2021-10-27, 10:55
Medlem
Det är väl Zlatan som har gjort det populärt i Sverige? Padel Zenter grundades av Zlatan Ibrahimović och Thomas Sandström.
Citera
2021-10-27, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manginaz
Typisk syssla för hjärndöda säljare med en IQ under 100, garanterat vaccinerade, har tidigare följt med dom andra i fårskocken och spelat innebandy och golf men nu är det minsann padel som gäller.

Oj oj oj!

Den beskrivningen passar verkligen som handen i handsken på en bekant till mig.

Han är en av alla dom som lägger ut en massa bilder och ”checkar in” på padelhallen inne på FB.

Det är ju uppenbart för alla oss andra att dom bara gör det för att visa hur ”duktiga” och ”inne” dom är..
Citera
2021-10-27, 11:07
Medlem
Knotknets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Som alltid är det WT-folk som följer strömmen. Inte kan de komma på något annat eller vara originella.
Vilken originell sport utövar du?
Citera
2021-10-27, 11:18
Medlem
Knotknets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Världsetta i dubbel
De var väl två om det.😀
Citera
2021-10-27, 11:22
Medlem
-Andreas-s avatar
Min teori är att när sexuellt frustrerande svenskor som befinner sig strax under, mitt i eller över genomsnittskurvan för årsinkomst, vägrar ta tag i sina liv från torkan mot våtare marker, sa tar de till paddeln i förskjutet vredesmod o försöker slå sönder o samman de stackars bollarna eftersom de inte kan göra så med männens svullna, ömma testiklar. Hatkärlek i affekt.
Citera
2021-10-27, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fsociety
Har du någonsin spelat padel? Det är motsatsen till en WT-sport. WT är folkrace mm.

Kan tennis för rörelsehindrade narcissister verkligen räknas som en sport? När folk påstår att amatörer kan spela med proffs, och att det skulle vara en fördel, så tyder det snarare på motsatsen. Men padel är säkert en bra motionsform och ett alternativ till moderat-bandy för de med gräspollenallergi och agorafobi.
Citera
2021-10-27, 11:29
Medlem
Beaver14s avatar
Padelfantast här! Skrattar lite åt den avundsjuka som råder i denna tråd, mestadels feta tangentbordskrigare märker jag. Ut och gå vetja, om ni nu inte har råd att spela padel.

Ska man generalisera padelmotionären så är det väl en medelålders man med plånbok nog att lägga 1000 spänn i månaden på padel (alternativt ett jobb med generöst friskvårdsbidrag). Med det sagt så är det dock väldigt väl fördelat mellan könen på de anläggningar där jag spelar. Det verkar dock som att det är fler yngre (20-30 år) kvinnor som spelar än män i den åldern.

Att padel blivit så populärt beror enligt mig på två saker.

1. Corona-boom. När samhället stängde igen förra vintern var det i princip bara padelhallarna som fortsatte ha öppet, eftersom dessa är privatägda. Det var så jag kom in i det. Sporten jag höll igång med som motionär tvingades till en ofrivillig paus och jag ville/behövde hitta en träningsform.

2. Lätt att lära sig. Du lär dig regler på 2 minuter och har du sedan 3 jämbördiga medspelare så blir det kul oavsett om man är nybörjare eller mer avancerad (medel+ är väl alla?).

En stor nackdel är att det är orimligt dyrt för tillfället och jag väntar på att överetableringen ska bli ett faktum så att priserna humaniseras lite.

Angående att det stavas padel men uttalas paddel är ju bara för att vi i Sverige inte kan spanska. Det korrekta uttalet vore egentligen pa-dell, men det är för sent att göra nåt åt.
Senast redigerad av Beaver14 2021-10-27 kl. 11:37.
Citera
2021-10-27, 11:29
Medlem
TjejenMedLilaSkors avatar
Tråkiga människor.

Sitter på fest med mitt gäng, gillar dom och så, men fan vad en jävel måste diskutera padel hela tiden. Samma jävla historier dessutom, sitter och gnäller över samma skit. Ungefär såhär går det:

Diskutera nya padel tekniker
Berättar om när han spelade det med familjen
Pratar om när han spelade det med kompisarna på festen
Gnäller över att en kille försov sig så hans farsa fick komma dit och killen betalade inte för sig
Sedan repeat.

Pratar någon padel så lämnar jag gruppen och säger tydligt vad tråkiga dom är
Citera
2021-10-27, 11:32
Medlem
Padelspelare för mig är Telenor försäljare med snapback keps på Summerburst, äger en vit oxford Ralph Lauren skjorta, har bruna armband och har spelat innebandy.
Citera
2021-10-27, 11:34
Medlem
2442245335352s avatar
Min uppfattning är att det är tråkiga människor. Har sett många tråkiga brudar på Tinder skriva om "padel", ungefär som att de inte hade ett intellektuellt liv.
Citera
2021-10-27, 11:40
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papperskula
Har aldrig testat , men det ser ju lite småroligt ut.. har en bana i närheten av kontoret jag går förbi rätt ofta.

Och håller med i vad de flesta skriver, dvs att det verkar vara mest "medelklass-folk" som lirar, har bilden av att det är lite snarlik samhällsklass som drar sig till tennis, om än i mkt mindre skala.

Kanske har hel fel ang "medelklass-folk", är ju inte så att jag har gått fram och frågat om utblidningsnivå/inkomst etc.
Men om min bild av att paddel/tennis är förknippat med medelklass stämmer så funderar jag på varför det har blivit så, lär väl kosta mer att köpa tex ett årskort på ett gym än att ha ett aktivt år inom paddel?

Det är väldigt roligt och lätt att lära sig spela. Nog därför som Padel har blivit så pass stort som det har blivit.
Spelade och tävlade i tennis när jag var barn och det är ingen sport som någon kan lära sig på en timme och den är inte särskilt social heller. Man spelar ofta 1 vs 1 medan Padel måste spelas 2 vs 2 och banan är hälften så stor så man kan lätt snacka mellan bollarna utan att behöva skrika till varandra. Och har man lite bollkänsla och sinne för sport så kommer man snabbt in i Padel. Kombinationen av att det är väldigt lätt att lära sig att spela, att det är en social sport och dessutom väldigt rolig har nog gjort att den blivit så populär som det har blivit.

Jag är student, knegar vid sidan om och mina polare jag spelar med är allt från studenter, knegare till kontorsnissar. Alla möjliga typer spelar Padel.
Men de som har tagit det till nördnivån. De som är materialister, ska ha 4-5 rack i väskan och är med i vartenda padelgrupp på Facebook är ofta kontorsnissar eller jobbar inom sälj om man ska generalisera. Man brukar raljera om att Padel är en sport för mellanchefer och lite så är det nog.
Citera
2021-10-27, 11:45
Medlem
Anktalares avatar
Förstår inte varför någon bryr sig om vad andra spelar för sport. Har själv inte spelat det och skulle säkert tycka det var rätt så kul då jag är urusel på tennis och ganska bra på badminton.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in