2021-10-14, 10:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TranasByNight
Mikael Nilsson, historikern, blev ju omedelbart blockad av Flam på Twitter när han kritiserade boken. Det hände nog faktiskt innan han var med i Haveristerna. Det finns säkert fler exempel. Jag tycker att det tyder på att Flam inte kan ta kritik av sin bok oavsett vad Haveristerna säger och gör. Det verkar vara ett konsekvent agerande av Flam mot alla som framför kritik mot hans bok.

Problemet är om man gästar podden och får den behandling Luai Ahmed fick. Även om jag tycker att Luai är rätt hopplös i sitt sätt att debattera så gillar jag inte 3 mot 1-situationen som uppstod.

( Flams bok är trams. Sverige har aldrig betalat något krigsskadestånd. )
Citera
2021-10-14, 12:50
Medlem
storm72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
I podden brukar de alltid klanka ner på män som använder funktionsbyxor. Men i Exakt24-klippet så ser det ut som det är precis vad Henko har på sig

Du och denna lögn nämns i senaste avsittet, grattis 😃 dina 15 min
Citera
2021-10-14, 12:51
Medlem
Knalltorsks avatar
Sanna är ju gift och har barn, Henko är sambo och har bonusbarn. Är det någon som vet Axels relationsstatus?
Citera
2021-10-14, 13:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Knalltorsk
Sanna är ju gift och har barn, Henko är sambo och har bonusbarn. Är det någon som vet Axels relationsstatus?

han är lvl 60 paladin i WoW
Citera
2021-10-14, 13:10
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extrapris12354
han är lvl 60 paladin i WoW

Axel är totalt inte en incel, där är beviset
Citera
2021-10-14, 14:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DumpsterFire
Nytt avsnitt ute. Inte hört hela än… men jag är som sagt innan på haveristernas sida och tycker det mesta som skrivs här är är vidrigt och elakt…

Men… nu blir jag fan förvånad. Efter hela grejen med M och H… därefter exakt 8+8+8, heil hitler…två 16-åringar med självritat tryckort ramlar in… jag är på henkos sida vilket innebär att jag inte tycker han gjort något fel… men sen hör man detta avsnitt och de vågar inte ens nämna. m och hela historien med det… då blir jag sjukt less… Henko år rädd på riktigt och vångar inte ta det i pod… fine, men vad fin betalar vi för då?

Problemet är att det rättsliga efterspelet kan dröja 1-2 år om det blir rättegång, och överklaganden går igenom.

Jag var lite besviken på att det inte kom något om den där Göteborgsresan.
Citera
2021-10-14, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extrapris12354
Problemet är att det rättsliga efterspelet kan dröja 1-2 år om det blir rättegång, och överklaganden går igenom.

Jag var lite besviken på att det inte kom något om den där Göteborgsresan.

Om de bemödade sig att åka ända till Göteborg så var det nog för att träffa några vänner eller så hade det något med Exakt24-journalisten (han vars lillasyster fick en rökbomb inkastad genom fönstret idag) att göra. En sak som är säker är i alla fall att de aldrig skulle åka till Göteborg för att söka upp ett anonymt konto som skriver kritiskt om deras podd på flashback - det hade varit höjden är lättkränkt och inte ens haveristerna skulle sjunka så lågt. Visst, dom är extraordinärt lättkränkta, men inte på den nivån. Är det ens bekräftat att de var i Göteborg? Bilderna kan lika gärna vara gamla.
Citera
2021-10-15, 08:48
Medlem
tenebriss avatar
Jag undrar vad den som 'klipper' Haveristerna klipper bort. Det måste handla om att tweaka ljudnivåer, ta bort brus och så för de verkar ju ta med hela sessionen.
Citera
2021-10-15, 14:03
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storm72
Du och denna lögn nämns i senaste avsittet, grattis 😃 dina 15 min

Vad glad jag blir på nåt sätt. Aldrig har väl ett såpass harmlöst inlägg väckt så starka känslor hos mottagaren. Jag antar de är lite ironiska samtidigt men ändå. Blir fan sugen på egen funktionsbyxa när de säljer in de så jävla hårt.

Jag har iaf tydliga minnen av att de smädat Jonas Hållen och några NMR-snubbar för deras funktionsbyxor. Men visst, man kan hävda jag ljuger.

Det är inte en kulle jag tänker dö på för att använda Haveristspråk.
Citera
2021-10-15, 18:13
Medlem
L-Y-Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom

Vad glad jag blir på nåt sätt. Aldrig har väl ett såpass harmlöst inlägg väckt så starka känslor hos mottagaren. Jag antar de är lite ironiska samtidigt men ändå. Blir fan sugen på egen funktionsbyxa när de säljer in de så jävla hårt.

Jag har iaf tydliga minnen av att de smädat Jonas Hållen och några NMR-snubbar för deras funktionsbyxor. Men visst, man kan hävda jag ljuger.

Det är inte en kulle jag tänker dö på för att använda Haveristspråk.
När man använder funktionsbyxor hr man gett upp. Såvida man inte har barn och ska röra sig i skogen; är inte där än men kan se värdet av ett par Haglöfs-byxor i skogen.
Citera
2021-10-15, 22:35
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-Y-F
När man använder funktionsbyxor hr man gett upp. Såvida man inte har barn och ska röra sig i skogen; är inte där än men kan se värdet av ett par Haglöfs-byxor i skogen.

Som småbarnspappa vill jag bestämt hävda att det går alldeles utmärkt att ha sina vanliga jeans (eller vad man nu har för brallor till vardags) i skogen. Funktionsbyxor är bara mjukisbyxor för människor som vill låtsas som att de fortfarande har riktiga kläder på sig.
Den kullen dör jag gärna på.

Synd att Sanna inte stod på sig i senaste avsnittet angående Lars Vilks. Jag håller såklart inte med henne men det blir roligare när det hettar till. Jag kan ha lyssnat dåligt men det känns som at hon oftast viker ner sig när Axel och Henko tycker annorlunda.
Citera
2021-10-16, 05:21
Medlem
moralhoras avatar
Det roliga med en av dom läckta discord-chattarna är att det finns ett påstående om att man mordhotat mig. Problemet är att jag aldrig har blivit mordhotad så well... Det går inte bra för Haveristerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in