Citat:
Ursprungligen postat av
JeffDavis
Total Recall-tuttarna tycker jag r helt motiverade d det handlar om en hora som raggar kunder. Och fr att understryka att Mars bebos av mutanter har hon tre rattar.
Basic instinct kan jag delvis hlla med om. Man hade inte behvt se Sharons fitta fr att frst att snutarna kunde se den. Enligt nn dokumentr jag sg ska ocks Sharon blivit vldigt ledsen p premiren d hon blivit lovad att hennes fitta inte skulle synas. Rvigt gjort av Paul.
Duschscenen i Starship Troopers tycker jag r helt motiverad. Den symboliserar en framtid dr knen r s pass jmlika att det inte r ngot konstigt alls att snubbar och brudar duschar ihop p gymmet. Hrlig scen!
Hur fick du ihop det dr i huvudet?
S pass jmlika?
Det handlar inte om jmlikhet. Det r en massa naturfolk som r halvnakna men dr det r tabu att glo. S var det i Sverige och topless p 80 talet. Sen kom kulturer utan tabu att glo.
OnT s minns jag "storyn" med aktrisen som berttar fr vninnan att hon ftt en filmroll och beskriver den.
Vninnan frgar -r det en porrfilm?
- Nej det r HBO.
Det verkar vara olika motiv bakom nakenheten.
Bo Widerberg som frnedrar Marika Lindqvist(?) och instruerar Johan Widerberg att cklas av den mogna kroppen. Samt snuskgubbar som exploaterar kvinnor fr att de kan och vill, till Madicken vars nakenhet sgs oskyldig d.
Jag tror inte fotografen/regissren var pedofil. D var det tabu att se barn som sexuella varelser och en omedvetenhet om frekomsten av pedofiler bland vanligt folk.
Man ser snoppen och snippan p barn nr man byter bljor och de frblir snopp och snippa tills barn kommer in i puberteten.
Flickor anvnde till exempel inte bikinis p stranden. Ungar badade nakna.
Jag har dock tnkt p filmen i efterhand. Liksom frldrar som lgger ut bilder med nakna barn p facebook.
Som kvinna s reagerar jag mer p nakenhet om ngon kvinna uppenbart frr rollen fr att visa sig naken. Mnga filmer frn 70 talet har det stuket. Austin Powers driver vl med det?