Citat:
Padel är näst största sporten i Spanien, väldigt stort i Sydamerika, framförallt Argentina och förmodligen den snabbaste växande sporten just nu.
Den börjar växa rejält i Danmark, Norge, Holland och Östeuropa med. Kommer växa rejält i England med nu kommande år.
Sen kan jag tycka att vissa tar det till en alldeles för nördig nivå. Det är en rolig och social sport och bra träning. Många padelspelare som annars bara hade suttit i soffan men som nu rör på sig istället och det är ju positivt.
Citat:
Hur är det tacky och töntigt? Det är en racketsport, varken mer eller mindre.
Citat:
Var en äldre man runt 55-60 år som drog hälsenan i våras när jag lirade med. Aldrig hört ett sånt skrik förut. Han hade så ont att han tuppade av i några minuter i väntan på ambulansen.
Vården och fysioterapeuter har definitivt fått mer att göra sedan padelboomen hände i Sverige.
Citat:
Det är alla sorters män och kvinnor som spelar Padel. Bara i Spanien är det ca 4 miljoner som spelar Padel på 20 000 banor. Vissa är säkert tråkiga och andra är roliga.
Jag har lärt känna en del sköna typer genom Padeln men har också spelat med några mindre roliga. Det är en rätt så social sport så de som spelar är oftast sociala typer med.
även männen kan ju iof vara frustrerade i sina äktenskap
Skrattar lite åt den avundsjuka som råder i denna tråd, mestadels feta tangentbordskrigare märker jag. Ut och gå vetja, om ni nu inte har råd att spela padel.