Citat:
Ursprungligen postat av
TranasByNight
Så här skrev den reporter som sedan besökte Henrik J:
@AssarChristian
·
Aug 29
‼️Journalisten Magnus har just nu en insamling för sin resa till Avesta där han ämnar att granska
@mrhenko123
som tjänar pengar på mobbning: https://nyheteridag.se/mobbning-som-affarsmodell/
Då @skonaste:s gerillajournalistik är extremt underhållande är detta projektet absolut värt att stödja⤵️
Så, är det du eller Exakt24 reportern som ljuger? Finansierades inte resan med insamlade pengar? Det finns bara två alternativ så försök svara utan att skriva en roman.
Kort svar: Jonas finansierade trions resa till Avesta. Det är ju svaret.
Längre svar: Vad någon Christi*n skriver att syftet med någon annans insamling är sorterar i alla fall jag mer under kategorin
mindre relevant tyckande. Magn*s insamling tolkade jag mer som ett sätt att sponsra honom som person då det påverkade hans ekonomi att vägra lägga sig platt när hela mobbningsnätverket vart på honom på alla fronter. Jag själv bidrog med en slant till en av Magn*s insamlingar så att han kunde unna sig något riktigt gott att äta en dag, och det gällde alltså inte specifikt till en resa utan var bara en gåva i största allmänhet.
Men om du kräver en bokföring och redovisning likt .. kickstarter .. skatteverket .. eller vad som, så är det nog främst dina problem om du ser så allvarligt och fyrkantigt på saken.
Exakt24-trolljägarnas resa till Knutsbo och granskning av trollet hade inget med trions resa till Avesta att göra mer än att Henko råkade vara inblandad på ett hörn vid båda tillfällena.