2021-09-29, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raus_bitte
Varför åkte ni dit ens? Henrik har ju varit extremt tydlig med att han inte är intresserad av att ses.

Henko har varit extremt tydlig med att vara otydlig med om han är intresserad av att ses eller inte. Det verkar skifta från vecka till vecka, ibland från dag till dag. Samma ambivalens verkar gälla övriga kontaktförsök/-förbud; ibland (ganska ofta) ansöker Henko om att få kontaktförbud, och ett par dagar senare inleder han själv en kontakt genom att ringa upp mitt i natten för att gapa och skrika?
Citera
2021-09-29, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cubicle Kid
Vi åkte till Avesta för att ge Henko en chans att ta konflikten som en vuxen, d v s träffas och reda ut konflikten. Vi sade till fem dagar innan när vi skulle komma (med klockslag) och berättade att vi skulle stanna i ett dygn.

Vi gav Henko alternativet att bara träffa mig.

Istället springer han till polisen med en snyfthistoria och anmälningar som är påhittade för att passa hans egen dramaturgi.

Chubbe är med för att han gillar mig (och jag honom) och ville träffas och umgås. Vi har dessutom en del planer tillsammans för framtiden, som inte berör kriminalitet.

Vi åt tårta (eftersom Chubbe fyllde år), jag bjöd på en middag och sen satt vi och pratade på hotellet.

Vi var inte ens på samma ort som Henko.

Polisen passade dock på att förhöra Magnus och Chubbe om gamla anmälningar som Henko gjort. De visste ju när och var de skulle anlända, eftersom vi varit öppna med det.

De är rejält trötta på rättshaveristen, kan jag meddela.

Nu är Magnus och motanmäler Henko. Jag och Chubbe sitter och fikar på Wayne’s Coffee.

Det låter trevligt! (Med undantag för den nödvändiga kontakten med polisen) .. det var ju synd att Henko inte svalde stoltheten och bemötte era ambitiösa förslag på att nå försoning. Jag hoppas och håller tummarna för att resten av er resa ska fortlöpa utan besvär och otrevliga motgångar.
Citera
2021-09-29, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
Henko har varit extremt tydlig med att vara otydlig med om han är intresserad av att ses eller inte. Det verkar skifta från vecka till vecka, ibland från dag till dag. Samma ambivalens verkar gälla övriga kontaktförsök/-förbud; ibland (ganska ofta) ansöker Henko om att få kontaktförbud, och ett par dagar senare inleder han själv en kontakt genom att ringa upp mitt i natten för att gapa och skrika?

Du bör omedelbart bosätta dig i en skog minst 5 mil från andra människor om du lyckats missa hur Henrik betackat sig vidare kontakt, för då är du så kass på mänsklig interaktion att du bör betraktas som en direkt allmänfara för andra.
Citera
2021-09-29, 13:39
Avslutad
Citat:
Du bör omedelbart bosätta dig i en skog minst 5 mil från andra människor om du lyckats missa hur Henrik betackat sig vidare kontakt, för då är du så kass på mänsklig interaktion att du bör betraktas som en direkt allmänfara för andra.

Det en mil mellan Avesta och Knutsbo.
Citera
2021-09-29, 13:50
Medlem
Citat:

Citat:
... om du lyckats missa hur Henrik betackat sig vidare kontakt, ...

Hur står det egentligen till med läsförståelsen? Se det fetmarkerade i mitt inlägg ovan. Jag var extremt tydlig med att jag faktiskt har uppfattat att Henko, ibland, uttrycker att han inte längre önskar kontakt. Så nej, det har jag ju uppenbarligen inte missat?

Försök läs vad du besvarar nästa gång för att undvika uppfattas som förståndshandikappad.
Citera
2021-09-29, 13:54
Medlem
moralhoras avatar
Jag kan erkänna att jag började skratta åt den här tweeten:

https://twitter.com/AndreasLindahl8/status/1443178807175884804

Citat:
Håll din mun du fula demon. Hot och hat har inget att göra i dagens samhälle. Däremot så var det ganska väntat att du tillsammans med idioterna i AfS skulle försöka ge dig på
@mrhenko123

"Hat" är ju vad hela Haveristerna-konceptet går ut på. De hatar och hatar väldigt mycket. Hör inte Haveristerna hemma i "dagens samhälle" enligt Andreas? "Hot", ptjae, nu tar väl ingen Haveristernas hot på allvar, men Axel är till och med dömd för just hot och har en tendens att regelbundet hota bland annat Myra med att de ska smutskasta henne i podden.

Pluspoäng för "du fula demon". Låter lite vackert bibliskt.
Citera
2021-09-29, 17:02
Medlem
Sonnenwendes avatar
Så Henrik Johansson spelar tuff datakille och börjar att grina samt skiter med sig när några som inte gillar honom åker till Avesta
Vilken hårding.
Citera
2021-09-29, 19:19
Medlem
Crapmagics avatar
Varningsklockorna att KD-Salem har rätt ringer när Sanna Vanno påstår att det existerar "HBTQ-ungar"
Var var dom när jag växte upp? (i garderoben förstås?) istället för syntetiska unga-vuxna skapade av samhället
Senast redigerad av Crapmagic 2021-09-29 kl. 19:21.
Citera
2021-09-29, 21:25
Medlem
postvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cubicle Kid
Vi åkte till Avesta för att ge Henko en chans att ta konflikten som en vuxen, d v s träffas och reda ut konflikten. Vi sade till fem dagar innan när vi skulle komma (med klockslag) och berättade att vi skulle stanna i ett dygn.

Vi gav Henko alternativet att bara träffa mig.

Istället springer han till polisen med en snyfthistoria och anmälningar som är påhittade för att passa hans egen dramaturgi.

Chubbe är med för att han gillar mig (och jag honom) och ville träffas och umgås. Vi har dessutom en del planer tillsammans för framtiden, som inte berör kriminalitet.

Vi åt tårta (eftersom Chubbe fyllde år), jag bjöd på en middag och sen satt vi och pratade på hotellet.

Vi var inte ens på samma ort som Henko.

Polisen passade dock på att förhöra Magnus och Chubbe om gamla anmälningar som Henko gjort. De visste ju när och var de skulle anlända, eftersom vi varit öppna med det.

De är rejält trötta på rättshaveristen, kan jag meddela.

Nu är Magnus och motanmäler Henko. Jag och Chubbe sitter och fikar på Wayne’s Coffee.

Så om jag muckar gräl med dig här och nu, så skulle du vara helt ok att komma ner till porten om jag dök upp med två andra personer för att "lösa det"? Du är för gammal för att hålla på så här!!!
Citera
2021-09-29, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av postvagn
Så om jag muckar gräl med dig här och nu, så skulle du vara helt ok att komma ner till porten om jag dök upp med två andra personer för att "lösa det"? Du är för gammal för att hålla på så här!!!

Vilken tragiskt dålig liknelse. Är verkligheten så tråkig att du bara måste spetsa till och förenkla den in absurdum till total oigenkännlighet? Konflikten mellan Henko och Magnus och konflikten mellan Henko och Hållén har pågått i över ett år.
Citera
2021-09-29, 22:01
Medlem
postvagns avatar
Citat:
Vilken tragiskt dålig liknelse. Är verkligheten så tråkig att du bara måste spetsa till och förenkla den in absurdum till total oigenkännlighet? Konflikten mellan Henko och Magnus och konflikten mellan Henko och Hållén har pågått i över ett år.

Allt som skrivs här av er är tragiskt och tråkigt. Så jag hakar på. Men nu frågade jag inte dig "LinusSarud". Så sitt ner å håll din käft. Tala endast om du blir tilltalad.
Jag frågade Cubiclekid.
Citera
2021-09-30, 00:55
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Då var det igång igen. Axel kallar Myra för horunge i livestreamen och "hotar" med ett framtida avsnitt i Haveristerna enkom om henne.

Alla med insikt i det som hänt vet att Axel bara snackar skit. Det kommer aldrig att bli en "granskning" av Myra av det enkla skälet att det skulle slå tillbaks med kraft mot både Axel och Henrik.

Att de fortsätter att på olika sätt och genom alternativa konton sprida rykten om Myra, som grundade Haveristerna, är så fegt att man knappt tror det är sant

Vad blir nästa steg? Hembesök hos Myra om natten!

Axel valde att starta en förtalstråd om Myra i den slutna 2.0-gruppen ikväll på temat " därför hatar jag Myra" och lille Henrik var inte sen att hänga på. Temat var att ge "sin version" om Myras avhopp så att hon inte ska framstå som den " moraliska vinnaren". Han och Henrik presenterar en version full av lögner och halvsanningar om detta. Hurvida Axel var full även denna gång är osäkert då han uppenbarligen är rubbad ändå.

Intressant med tanke på att Myra själv gjort allt för att lägga detta bakom sig trots ständiga påhopp från fylleAxel på Twitter och även hennes egen stream.

Men som sagt något poddavsnitt om Myra blev det inte eftersom de båda vet att hon i det läget inte längre kan nonchalera herrar haverister. Risken finns ju att sanningar skulle dyka upp och sanningen är inget de vill ska komma fram. Större fegisar finns liksom inte.

Men,men ...vi får se vad framtiden bär i sitt sköte här
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in