2022-02-20, 10:04
Medlem
Rutger.Jonakers avatar
Det är väl en såndär grej för ängslig medelklass där man på något sätt skall umgås och snacka skit med ursäkten att det rör "idrott". Förr spelade man golf när man ville ha en sport att umgås. Golf har ju den fördelen att det är en sport som skall gå långsamt. Padel däremot är ju någon slags lightversion av tennis och borde egentligen inte ge utrymme för samtal. Anledningen till att golfen dog ut i sammanhanget är väl att det tar för lång tid för den stressade nutidsmänniskan.

Jag har en släkting som ägnar sig åt eländet. Stockholmsboende statusjägare med säljarkarriär som betalat alldeles för mycket för sin bostad för att kunna skryta med "havsutsikt" trots att den är lika bra som "havsutsikten" i Sällskapsresan. Det är väl ett sånt ställe där det samlas en del unga tjejer, något fler ängsliga, medelålders män toppat med den lokala "kennelklubben" (små brats med backslick och namn som Affe, Crille och Henka).
Citera
2022-02-22, 16:23
Medlem
AKKZs avatar
En artikel i linje med vad många här i tråden redan konstaterat

http://www.gp.se/1.66361323
Citera
2022-02-25, 14:54
Medlem
whitetommywrights avatar
En stor andel av padelfolket jobbar som säljare och har svarta rockar av märket G-Star Raw, eller hade för några år sen iaf. Det är samma typ av människor som sabrerar prosecoflaskor, gärna med en skida. Löjdar helt enkelt.
Citera
2022-12-18, 19:31
Medlem
GrillTeknikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Jag stör mig något helt orimligt mycket på att det stavas paDel men uttalas paDDel.
Finns säkert någon förklaring men det spelar ingen som helst roll. Hela sporten är så sjukt fjantig och störig men att tillochmed namnet är så cp ger mig fan psykiska fel.

PADEL ÄR EN CP-SPORT!

För övrigt är det bara medelålders vita män som kör denna fjantsport. Har några kollegor som sysslar med denna idioti.

Hahaha Fan bästa inlägget jag läst på Flashback, kunde inte sagt det bättre själv!

Jag kan bara tolka den kollektiva paDDelpsykosen som inträffade för något år sedan som ett uttryck för folks flcokmentalitet. Helt jävla efterblivet, vem vill associera sig med nåt som är SÅÅ jävla hajpat och svenssontrendigt?! Det är ju bara pinsamt. Hade hellre börjat med kulstötning eller käpphästridning än att dras med i paDDelpyskosen.

Skönt som fan att skiten börjat gå åt helvete nu iallafall, njuter varenda gång jag läser att ytterligare 10 paddelhallar gått i konkurs. Kan tänka mig att paddelmongona står där med gapande käft och säger "Vi såg det inte komma"

Om bara övriga överhajpade spporter kunde gå samma öde tillmötes.. t.ex. fotboll. Jävla klappmongosport det med.
Citera
2022-12-19, 17:12
Medlem
Kontorsfolk inom alla inkomstnivåer och deras respektive. Även mäklare, säljare och sjuksköterskor. De som fortfarande spelar flera gånger i veckan är 40+ och sysslar inte med någon riktig träning utan ser sig som Björn Borg på padelbanan, "bränner kalorier", de är minsann riktiga vinnarskallar och går av genomsvetta och stolta när timmen är över.

Jag har spelat några gånger främst med kollegor på aw, padel är ganska kul precis som det kan vara kul att bowla ibland, men när medspelaren börjar skrika och fostra som om det vore VM-final eller någon tjafsar om att bollen var i galler fast den var i marken för att de inte ska börja tjuta efteråt orkar man inte.
Citera
2022-12-19, 17:26
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TobiasBeecher
Kontorsfolk inom alla inkomstnivåer och deras respektive. Även mäklare, säljare och sjuksköterskor. De som fortfarande spelar flera gånger i veckan är 40+ och sysslar inte med någon riktig träning utan ser sig som Björn Borg på padelbanan, "bränner kalorier", de är minsann riktiga vinnarskallar och går av genomsvetta och stolta när timmen är över.

Jag har spelat några gånger främst med kollegor på aw, padel är ganska kul precis som det kan vara kul att bowla ibland, men när medspelaren börjar skrika och fostra som om det vore VM-final eller någon tjafsar om att bollen var i galler fast den var i marken för att de inte ska börja tjuta efteråt orkar man inte.

Aldrig provat denna sport och har heller inga planer att testa i framtiden. Jag tillhör annars en av grupperna du räknar upp och känner även en av de som var väldigt tidiga inom detta och hade då alla möjligheter att testa. Har även ett antal kollegor som håller på lite sporadiskt.

Måste vara en klockren möjlighet för kommuner nu att köpa dessa hallar och göra om dem till gymnastikhallar för skolor och idrottsföreningar då det alltid saknas träningstider för alla barnen.
Många av dessa kommer annars rivas eller bara förfalla.
Citera
2022-12-19, 17:27
Medlem
Mullrets avatar
Padel kommer gå samma öde till mötes som squash. Men mycket fortare. Många hallar i kk nu.
Citera
2022-12-19, 17:29
Medlem
Håller med där..40 plussare som tror dom är 20 år....jobbarkompisen slet av hälsenan efter två månader padel...sjukskriven sen i fyra månader.....
Citera
2022-12-20, 12:26
Moderator
Carlboms avatar
Brukar kolla lite när tjejer spelar padel på gymmet. De har väldigt korta padel-kjolar! Borde inte "ligga i tiden" men tjejerna själva verkar gilla att ha dessa kjolar på sig.
Citera
2022-12-20, 23:22
Medlem
slutaletas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Padel kommer gå samma öde till mötes som squash. Men mycket fortare. Många hallar i kk nu.

Garanterat. Bokningarna i min stad ligger runt 20% och priset dagtid är under 200kr/h Kan aldrig vara någon affär i det. Vad är rimligt antal banor per 10000/ invånare? 2-3st?
Citera
2022-12-29, 10:39
Bannlyst
Inte en sådan som jag iallafall som först på 2000-talet när jag var 30 skaffade mig mobiltelefon. Squash är dock fortfarande d-t roligt, tennis och pingis och badminton också.
Citera
2023-01-08, 21:07
Medlem
Guzs avatar
Identifierar mig inte med de socioekonomiska markörerna som det bollas med i tråden, men spelar padel hyfsat regelbundet. 3-4 ggr/månad. Enda skälet är att det är jäkligt kul.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in