2021-09-19, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage

Jo. Jag hller med. Men det r s tydligt att det blir fnigt

Man fds naken. Och man r naken nr man inte r kldd.

Hr har du ett riktigt bra exempel. Eller kanske inte, det r en fransk film, d fr man kanske rkna med naket? En fransk "The Mummy", glad och mysig familjefilm. En hel scen dr huvudpersonen ligger i ett badkar med tuttarna rtt upp

https://www.imdb.com/title/tt1179025/

Jag tycker inte det r ngot man ska klaga p. Men det fr inte handlingen framt alls.

Jag vill ha mer snt.

Citera
2021-09-19, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onerider
[url]

Vackert. Tackar.
Citera
2021-09-19, 04:56
Medlem
tror det var 47:an lken med Lasse berg, minns inte riktigt vad det handlade om men han sitter och bastar med flera stycken nakna tjejer som r runt 18 kanske. Ganska skum scen fr svensk film och tror inte den hade s mycket att tillfra handlingen.
Citera
2021-09-19, 08:13
Medlem
Panzeradlers avatar
Alla filmer frn 80-talet.
Citera
2021-09-19, 08:20
Medlem
Meeis avatar
Citat:
Nu nr du sger. Den dr mlningen fick ju ingen betydelse egentligen mer n att gamla Rose hittade en anledning till att bertta om sig sjlv. Kul att det dr etsade sig fast mer p en n att skeppet sjnk

Fast med det tnket hade man kunnat ta bort varenda sexscen i varenda film nstan? Sexscenerna i sig ger ju inget och man kan bara visa en puss och hur dom gr mot sngen fr att sen klippa bort tills dom r klara.

Scenen med teckningen var ju nd relativt sensuell och visade hur Rose ppnade upp sig mot Jack (fr tnka att dom inte hade haft sex eller att han hade sett henne naken innan detta).

Sen handlar ju filmen om s mycket mer n Titanic. Ja, den utspelar sig dr men det r ju ocks en film om Roses utveckling fr att st upp fr sig sjlv, leva och bli fri.
Citera
2021-09-19, 08:59
Medlem
Hurt-kes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panzeradler
Alla filmer frn 80-talet.

Ja det var en period med mycket tuttar.
Citera
2021-09-19, 09:03
Medlem
Majasmokers avatar
Nu r ju inte det topic men jag tycker man borde vnda p frgan. Nr behvdes nakenheten? Allts, hur mnga filmer har jag inte sett dr ett par (eller en ensam kvinna fr den delen) vaknar & stter sig upp & hon genast stter handen mot tcket s att det inte ska trilla ner & visa tuttarna
Nu r inte jag nn som har framgng med kvinnor men ngra har jag haft iaf & inte en enda har gjort s.... Knns vldigt konstruerat & orealistiskt.

Nvl, jag vet givetvis att man inte alltid vill visa tuttarna (eller en dinglande kuk) i vanliga sitcoms gjorda fr tv p bsta sndningstid & att de i USA r livrdda fr naket p skrmen.

Hursomhelst, nr det var meetoo s var det ju en ung skdistjej som inte ville vara naken men regissren sa (enl. henne) att de bara skulle filma ryggen rakt frn sidan i fint ljus typ. Sen menade hon p att de hade filmat nerifrn sngen rakt upp i hyskan snarare n rakt frn sidan mot ryggen. Han ville sklart se mer Finns skert nn hr som minns & kan lnka till artikel.
Citera
2021-09-19, 09:41
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majasmoker
Nu r ju inte det topic men jag tycker man borde vnda p frgan. Nr behvdes nakenheten? Allts, hur mnga filmer har jag inte sett dr ett par (eller en ensam kvinna fr den delen) vaknar & stter sig upp & hon genast stter handen mot tcket s att det inte ska trilla ner & visa tuttarna
Nu r inte jag nn som har framgng med kvinnor men ngra har jag haft iaf & inte en enda har gjort s.... Knns vldigt konstruerat & orealistiskt.

Nvl, jag vet givetvis att man inte alltid vill visa tuttarna (eller en dinglande kuk) i vanliga sitcoms gjorda fr tv p bsta sndningstid & att de i USA r livrdda fr naket p skrmen.

Hursomhelst, nr det var meetoo s var det ju en ung skdistjej som inte ville vara naken men regissren sa (enl. henne) att de bara skulle filma ryggen rakt frn sidan i fint ljus typ. Sen menade hon p att de hade filmat nerifrn sngen rakt upp i hyskan snarare n rakt frn sidan mot ryggen. Han ville sklart se mer Finns skert nn hr som minns & kan lnka till artikel.

Sen finns det en massa amerikanska filmer dr de har underklder p sig i sngen nr de vaknar efter en het krleksnatt. Vem Fan har underklderna p sig nr man har en kvinna bredvid sig?!
OnT: Tommy Wiseau i The Room ville absolut visa sin hck nr han frskte ha sex med Lisa.
Citera
2021-09-19, 09:48
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Finns vl egentligen ingen ondig nakenscen med tanke p att sex sljer. S att regissren skulle tvinga av skdespelare klderna enbart fr att sitta och fickrunka i regissrsstolen tror jag aldrig hnt
Citera
2021-09-19, 09:57
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
I Von Triers Idioterna visas kukar och fittor ondigt mnga gnger har jag fr mig.
Citera
2021-09-19, 10:04
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Tnkte direkt p Kate Winslets blottade behag i "Titanic". Var det inte regissren sjlv, "Iron Jim", som agerade "tecknande hand" i den scenen? Men det blev en fin och stmningsfull episod i alla fall.

Sedan har vi frsts benfrflyttningen och bver-anblicken i "Basic Instinct" ...

Har p knn att det finns hur mycket som helst.

Citat:
Nu nr du sger. Den dr mlningen fick ju ingen betydelse egentligen mer n att gamla Rose hittade en anledning till att bertta om sig sjlv. Kul att det dr etsade sig fast mer p en n att skeppet sjnk

Ja den episod minns man ju , den bidrog ju just till att som Dalulven beskriver det en fin och stmningsfull , dr krleken mellan dom tv kom fram , i en annars oerhrt tragisk hndelse.

Annars tycker jag att "nakenhet" har minskat rejlt i nya filmer jmfrt med dessa ldre.
Citera
2021-09-19, 10:05
Medlem
Masingas avatar
Roman Polanski tnker jag p direkt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in