2021-10-27, 05:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Fredrik Wikingson och Axel Schulman-typer och ett visst urval av de som förr sprang omkring med innebandyklubba vid 30-års ålder.
Det är riktigt skämmigt. Riktigt tacky
Citera
2021-10-27, 05:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarvikingen
Väldigt populärt där jag bor. Parkeringen är full med bilar framåt eftermiddagen och kvällen på en vardag. Helger är det fullt hela dagen. Man ser lite Tesla-bilar och andra fina bilar parkerade.

Det ska vara dyrt har jag hört så det är väl övre medelklass som lirar. Kan störa mig lite på det. Det är inte själva sporten jag stör mig på utan mer att det åker bilar fram och tillbaka till ett område som var väldigt lugnt och öde innan centret byggdes, snabbt kör dom också in på parkeringen, dom är väl kåta på att spela sin padel. Väldigt ful byggnad som skuggar. Innan var det fina tallar som växte på platsen där den fula Padel-byggnaden nu står.
Det är väl inte något att störa sig på mer än att det är töntigt och väldigt tacky. Skämmigt liksom.
Citera
2021-10-27, 05:49
Medlem
Negerhjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manginaz
Typisk syssla för hjärndöda säljare med en IQ under 100, garanterat vaccinerade, har tidigare följt med dom andra i fårskocken och spelat innebandy och golf men nu är det minsann padel som gäller.

Så är det.. Beachvolleyboll i hallar hur många spelar det nu? Badminton va inne som fan ett tag på 90 talet.. Discobowling. För de här snubbarna är det inte bara viktigt att ha rätt färger på skjortan, utan även rätt nyans o rätt knäppning.

Samma gäller övrig träning.. 90 körde de simning för det var ju så skonsamt för leder..95-97 körde de aerobics i färgglada dräkter 99 var det spinning som gällde. Gärna gruppspinning.. Sen kom PT. (Jag glömde nog några emellan).. Det här idioterna är otroligt trendmedvetna o har ingen egen fri vilja.. Detsamma gäller resemål, maträtter, uteställen osv.. Värst är Stockholmarna. Vissa restauranger o uteställen kan ha kilometer av köer (jag överdriver lite lätt) för att nåt år senare va helt folktomt. Inget fel alls på varken möblemang, inredning, mat eller service. Men är stället "ute" så är det fan "ute". Dags och köpa nya skjortor i innefärgerna o dra till det senaste "coola" stället.

Man undrar va fan som händer med alla jävla padelhallar om 3år när nästa fluga slår till.
Citera
2021-10-27, 05:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Ingen utanför Sveriges gränser verkar känna till denna aktivitet. Är det en typiskt svensk sport?

Enligt Wikipedia kommer padel från Latinamerika och Spanien.
Citera
2021-10-27, 06:00
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Ingen utanför Sveriges gränser verkar känna till denna aktivitet. Är det en typiskt svensk sport?

Sporten är hyfsat känd i Spanien och Argentina. Skillnaden med Sverige är att i Spanien/Argentina är utövarna bra.
Citera
2021-10-27, 06:58
Medlem
NeinChads avatar
Det är samma typ av människor som läser Aftonbladet och gillar att titta på Melodifestivalen.
Citera
2021-10-27, 07:09
Avslutad
Ett tydligt tecken på ett segregerat Sverige. De som spelar paddel njuter frukten av låga räntor men bosätter sig långt från förorten.

En lösning vore att de som spelar paddel omflyttas till Rinkeby och liknande

Det försvinner även mycket produktiv jordbruksmark med alla nya paddelhallar vilket nu är ett stort problem

Vi bör gå samman och protestera mot paddel
Citera
2021-10-27, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Exakt den analysen har jag också gjort, de så kallade "fjantmänniskorna", samma typ av människor som under 90-talet utan större talang levde golf.
Jo men exakt så. Extremt träffande beskrivning!
Citera
2021-10-27, 07:43
Medlem
cerns avatar
Det är sjukt mycket roligare att lira Padel än tex golf men man ska vara helst 8 pers så man kan köra turnering.

Sen är det inte så jävla kul så man spelar flera timmar om veckorna direkt.. Det är ju bara ett racket och tennisboll liksom.

Vilka spelar? Den "finare medelklassen" och mellanchefer som någon sa.. Typ säljchefer och sådant.
Citera
2021-10-27, 07:45
Medlem
datalogs avatar
De är helt klart mer bögiga än vi som lyfter skrot på gymmet i alla fall.
Citera
2021-10-27, 07:51
Medlem
Gammalhiphopares avatar
Sinnesbilden är väl mellanchefer runt 40.

Verkligheten är väl att så gott som hela medelklassen är starkt representerad inom sporten.

Har själv spelat en del. Ruskigt kul.
Citera
2021-10-27, 08:06
Medlem
Vanstertrollets avatar
Padel är för folk som är för dåliga för tennis. Brukar retas med dom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem