2021-09-19, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glorkas
Jag hller med.
Det omvnda r vrre, dvs nr karaktrerna i filmen r pkldda i situationer dr man normalt sett r naken.

Kommer p rak arm bara p tv scener dr det nakna r rtt ondig.

I mannen p taket frn 1976 fr man se Sven Wollter i sitt hem, naken p nederdelen som Kalle anka. Han hade sklart kunnat haft kalsongerna p sig utan att man reagerat men regissren vill verkligen att man ska knna att man tittar in i ett verkligt hem med 100 procent vardagsrealism.

I Gta kanal frn 1981 tar Kim Anderzon ett morgondopp frn bten, helt naken. Inte ens sllskapsresan-filmerna frn samma tid visar kuk eller fittbuske men i den hr familjefilmen gr man det. Scenen hade funkat nstan lika bra med bikini p henne. (Fast andra sidan, d hade repliken det kom en naken tjej ftt skrivas om)

r det inte den filmen dr Sven ppnar drren nr en grannkrring klagar p att det lter frn lgenheten och han svarar "JA! Vi KNULLAR!!!" och slnger igen drren.
Citera
2021-09-19, 16:49
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teellur
'Mannen som slutade rka' slutar med scen dr massa mnniskor gr omkring nakna i naturen a la fria 70-talet. Verkligen helt omotiverat fr handlingen.

Gissar att det var ett opportunt stt att frska slja in filmen utomlands. S helt utan syfte hade ju inte scenen, men inget syfte fr handlingen.

Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Nja, dr ingr det ju faktiskt i handlingen. Huvudpersonen behver sluta rka, och fr tipset att balansera det genom att frstrka andra laster, allts sprit eller sex.

Jag minns inte filmen s bra men sjlva boken r ju en pastisch p Dantes Den gudomliga komedin. Huvudpersonen heter ju rentav Dante Alighieri och reser bildligt talat genom de tre tillstnden helvete, skrseld och slutligen paradis dr han frenas med sin lskade Beatrice. Nakenheten motsvarar nog sjlarnas avkldda tillstnd hos Dante, i slutscenens paradis i oskuldsfull form.
https://miro.medium.com/max/700/1*7o...B6Rwplm2w.jpeg
Citera
2021-09-19, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Tnkte direkt p Kate Winslets blottade behag i "Titanic". Var det inte regissren sjlv, "Iron Jim", som agerade "tecknande hand" i den scenen? Men det blev en fin och stmningsfull episod i alla fall.

Sedan har vi frsts benfrflyttningen och bver-anblicken i "Basic Instinct" ...

Har p knn att det finns hur mycket som helst.

Bvern i basic instinct frde ju handlingen framt vad jag minns??

Den sade mycket om karaktren....
Citera
2021-09-19, 16:54
Medlem
-Ines-s avatar
Dakota Fanning 12 r gammal i Hounddog. Liggandes i en sng sjungande med srade och spretande ben medan nn snubbe str och ktglor p henne. Bara en av scenerna.
Citera
2021-09-19, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Ines-
Dakota Fanning 12 r gammal i Hounddog. Liggandes i en sng sjungande med srade och spretande ben medan nn snubbe str och ktglor p henne. Bara en av scenerna.

Hahaha. Wtf. Hur gick denna genom den amerikanska censuren egentligen. De kanske inte r s verknsliga nd som man trodde.
Citera
2021-09-19, 17:03
Medlem
-Ines-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Hahaha. Wtf. Hur gick denna genom den amerikanska censuren egentligen. De kanske inte r s verknsliga nd som man trodde.

Hon hade vl nt tygstycke mellan benen, men s galet sexualiserat Filmen fick en hel del kritik fr det ocks.
Citera
2021-09-19, 17:19
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Total Recall-tuttarna tycker jag r helt motiverade d det handlar om en hora som raggar kunder. Och fr att understryka att Mars bebos av mutanter har hon tre rattar.

Basic instinct kan jag delvis hlla med om. Man hade inte behvt se Sharons fitta fr att frst att snutarna kunde se den. Enligt nn dokumentr jag sg ska ocks Sharon blivit vldigt ledsen p premiren d hon blivit lovad att hennes fitta inte skulle synas. Rvigt gjort av Paul.

Duschscenen i Starship Troopers tycker jag r helt motiverad. Den symboliserar en framtid dr knen r s pass jmlika att det inte r ngot konstigt alls att snubbar och brudar duschar ihop p gymmet. Hrlig scen!
Hur fick du ihop det dr i huvudet?
S pass jmlika?
Det handlar inte om jmlikhet. Det r en massa naturfolk som r halvnakna men dr det r tabu att glo. S var det i Sverige och topless p 80 talet. Sen kom kulturer utan tabu att glo.

OnT s minns jag "storyn" med aktrisen som berttar fr vninnan att hon ftt en filmroll och beskriver den.
Vninnan frgar -r det en porrfilm?
- Nej det r HBO.

Det verkar vara olika motiv bakom nakenheten.
Bo Widerberg som frnedrar Marika Lindqvist(?) och instruerar Johan Widerberg att cklas av den mogna kroppen. Samt snuskgubbar som exploaterar kvinnor fr att de kan och vill, till Madicken vars nakenhet sgs oskyldig d.
Jag tror inte fotografen/regissren var pedofil. D var det tabu att se barn som sexuella varelser och en omedvetenhet om frekomsten av pedofiler bland vanligt folk.
Man ser snoppen och snippan p barn nr man byter bljor och de frblir snopp och snippa tills barn kommer in i puberteten.
Flickor anvnde till exempel inte bikinis p stranden. Ungar badade nakna.
Jag har dock tnkt p filmen i efterhand. Liksom frldrar som lgger ut bilder med nakna barn p facebook.

Som kvinna s reagerar jag mer p nakenhet om ngon kvinna uppenbart frr rollen fr att visa sig naken. Mnga filmer frn 70 talet har det stuket. Austin Powers driver vl med det?
Citera
2021-09-19, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teellur
Slutscenen med nakna mnniskor har inget med det att gra. Dr har du fel.
Aha. Tnkte p scenen mitt i filmen. Har inte sett den p 30 r. Jag har grna fel.
Citera
2021-09-19, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Ines-
Hon hade vl nt tygstycke mellan benen, men s galet sexualiserat Filmen fick en hel del kritik fr det ocks.

Om det fanns ett syfte med det i manuset s skulle jag inte ha problem med det personligen. Verkliga livet r mrkt och snt hr hnder. Vill ngon skildra det s fr all del. Undrar bara hur man lgger upp det nr man som filmskapare mste f godknnande till snt hr inte bara frn henne sjlv men ocks frldrarna. Hur bra kan en tjej i den ldern egentligen frst vad ett sexuellt vergrepp r. Om hon inte gr det och frstr scenens syfte s blir det ju som ett riktigt vergrepp. Som regissr skulle jag nog ballat ur.
Citera
2021-09-19, 17:33
Medlem
Majasmokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BernardLoutre
Sen finns det en massa amerikanska filmer dr de har underklder p sig i sngen nr de vaknar efter en het krleksnatt. Vem Fan har underklderna p sig nr man har en kvinna bredvid sig?!
OnT: Tommy Wiseau i The Room ville absolut visa sin hck nr han frskte ha sex med Lisa.
Fast nu mste jag erknna att ibland nr jag vaknat till p natten & gtt upp fr en pink efter att ha somnat efter sex s tar jag p mig fillingarna fr de hller paketet lite p plats s.a.s. Men givetvis frstr jag vad du menar & hade jag haft nn i mitt liv lite mer stadigt s hade jag nog varit naken fr det mesta.

Citat:
Ursprungligen postat av SalthavsStjaert
I Von Triers Idioterna visas kukar och fittor ondigt mnga gnger har jag fr mig.
Men det r ju fr att de r idioter Nja, ltsas vara....

Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Knappt nn film alls r ju realistisk p det viset. Om karaktrer i filmer verkligen betedde sig alltid som att det inte fanns ngon kamera s hade det blivit mycket snoppar och snippor och annat frbjudet
Folk som rotar sig i nsan & ter. Kliar sig i arslet & luktar p fingrarna. Ollar tandborstar.... Vilken regissr/skdis vgar?!

Citat:
Ursprungligen postat av EroticonSix
Total Recall r vl inte allt omotiverad. Handlingen frs definitivt framt nr man fr se The tripple-breasted whore from Eroticon VI.
Om hon skulle stta sig i knt p mig hemma i soffan & jag givetvis inte vet om det (att hon har tre tuttar, hur det nu skulle g att dlja) ppna sin blus s som i filmen & jag fick ta p henne skulle det g i byxan..... Du har helt rtt! Normalt r jag verkligen ingen som gr igng p missbildningar, fdelsemrken, vrtor (bara tuttvrtorna) eller annat onormalt men de tre tuttarna r s jvla snygga!

Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Basic instinct kan jag delvis hlla med om. Man hade inte behvt se Sharons fitta fr att frst att snutarna kunde se den. Enligt nn dokumentr jag sg ska ocks Sharon blivit vldigt ledsen p premiren d hon blivit lovad att hennes fitta inte skulle synas. Rvigt gjort av Paul.
Fast hur skulle vi frst det menar du? Jag minns inte lngre men har man ftt se att hon tagit av eller inte satt p sig trosorna innan frhret?

Citat:
Ursprungligen postat av Glorkas
I Gta kanal frn 1981 tar Kim Anderzon ett morgondopp frn bten, helt naken. Inte ens sllskapsresan-filmerna frn samma tid visar kuk eller fittbuske men i den hr familjefilmen gr man det. Scenen hade funkat nstan lika bra med bikini p henne. (Fast andra sidan, d hade repliken det kom en naken tjej ftt skrivas om)
Kan det vara att Nils Eklund skulle frestlla lite pryd ocks? Sger inte att det r s men just att hon var nck kanske gjorde att han blev byxis. Att hon var naken r ju fr att det var tidig morgon & ingen annan i nrheten & vi svenskar inte var s skitndiga p den tiden.

Fr vrigt sger jag bara.....Nils Eklund, vilken fru du hade. S jvla st & snygg p den bild som kom upp frn tidningen Se 😍
Citera
2021-09-19, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Aha. Tnkte p scenen mitt i filmen. Har inte sett den p 30 r. Jag har grna fel.

Ja det r naket i nn sexscen. Men det r ju logiskt.
Citera
2021-09-19, 17:46
Medlem
Dalulvens avatar
Viggo Mortensen har vl annars Hollywood-rekordet i utsatt nakenhet, i och med sin roll som MMA-Ncken i David Cronenbergs "Eastern Promises". andra sidan frefaller den kalsonglse Aragorn logisk, emedan det brutala slagsmlet ger rum i en bastu.

Men tydligen fanns scenen inte med i manus ... Mortensen kommenterar det hela i en intervju med pratshowvrden Conan, och tar ven upp sin scen i bara mssingen p en camping i "Captain Fantastic": https://www.youtube.com/watch?v=VNUzVES0Ynw

Vad gller Mortensens dinglande paket i "Eastern Promises", och Sigourney Weavers trosor i "Alien", s fr man nd sga att det r ett skickligt drag av filmskaparen fr att skapa ett extra lager spnning.

S hr torde nakenheten trots allt vara motiverad.
Senast redigerad av Dalulven 2021-09-19 kl. 17:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in