2021-10-11, 23:50
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Kommer det komma nåt nytt avsnitt snart? Finns det något nytt för patreons?
Citera
2021-10-12, 07:45
Medlem
orrtupps avatar
Lyssnade på Eberhardavsnittet herregud de är ju förvuxna gapiga barn och när de anklagar Eberhard för att sakna logik vill jag ju bara sjunka ner i jorden!
Citera
2021-10-12, 08:12
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moodys
Men skulle vilja se dom i en livedebatt med moderator mot Hanif el Aron. Dom skulle bli uppätna, i alla ämnen. Och det vet dom. När dom inte styr samtalet (skriket) och läst på innan och hittat argument i förhand, är dom korkade och rätt okunniga.

Det var detta Bard ville. Han ville ha en neutral arena och moderator för att debattera med dom - då kallade dom (och deras svans) honom för feg. Sanningen var väl snarare att Haveristerna är fega när dom inte kan agera utifrån ett manus, styra diskussionen och gänga upp sig mot någon tre-mot-en. Och även då förlorar dom när dom möter någon som inte spelar deras spel - Eberhard-avsnittet är ett bra exempel på detta.
Citera
2021-10-12, 20:27
Medlem
storm72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Det var detta Bard ville. Han ville ha en neutral arena och moderator för att debattera med dom - då kallade dom (och deras svans) honom för feg. Sanningen var väl snarare att Haveristerna är fega när dom inte kan agera utifrån ett manus, styra diskussionen och gänga upp sig mot någon tre-mot-en. Och även då förlorar dom när dom möter någon som inte spelar deras spel - Eberhard-avsnittet är ett bra exempel på detta.

När sa han det, gissar att du inte är vän med Bard så måste vara någon tweet eller liknande du kan länka till? Henrik har väll gästat andras poddar innan?
Citera
2021-10-13, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Det var detta Bard ville. Han ville ha en neutral arena och moderator för att debattera med dom - då kallade dom (och deras svans) honom för feg.

Det är väl också så att Bard deltagit i *andra poddar* mm utan en moderator, osv. Man kan lätt uppfatta det som ett särkrav på just Haveristerna-podden att ha de där sakerna. Och det kan man ju se som orättvist eller selektivt om man möts av ett sådant, men whatever.

Aron Flam har vad jag vet en stående inbjudan att delta i podden och diskutera sin bok, vilket han absolut inte tagit fasta på.
Citera
2021-10-13, 08:51
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TranasByNight
Det är väl också så att Bard deltagit i *andra poddar* mm utan en moderator, osv. Man kan lätt uppfatta det som ett särkrav på just Haveristerna-podden att ha de där sakerna. Och det kan man ju se som orättvist eller selektivt om man möts av ett sådant, men whatever.

Aron Flam har vad jag vet en stående inbjudan att delta i podden och diskutera sin bok, vilket han absolut inte tagit fasta på.

På twitter blockar man dem som man inte vill bjuda på bandbredd om de är oväsentliga för vad man själv vill. Det här är samma sak, Haveristerna är oväsentliga, varför engagera sig i deras podd?
Citera
2021-10-13, 10:29
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Försök inte jämföra *andra poddar* med Haveristerna. Ja, det var ett särkrav på den neurotiska och nedlåtande samlingen kålsupare, och det är inget konstigt alls med det. Du har ju sett när Myra och Henko gästat Navid, då var det annat ljud i skällan minst sagt.
Citera
2021-10-13, 12:28
Medlem
L-Y-Fs avatar
Citat:

Vad tror du det beror på? Jag tycker att Flam borde vara med men senast han och Henko möttes i en podd skrek de mest på varandra och Flam avslöjades som en charlatan.
Citera
2021-10-14, 00:39
Medlem
Knalltorsks avatar
I senaste avsnitt 127 berättar Sanna att hon har det jobbigt hemma på grund av familjeangelägenheter. Nån som vet vad som händer? Skilsmässa från cucken T*m? Undrar om hon kommer orka fortsätta podda eller om de kommer ta in nån ny tjej som ersättare?

Vidare så får Axel utbrott för att Verdun tagit bort nåt på Twitter. Han säger: ”om du inte kan stå för det du säger, säg inget då för jag kommer se till att du får stå för det”. Tog inte han bort liven från nätet där han sa att han skulle öppna huvudet på M med en hammare?
Senast redigerad av Knalltorsk 2021-10-14 kl. 00:43.
Citera
2021-10-14, 00:39
Medlem
DumpsterFires avatar
Nytt avsnitt ute. Inte hört hela än… men jag är som sagt innan på haveristernas sida och tycker det mesta som skrivs här är är vidrigt och elakt…

Men… nu blir jag fan förvånad. Efter hela grejen med M och H… därefter exakt 8+8+8, heil hitler…två 16-åringar med självritat tryckort ramlar in… jag är på henkos sida vilket innebär att jag inte tycker han gjort något fel… men sen hör man detta avsnitt och de vågar inte ens nämna. m och hela historien med det… då blir jag sjukt less… Henko år rädd på riktigt och vångar inte ta det i pod… fine, men vad fin betalar vi för då?
Citera
2021-10-14, 00:47
Medlem
Knalltorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DumpsterFire
Nytt avsnitt ute. Inte hört hela än… men jag är som sagt innan på haveristernas sida och tycker det mesta som skrivs här är är vidrigt och elakt…

Men… nu blir jag fan förvånad. Efter hela grejen med M och H… därefter exakt 8+8+8, heil hitler…två 16-åringar med självritat tryckort ramlar in… jag är på henkos sida vilket innebär att jag inte tycker han gjort något fel… men sen hör man detta avsnitt och de vågar inte ens nämna. m och hela historien med det… då blir jag sjukt less… Henko år rädd på riktigt och vångar inte ta det i pod… fine, men vad fin betalar vi för då?
Äsch, Henko sa ju att det kommer ta tre-fyra avsnitt att berätta hela historien och att han ej kan säga något nu på grund av massa utredningar och åtal. Sist jag kollade fanns det tretton (!) nedlagda anmälningar och ett tiotal (!) nedlagda ansökningar om kontaktförbud. Självklart kommer Henko inte berätta om detta i podden. Han kommer ju bara framstå som en sinnessjuk rättshaverist.
Citera
2021-10-14, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L-Y-F
Vad tror du det beror på? Jag tycker att Flam borde vara med men senast han och Henko möttes i en podd skrek de mest på varandra och Flam avslöjades som en charlatan.

Mikael Nilsson, historikern, blev ju omedelbart blockad av Flam på Twitter när han kritiserade boken. Det hände nog faktiskt innan han var med i Haveristerna. Det finns säkert fler exempel. Jag tycker att det tyder på att Flam inte kan ta kritik av sin bok oavsett vad Haveristerna säger och gör. Det verkar vara ett konsekvent agerande av Flam mot alla som framför kritik mot hans bok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in