2021-09-23, 20:40
Medlem
Klottrare som bor i storstäder är sjuka i huvudet, hur fan tänker ni?

Jag kommer från glesbygden. Jag kan säga att om någon fejkglasögon-bärande hipster kom och slösade sin färg här skulle jag spitta den på dirr. Ni målar graffiti "ironiskt", "mmm de ska se ut så där" och "aa det är så det såg ut på 70-talet", o.s.v., ni är patetiska! Ni tror att lajks på instagram ekvivalerar indikation på godkänd graffiti? Jag skrattar åt er, ni suger som fan, om jag visar grundläggande bokstavsstruktur för en lågstadieelev kommer denne att lägga en fetare grej än vad ni lagt i hela erat liv. Patetiskt, och alla etablerade klottrare tycker det är ok att de får glida omkring och fula ner hela eran levnadsmiljö, det är fan ett brott mot mänskliga rättigheter att jag måste se sådant när jag åker in till stan, ni fejk som fan. I Paris och Berlin är det ännu värre, där bor så mycket toys som håller på med detta att man tror fan att man är i permapsykos. Ni är så falska och fejk, detta är ren och skär degenerering av folkkultur.

Vad har ni att säga till erat försvar?
Citera
2021-09-23, 20:45
Medlem
Allcopsarebastardss avatar
är ingen klottrare men tycker snygg graffiti livar upp en tråkig betongförort
Senast redigerad av Allcopsarebastards 2021-09-23 kl. 20:59.
Citera
2021-09-23, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allcopsarebastards
är ingen klottrare men tycker snygg grafitti livar upp en tråkig betong förort

Precis -graffiti i fattiga miljonprogram!
Inte i rika villakvarter.
Citera
2021-09-23, 21:43
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
Det beror ju givetvis på vad som är målat och var. På kåkarna not so much. Men det kanske finns en trist grå gångtunnel någonstans?
Citera
2021-09-23, 21:55
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers

Slå upp lite av Lars Viks verk. Kommer göra susen! 10/10 kommer vara nöjda
Citera
2021-09-23, 22:38
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det beror ju givetvis på vad som är målat och var. På kåkarna not so much. Men det kanske finns en trist grå gångtunnel någonstans?
Och där ska slagord mot multikulti (blandat med multikulti-stickers) skandera tillsammans med "kalle har en stor kuk" & dylik kul-klotter. Verkligen behagligt.

Fast jag gillar klotter som klotter, det är objektivt talande för vårt samhällsklimat.
Citera
2021-09-24, 03:06
Avslutad
Bra att du är upprörd! För konst ska väcka känslor
Citera
2021-09-24, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dicf
Bra att du är upprörd! För konst ska väcka känslor

Oooh vad man önska det fanns en like knapp på inlägg, oh well +1
Citera
2021-09-24, 11:08
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Och där ska slagord mot multikulti (blandat med multikulti-stickers) skandera tillsammans med "kalle har en stor kuk" & dylik kul-klotter. Verkligen behagligt.

Fast jag gillar klotter som klotter, det är objektivt talande för vårt samhällsklimat.
Jag gillar god konst i alla former. Det du pratar om tycker jag inte låter så charmigt.
Citera
2021-09-24, 11:11
Avslutad
Är ju skillnad på klotter och graffiti. Reser mkt runt om i europa. Finns många underbara fina väggmålningar på hus och väggar.

Som verkligen sätter charm på städer. Klotter är ju enbart fult och förstör. Men fina gjorda abstrakta eller konstnärliga graffitiverk tycker jag det behövs mer av i stockholm.
Citera
2021-09-24, 11:13
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag gillar god konst i alla former. Det du pratar om tycker jag inte låter så charmigt.
Bekommande "graffiti" så har man inget företräde att välja vad som är konst, "god" är en subjektion som man alltså aldrig kan kanalisera ensamt till väggarna.

Som exempel så hatar jag
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Finns många underbara fina väggmålningar på hus och väggar.
Men fina gjorda abstrakta eller konstnärliga graffitiverk tycker jag det behövs mer av i stockholm.
Dessa. Samtidigt som jag blir exalterad av ett tåg någon sprättat upp en färgburk över.
Senast redigerad av GoUoD 2021-09-24 kl. 11:16.
Citera
2021-09-24, 11:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Bekommande "graffiti" så har man inget företräde att välja vad som är konst, "god" är en subjektion som man alltså aldrig kan kanalisera ensamt till väggarna.

Som exempel så hatar jag
Dessa. Samtidigt som jag blir exalterad av ett tåg någon sprättat upp en färgburk över.

Är det en massa fula knappt läsbara bokstäver är det fult. Är det några häftiga motiv är jag all for it
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in