2021-09-19, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage

Jo. Jag håller med. Men det är så tydligt att det blir fånigt

Man föds naken. Och man är naken när man inte är klädd.

Här har du ett riktigt bra exempel. Eller kanske inte, det är en fransk film, då får man kanske räkna med naket? En fransk "The Mummy", glad och mysig familjefilm. En hel scen där huvudpersonen ligger i ett badkar med tuttarna rätt upp

https://www.imdb.com/title/tt1179025/

Jag tycker inte det är något man ska klaga på. Men det för inte handlingen framåt alls.

Jag vill ha mer sånt.

Citera
2021-09-19, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onerider
[url]

Vackert. Tackar.
Citera
2021-09-19, 04:56
Medlem
tror det var 47:an löken med Lasse Åberg, minns inte riktigt vad det handlade om men han sitter och bastar med flera stycken nakna tjejer som är runt 18 kanske. Ganska skum scen för svensk film och tror inte den hade så mycket att tillföra handlingen.
Citera
2021-09-19, 08:13
Medlem
Panzeradlers avatar
Alla filmer från 80-talet.
Citera
2021-09-19, 08:20
Medlem
Meeis avatar
Citat:
Nu när du säger. Den där målningen fick ju ingen betydelse egentligen mer än att gamla Rose hittade en anledning till att berätta om sig själv. Kul att det där etsade sig fast mer på en än att skeppet sjönk

Fast med det tänket hade man kunnat ta bort varenda sexscen i varenda film nästan? Sexscenerna i sig ger ju inget och man kan bara visa en puss och hur dom gör mot sängen för att sen klippa bort tills dom är klara.

Scenen med teckningen var ju ändå relativt sensuell och visade hur Rose öppnade upp sig mot Jack (får tänka att dom inte hade haft sex eller att han hade sett henne naken innan detta).

Sen handlar ju filmen om så mycket mer än Titanic. Ja, den utspelar sig där men det är ju också en film om Roses utveckling för att stå upp för sig själv, leva och bli fri.
Citera
2021-09-19, 08:59
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panzeradler
Alla filmer från 80-talet.

Ja det var en period med mycket tuttar.
Citera
2021-09-19, 09:03
Medlem
Majasmokers avatar
Nu är ju inte det topic men jag tycker man borde vända på frågan. När behövdes nakenheten? Alltså, hur många filmer har jag inte sett där ett par (eller en ensam kvinna för den delen) vaknar & sätter sig upp & hon genast sätter handen mot täcket så att det inte ska trilla ner & visa tuttarna
Nu är inte jag nån som har framgång med kvinnor men några har jag haft iaf & inte en enda har gjort så.... Känns väldigt konstruerat & orealistiskt.

Nåväl, jag vet givetvis att man inte alltid vill visa tuttarna (eller en dinglande kuk) i vanliga sitcoms gjorda för tv på bästa sändningstid & att de i USA är livrädda för naket på skärmen.

Hursomhelst, när det var meetoo så var det ju en ung skådistjej som inte ville vara naken men regissören sa (enl. henne) att de bara skulle filma ryggen rakt från sidan i fint ljus typ. Sen menade hon på att de hade filmat nerifrån sängen rakt upp i hyskan snarare än rakt från sidan mot ryggen. Han ville såklart se mer Finns säkert nån här som minns & kan länka till artikel.
Citera
2021-09-19, 09:41
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majasmoker
Nu är ju inte det topic men jag tycker man borde vända på frågan. När behövdes nakenheten? Alltså, hur många filmer har jag inte sett där ett par (eller en ensam kvinna för den delen) vaknar & sätter sig upp & hon genast sätter handen mot täcket så att det inte ska trilla ner & visa tuttarna
Nu är inte jag nån som har framgång med kvinnor men några har jag haft iaf & inte en enda har gjort så.... Känns väldigt konstruerat & orealistiskt.

Nåväl, jag vet givetvis att man inte alltid vill visa tuttarna (eller en dinglande kuk) i vanliga sitcoms gjorda för tv på bästa sändningstid & att de i USA är livrädda för naket på skärmen.

Hursomhelst, när det var meetoo så var det ju en ung skådistjej som inte ville vara naken men regissören sa (enl. henne) att de bara skulle filma ryggen rakt från sidan i fint ljus typ. Sen menade hon på att de hade filmat nerifrån sängen rakt upp i hyskan snarare än rakt från sidan mot ryggen. Han ville såklart se mer Finns säkert nån här som minns & kan länka till artikel.

Sen finns det en massa amerikanska filmer där de har underkläder på sig i sängen när de vaknar efter en het kärleksnatt. Vem Fan har underkläderna på sig när man har en kvinna bredvid sig?!
OnT: Tommy Wiseau i The Room ville absolut visa sin häck när han försökte ha sex med Lisa.
Citera
2021-09-19, 09:48
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Finns väl egentligen ingen onödig nakenscen med tanke på att sex säljer. Så att regissören skulle tvinga av skådespelare kläderna enbart för att sitta och fickrunka i regissörsstolen tror jag aldrig hänt
Citera
2021-09-19, 09:57
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
I Von Triers Idioterna visas kukar och fittor onödigt många gånger har jag för mig.
Citera
2021-09-19, 10:04
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Tänkte direkt på Kate Winslets blottade behag i "Titanic". Var det inte regissören själv, "Iron Jim", som agerade "tecknande hand" i den scenen? Men det blev en fin och stämningsfull episod i alla fall.

Sedan har vi förstås benförflyttningen och bäver-anblicken i "Basic Instinct" ...

Har på känn att det finns hur mycket som helst.

Citat:
Nu när du säger. Den där målningen fick ju ingen betydelse egentligen mer än att gamla Rose hittade en anledning till att berätta om sig själv. Kul att det där etsade sig fast mer på en än att skeppet sjönk

Ja den episod minns man ju , den bidrog ju just till att som Dalulven beskriver det en fin och stämningsfull , där kärleken mellan dom två kom fram , i en annars oerhört tragisk händelse.

Annars tycker jag att "nakenhet" har minskat rejält i nya filmer jämfört med dessa äldre.
Citera
2021-09-19, 10:05
Medlem
Masingas avatar
Roman Polanski tänker jag på direkt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in