2021-09-19, 10:14
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leroy20
Typ dem flesta Astrid Lindgren rullarna

Menar du att det var omotiverat att rövarna springer ut i snön näcka? Skulle de ha badbyxor på sig eller?
Citera
2021-09-19, 10:15
Medlem
Svarta-Skatans avatar
28 dagar senare.

I första scenen på den filmen så ligger Cillian Murphy naken i en sjukhussäng med kuken i vädret, det känns som en helt omotiverad scen, han kunde ju lika gärna ha haft kallingarna på sig. Det hade varit det mera normala.

https://www.imdb.com/title/tt0289043/
Senast redigerad av Svarta-Skatan 2021-09-19 kl. 10:17.
Citera
2021-09-19, 10:19
Medlem
2late2saves avatar
Ronnie Brolin har gjort 2 rullar med onödiga mjukporrscener med 14 åringar och det är älska mig och jag och johan
Citera
2021-09-19, 10:21
Medlem
Paul Verhoeven

Total Recall(3 bröstad prostituerad på mars)
Basic Instinct(Newman blir lite svettig under ett förhör)
Starship Troopers(Duschscenen där män och kvinnor duschar tillsammans).
Citera
2021-09-19, 10:38
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
28 dagar senare.

I första scenen på den filmen så ligger Cillian Murphy naken i en sjukhussäng med kuken i vädret, det känns som en helt omotiverad scen, han kunde ju lika gärna ha haft kallingarna på sig. Det hade nästan varit det mera normala.

https://www.imdb.com/title/tt0289043/

Det kommer jag faktiskt inte ihåg. Däremot blottar Ewan McGregor en rejäl ljussabel i "Young Adam". En filt eller ett lakan dras undan när han ligger i en säng, och där tronar Ormen Långe i förgrunden.

Vet inte om det var helt motiverat, även om handlingen innefattar en del förbjuden passion.

Mel Gibsons bleka ändalykt i "Dödligt vapen" lär ha sänt en elektrisk stöt genom biopubliken.

I "Alien" springer Sigourney Weaver, av någon anledning, runt i bara trosorna ...
Citera
2021-09-19, 10:59
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Roman Polanski tänker jag på direkt
Den gamla snuskgubben...
Citera
2021-09-19, 11:17
Medlem
I serien Spartacus är ALLA kvinnor nakna minst en gång. Många karlar också, men tuttar får man se i varenda avsnitt.
Citera
2021-09-19, 11:43
Medlem
anomaligns avatar
Serien The Undoing. (Rekommenderar inte. Urtråkig)
Citera
2021-09-19, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meei
Fast med det tänket hade man kunnat ta bort varenda sexscen i varenda film nästan? Sexscenerna i sig ger ju inget och man kan bara visa en puss och hur dom gör mot sängen för att sen klippa bort tills dom är klara.

Beror på vad scenen för med sig. Men själva nakenheten är ju ursäktad i det fallet åtminstone. Om sexscenen visar sig vara helt meningslös i slutändan så är det antagligen en snuskregissör.

Citat:
Ursprungligen postat av Panzeradler
Alla filmer från 80-talet.

Var bättre förr.

Citat:
Ursprungligen postat av Majasmoker
Nu är ju inte det topic men jag tycker man borde vända på frågan. När behövdes nakenheten? Alltså, hur många filmer har jag inte sett där ett par (eller en ensam kvinna för den delen) vaknar & sätter sig upp & hon genast sätter handen mot täcket så att det inte ska trilla ner & visa tuttarna

Knappt nån film alls är ju realistisk på det viset. Om karaktärer i filmer verkligen betedde sig alltid som att det inte fanns någon kamera så hade det blivit mycket snoppar och snippor och annat förbjudet Skulle vara najs att få se en sån.

Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
att regissören skulle tvinga av skådespelare kläderna enbart för att sitta och fickrunka i regissörsstolen tror jag aldrig hänt

Jodå.

Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Annars tycker jag att "nakenhet" har minskat rejält i nya filmer jämfört med dessa äldre.

Tyvärr är det så
Citera
2021-09-19, 13:06
Medlem
LuluBrooksies avatar
Madicken. Tidigt 80-tal? Madicken och lillasyster Lisabet hoppar på en säng. Tror Madicken har trosor på sig men inte Lisabet. Lite dunkelt inomhusljus. De bara hoppar och skrattar, det är hela scenen.

Kändes totalt onödigt.
Citera
2021-09-19, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fragbear
Paul Verhoeven

Total Recall(3 bröstad prostituerad på mars)
Basic Instinct(Newman blir lite svettig under ett förhör)
Starship Troopers(Duschscenen där män och kvinnor duschar tillsammans).

Total Recall är väl inte allt omotiverad. Handlingen förs definitivt framåt när man får se The tripple-breasted whore from Eroticon VI.
Citera
2021-09-19, 13:26
Medlem
Panzeradlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Ja det var en period med mycket tuttar.

Så in i helvete mycket rent ut sagt. Tittade igenom några godingar så som Heartbreak Ridge och Snuten i Hollywood. Nakna kvinnobröst, naturliga ska tilläggas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in