Flashback bygger pepparkakshus!
2006-08-23, 22:28
Medlem
18 is 9s avatar
Sitter här och tittar på The Dead Pit, vilket osökt leder till den naturliga frågan:

Vilken är filmhistoriens absolut mest omotiverade nakenscen?
Citera
2006-08-23, 23:13
Medlem
Läskigs avatar
En nakenscen blir aldrig omotiverad...
Citera
2006-08-23, 23:56
Medlem
18 is 9s avatar
Det får stå för dig. Jag skulle till exempel finna en full frontal på en svettig Bert Karlsson synnerligen omotiverat. Oavsett sammanhang.

Men som tur är brukar vi oftast besparas allt för fula personer. Åter till de normala, omotiverade nakenscenerna.
Citera
2006-08-24, 00:39
Medlem
fattonys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 18 is 9
Det får stå för dig. Jag skulle till exempel finna en full frontal på en svettig Bert Karlsson synnerligen omotiverat. Oavsett sammanhang.

Men som tur är brukar vi oftast besparas allt för fula personer. Åter till de normala, omotiverade nakenscenerna.

Att det ska vara omöjligt att hitta ett klipp där Bert Karlsson utförde ballongdansen... han har gjort det iallafall
Citera
2006-08-24, 00:54
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:

Filmhistoriens vet jag inte men i början på Prozac Nation uppträder Christina Ricci i en scen omotiverat naket men iofs var det ju trevligt att äntligen få se henne. Jag begrep inte vad syftet med nakenscenen var dock.
Citera
2006-08-24, 00:58
Medlem
Parkers avatar
Mulholland Drive är en galet bra film, men sex-scenen med de två protagonisterna känns ganska malplacerad.
Citera
2006-08-24, 11:17
Medlem
Fabelmakarens avatar
I Return of the living dead är det en scen där några vilda ungdomar festar på kyrkogården varpå en plötsligt börjar strippa på en grav... Varför?
Citera
2006-08-24, 12:04
Medlem
Citat:
Sitter här och tittar på The Dead Pit, vilket osökt leder till den naturliga frågan:

Jag röstar på Enemy at the Gates. Rachel Weisz och Jude Law börjar nuppa bland köldskadade ryska soldater i nån källare i ett sönderbombat Stalingrad.
Fast det kanske mer är en omotiverad sexscen och inte en nakenscen?
Citera
2006-08-24, 12:09
Medlem
glyos avatar
Sexscenen i A history of violence kändes väl inte sådär klockren...
Citera
2006-08-24, 12:11
Medlem
il bruttos avatar
Nakenscener som endast finns med för att visa hur sexig/vältränad/etc huvudpersonen är känns ju alltid omotiverade. Finns ganska mycket exempel i 80-tals action, tex Mel Gibson och Van Dammes "butflex" i Dödligt vapen respektive Bloodsport.

Jag kan inte komma på den _absolut_ mest omotiverade scenen just nu dock
Citera
2006-08-24, 12:23
Medlem
evolutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parker
Mulholland Drive är en galet bra film, men sex-scenen med de två protagonisterna känns ganska malplacerad.

Det är väl snarare nyckeln till en möjlig tolkning av filmen, Dianes utopiska kärleksfantasi/kärlexdröm/sexdröm/sexfantasi om Camilla. Det är i alla fall en tolkning som inte känns helt fel. Se nedan för något liknande

Nej, den mest omotiverade måste vara Halle Berrys tuttviftande i Swordfish. Hon blev ju visserligen duktigt betalt för detta.
Citera
2006-08-24, 12:29
Medlem
NedMedAllts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apophis
Jag röstar på Enemy at the Gates. Rachel Weisz och Jude Law börjar nuppa bland köldskadade ryska soldater i nån källare i ett sönderbombat Stalingrad.
Fast det kanske mer är en omotiverad sexscen och inte en nakenscen?
GaaahHHH!!
Det är världens mest omotiverade kärleks relation på film någonsin!
Förstörde hela filmen .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in