för den nya dramakomediserien Bonusfamiljen på SVT1.
Bakom serien står bland andra Felix Herngren och första säsongen består av tio avsnitt.
En trailer finns att beskåda på SVT Play.

Aftonbladet ger serien ett riktigt gott omdöme och enligt recensenten tror SVT så mycket på serien att de redan i höstas började spela in säsong två, trots att den första ju ej haft premiär än.

Personligen har jag höga förväntningar på serien, dels eftersom konceptet känns roligt i sig men framförallt för att de lyckats knyta till sig flera skådespelare som jag tycker är roliga:
  • Erik Johansson (Storebrorsan i Eva och Adam)
  • Rikard Ulvshammar (Inte OK)
  • Alfred Svensson (Nordic Hillbillies)
  • Johan Ulvesson (c/o Segemyhr)

Premiär på måndag (30/1) klockan 21:00 i SVT1 och SVT Play.
__________________
Senast redigerad av Fridfullt 2017-01-28 kl. 11:47.
Citera
2017-01-30, 22:16
  #2
Medlem
Nå? Nån som sett? Sevärt?
__________________
Senast redigerad av ArnoOlsson 2017-01-30 kl. 22:19.
Citera
2017-01-30, 22:52
  #3
Medlem
Ronilles avatar
Jag tycker definitivt den var sevärt och jag tror den kommer att ta sig, En välgjord produktion från FLX.

Bra mix av skådisar det enda jag stör mig på är Lill-Babs.
Citera
2017-01-31, 01:21
  #4
Avstängd
BossNiggers avatar
Var Lill-Babs och mamman ett par eller bara vänninor??? Tycker den var lovande, "Finska rycket" var en ny benämning för mig.
Citera
2017-01-31, 03:01
  #5
Medlem
Hunden007s avatar
missade första 10 men tyckte serien var värd skall följas i fortsättningen.
Citera
2017-01-31, 05:33
  #6
Medlem
Ronilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BossNigger
Var Lill-Babs och mamman ett par eller bara vänninor??? Tycker den var lovande, "Finska rycket" var en ny benämning för mig.
De ska vara lesbiska!
Citera
2017-01-31, 16:26
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArnoOlsson
Nå? Nån som sett? Sevärt?

Tycker visst den var sevärd. Petra Medes dräpande repliker var obetalbara. Kan dock inte förstå Lill-Babs roll, hon spelar urdåligt och man förstår inte riktigt hur hon hör till familjen.......... Marianne Mörck däremot är strålande som vanligt
Citera
2017-01-31, 17:17
  #8
Medlem
epost72s avatar
Lill-Babs roll är garanterat att skapa debatt kring hennes insats, inte fan är hon med pga sina strålande skådespelartalanger iaf, det är ett som är helt säkert utan mer att få uppmärksamhet kring seriestarten.
Såg även att det redan är planerat för en säsong två.
Vidare verkar TS ha blandat ihop Rikard Ulvshammar med Fredrik Hallgren
Citera
2017-02-01, 17:36
  #9
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ronille
De ska vara lesbiska!
Undrar hur det känns för Lill-Babs att spela lesbisk. Detär väl inte riktigt hennes stil.
Citera
2017-02-01, 18:12
  #10
Medlem
Seriöst? Det var ju så segt som sirap det här...

Visst lyckas Felix Herngren bra med det han ville åstadkomma, att upplysa folk hur bonusfamiljer idag kan se ut. Men det är också det som gör att det blir fruktansvärt humorlöst och långsamt i 90% av tiden.
De 10% av humor som blir kvar håller inte upp helheten...
Citera
2017-02-10, 15:08
  #11
Medlem
halvljuss avatar
Fail av produktionen att ena ungen fick Killer Instinct till Xbox One när han bad om det till PS4 .

Det verkar inte ens finnas till PS4.
Citera
2017-02-11, 01:01
  #12
Medlem
epost72s avatar
Första avsnittet hyfsad kvalitet, andra avsnittet bottennapp inte helt oväntat...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback