Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Filmhistoriens vet jag inte men i början på Prozac Nation uppträder Christina Ricci i en scen omotiverat naket men iofs var det ju trevligt att äntligen få se henne. Jag begrep inte vad syftet med nakenscenen var dock.
Hm. Ja hon har ju faktiskt ett ganska tilltalande utseende. Har tyvärr inte sett filmen.
Citat:
Ursprungligen postat av Parker
Mulholland Drive är en galet bra film, men sex-scenen med de två protagonisterna känns ganska malplacerad.
Det tycker jag inte att den gör. Tycker den passar väldigt bra in i resten av filmen och inte alls känns inslängd "för sakens skull".
Citat:
Ursprungligen postat av Fabelmakaren
I Return of the living dead är det en scen där några vilda ungdomar festar på kyrkogården varpå en plötsligt börjar strippa på en grav... Varför?
Det är ju visserligen lite öppet mål att plocka en godtycklig film med som heter [Någonting] of the living dead. Då skulle man lika gärna kunna välja vilken Troma-produktion som helst. Men den är rätt fin annars.
Citat:
Ursprungligen postat av apophis
Jag röstar på Enemy at the Gates. Rachel Weisz och Jude Law börjar nuppa bland köldskadade ryska soldater i nån källare i ett sönderbombat Stalingrad.
Fast det kanske mer är en omotiverad sexscen och inte en nakenscen?
Sexscener räknas också, det är ju egentligen bara en nakenscen i stereo. Det var ett bra val. Den tänkte jag inte på.
Citat:
Ursprungligen postat av il brutto
Nakenscener som endast finns med för att visa hur sexig/vältränad/etc huvudpersonen är känns ju alltid omotiverade. Finns ganska mycket exempel i 80-tals action, tex Mel Gibson och Van Dammes "butflex" i Dödligt vapen respektive Bloodsport.
Jag kan inte komma på den _absolut_ mest omotiverade scenen just nu dock

Ah! Van Damme räddar alltid dagen.
Citat:
Ursprungligen postat av Kuggarn
Ahh! Klassisk fråga som har ett lika klassiskt som enkelt svar... Sven Wollters balle i Widerbergs "
Mannen på taket" innan han helt sonika lägger sig ner för att dra över Eva Remaeus (från fem myror...) i en säng full med hoppande ungar är filmhistoriens mest omotiverade nakenscen...
Den har jag inte sett, men överväger starkt att göra det nu.