2021-10-27, 08:47
Medlem
magpests avatar
De jag sett ser ut som "sportiga" medelålderspar med stirrig blick. Människor som gillar att klä ut sig i dyra sportattiraljer - ni vet typen som köpte en sportcykel för 40 tusen enbart för att kunna få cykla runt i speciella skor, kläder och cykelhandskar. Alltid mitt i vägen. Det är samma typ som nu spelar padel.

Det är medelklasspersoner som försöker vara extra hälsosamma. Äter bara "brunt bröd" och massa olika sallader till lunch. Det är ju inte nyttigt att bara sitta (dessa personer föredrar dock att stå upp) på kontoret. Tidigare vare dessa ute och joggade hela tiden i konstiga kläder. Nu spelar de padel istället.
Senast redigerad av magpest 2021-10-27 kl. 08:49.
Citera
2021-10-27, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Dessa som håller på med racksporten padel, aldrig träffat någon? Är det medelklass, arbetare eller wt? Tacky medelklass skulle jag anta.

Mera seriöst måste det vara social medelklass och i smittotider är det inne? Ta på ett par grova kängor och ut och spring är mitt råd till dessa. Padel det är samma som tennis eller badminton enligt mig.

Vad är dessa för individer enligt dig som håller på med PADEL?
Har du någonsin spelat padel? Det är motsatsen till en WT-sport. WT är folkrace mm.
Citera
2021-10-27, 08:54
Medlem
Dom jag känner är gubbar runt 45 som tror dom är 20. hälsenan gick på den ene förra veckan.
Citera
2021-10-27, 08:58
Medlem
Dofternas avatar
Spelar barn och ungdomar padel? Om så bör det förbjudas eftersom det vore att vaska framtida tennisspelare.
Padel och innebandy är sporter man kan ägna sig åt när man gett upp tennis eller hockey.
Citera
2021-10-27, 08:58
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Dom jag känner är gubbar runt 45 som tror dom är 20. hälsenan gick på den ene förra veckan.
Haha. Det är exakt så jag ser dem. Medelklasspersoner i medelåldern som försöker vara sportiga och hälsosamma.
Citera
2021-10-27, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Haha. Det är exakt så jag ser dem. Medelklasspersoner i medelåldern som försöker vara sportiga och hälsosamma.
Japp.de bor i ett välbärgat område..6 st..han jag känner är min jobbarkompis (snickare) men han umgås med välbärgat folk i sitt område, var lite av en idrottsprofil förr i samhället. spelade padel i några månader sen rök senan, var borta 4 månader.
Citera
2021-10-27, 09:15
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Alla beskrivningar här är så bra. Jag vill lägga till sådana människor som för tio år sedan sprang en massa marathon hit och dit och hade en ”löpar livsstil”, ”utmanande sig själva”, kunde inte prata om nåt annat... tre olika klockor på handlederna där varenda fis registrerades.
idag är det padel som gäller för dem. Då var de 35 nu är de 45.
Fortfarande är de lika trista och själlösa. 😴😴😴😴
Citera
2021-10-27, 09:47
Medlem
Sqrbankens avatar
Har egentligen ingen anledning att klanka ner på sporten. Verkar vara en rolig och bra träningsform. Hysterin som slagit rot hos apflocken och inte minst de som är som mest känsliga för gruppmentalitet tycks dock fått nått nytt att fota selfies från.
Citera
2021-10-27, 09:48
Medlem
4608s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Det är till och med populärt på landsbygden. Titta där, en paddelhall! Fuck, helvete, jag ska massmörda några padel-användare i veckan. Avlossa mycket skott i en padelhall i veckan. You read about it.

Okej, möjligen jag hamnar i en sådan här hall. Men jag blir arg bara på namnet "padel". Inte min idrott, jag vill ha grövre saker, att utföra på min fritid. Jag spelade squashs några gånger och det var faktiskt kul.
Är det dags för dig och de andra särbarnen i klassen att besöka en padelhall eller varför är du så upprörd över att folk spelar padel?
Citera
2021-10-27, 09:51
Medlem
papperskulas avatar
Har aldrig testat , men det ser ju lite småroligt ut.. har en bana i närheten av kontoret jag går förbi rätt ofta.

Och håller med i vad de flesta skriver, dvs att det verkar vara mest "medelklass-folk" som lirar, har bilden av att det är lite snarlik samhällsklass som drar sig till tennis, om än i mkt mindre skala.

Kanske har hel fel ang "medelklass-folk", är ju inte så att jag har gått fram och frågat om utblidningsnivå/inkomst etc.
Men om min bild av att paddel/tennis är förknippat med medelklass stämmer så funderar jag på varför det har blivit så, lär väl kosta mer att köpa tex ett årskort på ett gym än att ha ett aktivt år inom paddel?
Citera
2021-10-27, 10:25
Medlem
jesussugers avatar
Har hört att killar som spelar padel är smyg bögar
Det är samma människor som gärna drar ner byxorna och blir knullad av staten
Citera
2021-10-27, 10:48
Medlem
Pissarsyras avatar
Jag tror att de som spelar padel nu är de som höll på med triathlon när det var inne, de hade en träningsblogg om sitt triathlon med 3 läsare och startade en padelblogg när triathlon trenden dog ut.

Men precis som när de höll på med triathlon och halvvägs igenom loppet insåg att simning görs i vatten , kommer dom inte långt med sina padeldrömmar, och siktar istället på att bli först inom nästa trendiga sport.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in