Citat:
Ursprungligen postat av
Photoshopped
Närstående till den åtalade avlägger aldrig vittnesed.
Ur 36 kap. 13 § RB: "Ej heller må i brottmål ed avläggas av någon den tilltalade närstående, som avses i 3 §."
Jag är en flitig läsare av den här tråden. Den stora fördelen med Flashback är ju att man inte behöver vara inloggad för att kunna läsa här inne. Jag vet mååånga fler som slaviskt följer denna tråd, utan att någonsin ha skrivit något här, vilket gör att skvallret om Anna når ut till en mångt större publik än någon kan tro. Jag har flera vänner som lite nu och då nämner något som skrivits här inne om Anna, och tyvärr är det ju inte till hennes, eller hennes familjs, fördel. Men, det smutsiga och ohederliga rykte som hon och hennes familj har, är ju helt och hållet deras egen förtjänst.
Under många, många år har Anna undanhållit, förvanskat och ljugit, till sina närmaste vänner, till rättsväsendet, och givetvis i media...
Detta beaktat, gör att hennes återkommande inlägg om hur ärlig hon är, faller platt till marken, och gör att hon framstår som mentalt efterbliven och helt utan kognitiv förmåga till konekvenstänkande.
I min värld spelar det ingen roll om man gått ed på att tala sanning eller inte, bara det att hon med berått mod, ljuger i en domstol, till sin sons fördel, visar vilken slarvig och godtycklig inställning hon har till ärlighet.