2021-09-19, 14:57
Medlem
Alla filmer som Colin Nutley regisserat där hans fru Helena Bergström är med har gett mig känslan av att Colin är en sån där cuck som går igång på att se hans fru bli knullad av andra eller att män sitter och runkar till hans fru.
Citera
2021-09-19, 14:59
Medlem
Jennifer Connelly (typ 12 år gammal) i Once Upon a Time in America. Klar snuskgubbe-varning på Sergio Leone.
Citera
2021-09-19, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rikastistorstan
Alla förbannade Colin Nutley rullar där hans hagga Helena ska få stock. Helst av Rolf Lassgård. Usch!

Fan, såg nu att jag var tvåa på bollen.
Citera
2021-09-19, 15:03
Medlem
zilog-80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1980s
Jennifer Connelly (typ 12 år gammal) i Once Upon a Time in America. Klar snuskgubbe-varning på Sergio Leone.

Typ 14
Citera
2021-09-19, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Fan, såg nu att jag var tvåa på bollen.
Äh, det tål att sägas igen tycker jag.
Citera
2021-09-19, 15:24
Medlem
Paris24s avatar
Klassisk snusk i samtliga svenska filmer 1968-1995 eller så, en del senare också. Typ mannen på taket inleds med sex i sängen med Eva Remaeus och Sven Wollter. Detta syns ännu mer nu när naket nästan är förbjudet i omvärlden via google insta facebook. Så dagens barn har knappt sett ett bröst. Det innebär att jag inte kan visa några äldre filmer för mina barn alls, de flyr direkt. Räcker med en enkel scen som en stripp-klubb i Snuten i Hollywood 1984. T.o.m. Hollywood visade nakna bröst på 1980-talet.

Jag kan tänka mig att tvärtom-tråden "Visa en film där handlingen gick framåt genom att visa tjejen naken" skulle vara totalt tom. Självklart är det regissören som tycker att lite Naket är en krydda.
Citera
2021-09-19, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teellur
'Mannen som slutade röka' slutar med scen där massa människor går omkring nakna i naturen a la fria 70-talet. Verkligen helt omotiverat för handlingen.

Gissar att det var ett opportunt sätt att försöka sälja in filmen utomlands. Så helt utan syfte hade ju inte scenen, men inget syfte för handlingen.
Nja, där ingår det ju faktiskt i handlingen. Huvudpersonen behöver sluta röka, och får tipset att balansera det genom att förstärka andra laster, alltså sprit eller sex.
Citera
2021-09-19, 15:45
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Baddräktsscenen i Mario Und der Zauberer. Den för inte historien framåt överhuvudtaget. Regissören bara letade efter en ursäkt att filma flickungen naken

Slutscenen i första Resident Evil faller också under detta. Paul WS Anderson hade kunnat göra scenen identiskt med hur den är nu även om Milla hade varit påklädd när hon vaknar på laboratoriebritsen. Jag förstår honom men fasiken vad tydligt kåt han var på henne. Tydligen gjorde han något rätt för de blev ju ett par och är numera gifta

Kom gärna med fler exempel. Lovar att jag bara frågar i allmänbildningssyfte
Madicken.
Citera
2021-09-19, 15:46
Medlem
Gavins-Friends avatar
Inte omotiverat i Game of Thrones alltid. Sex är en viktig del av handlingen i den serien. Dock märkte man att det avtog lite ju längre serien gick. Har för mig att det var mycket mer nakenhet i början?

Lite onödig fakta är att Emilia Clarke är naken i början av serien men sen använde hon sig av en body double för att sen gå tillbaka till att vara naken själv.
Citera
2021-09-19, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Madicken.

Ja. Den där sovrumsscenen när de kastar av sig nattkläderna nämndes innan. Madicken och Lisabet är misstänkt mycket avklädda överhuvudtaget genom dessa filmer. Bland annat klättrar Madicken naken i ett träd med kameran noga vinklad för att få med så mycket framstjärt som möjligt Cinematisk konst.
Citera
2021-09-19, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Nja, där ingår det ju faktiskt i handlingen. Huvudpersonen behöver sluta röka, och får tipset att balansera det genom att förstärka andra laster, alltså sprit eller sex.

Slutscenen med nakna människor har inget med det att göra. Där har du fel.
Citera
2021-09-19, 16:35
Medlem
Glorkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Det finns inga omotiverade nakenscener. Allt naket är motiverat med att det är kul att titta på.

Jag håller med.
Det omvända är värre, dvs när karaktärerna i filmen är påklädda i situationer där man normalt sett är naken.

Kommer på rak arm bara på två scener där det nakna är rätt onödig.

I mannen på taket från 1976 får man se Sven Wollter i sitt hem, naken på nederdelen som Kalle anka. Han hade såklart kunnat haft kalsongerna på sig utan att man reagerat men regissören vill verkligen att man ska känna att man tittar in i ett verkligt hem med 100 procent vardagsrealism.

I Göta kanal från 1981 tar Kim Anderzon ett morgondopp från båten, helt naken. Inte ens sällskapsresan-filmerna från samma tid visar kuk eller fittbuske men i den här familjefilmen gör man det. Scenen hade funkat nästan lika bra med bikini på henne. (Fast å andra sidan, då hade repliken ”det kom en naken tjej” fått skrivas om)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in